خانه / وبلاگ و مقالات / بهترین شغل های ایران کدامند؟ معرفی 30 شغل پردرآمد و آینده دار

بهترین شغل های ایران کدامند؟ معرفی 30 شغل پردرآمد و آینده دار

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ مقالات

بهترین شغل

ایران از نظر فعالیت‌‌های اقتصادی یک کشور بسیار غنی است. فرصت‌‌های تجاری زیادی در کشور ما وجود دارد. اما برخی از آنها نسبت به دیگر مشاغل پردرآمدتر هستند. اجازه دهید در مورد بهترین شغل های ایران با شما صحبت کنیم.

فهرست مطالب

چه شغل‌هایی در ایران پردرآمد به حساب می‌آیند؟

سودآوری هر کسب و کاری به عوامل مختلفی بستگی دارد و معمولاً با تقاضای عمو‌می ‌برای کالا یا خدمت کسب و کار مورد نظر مرتبط است. بدیهی است که عوامل مختلفی مانند جغرافیا، اقتصاد، فرهنگ و غیره بر نوع و میزان تقاضا در کشورهای مختلف تاثیرگذار است. بنابراین آنچه برای تشخیص کارهای پولساز در ایران اهمیت دارد، در نظر گرفتن نیازهای اساسی و ضروری مردم است. 

علاوه بر این، در نظر گرفتن سطح رقابت در بازار ضروری است، زیرا صرف نظر از تعداد مشاغل، برخی از آنها همیشه تقاضای کافی دارند، اما برخی دیگر اساساً منقضی شده‌اند و بازار از آنها اشباع شده است. همچنین تعریف دقیقی از سود و تفاوت آن با درآمد ارائه می‌شود. 

فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)

دیجیتال مارکتینگ یکی از شغل‌ های آینده دار در ایران است. کسب‌وکارهای دیجیتال مارکتینگ به شرکت‌های داخلی و بین‌المللی خدمت می‌کنند تا دامنه خود را گسترش دهند و درآمد خود را بالا ببرند. دلیل اصلی هیجان‌انگیز بودن بازاریابی دیجیتالی به عنوان بهترین شغل این است که این رشته دائما در حال پیشرفت و یادگیری آن آسان است.

بیشتر بخوانید: پرسودترین سرمایه گذاری در ایران؛ شناسایی بهترین سرمایه گذاری های پرسود

اگر قصد فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ در ایران را دارید، ابتدا باید آموزش ببینید و درک کنید که آژانس‌های بازاریابی دیجیتال چگونه کار می‌کنند. سپس، بر ایجاد مهارت‌های دیجیتالی و پیشرفت شغلی خود از طریق دوره‌های بازاریابی دیجیتال آنلاین تمرکز نمایید. برای متمایز شدن، یک جایگاه بازاریابی دیجیتالی پیدا کنید و روی مخاطبان علاقه مند به خدمات خود متمرکز شوید.

شغل پردرآمد

داشتن تخصص در حوزه سئو (SEO)

سئوکاری یکی از بهترین شغل‌های ایران است. کسی که در زمینه سئو فعالیت می‌کند، خدمات بهینه سازی موتور جستجو را ارائه می‌دهد. کار اصلی یک سئوکار به عنوان یک شغل پردرآمد، کمک به کسب و کارها در بالا بردن رتبه خود از نظر موتورهای جستجو است. سئو یک صنعت به سرعت در حال رشد است و کارشناسان در تمام جنبه‌های این حوزه در حال به دست آوردن درآمدهای بسیار خوبی هستند. 

حتی انتظار می‌رود این درآمدها در چند سال آینده رشد چشمگیری داشته باشند. ورود به سئو قبل از اینکه خیلی اشباع شود، به شما این امکان را می‌دهد که یک پایگاه قوی در یک حرفه جدید ایجاد کنید، و شانس عالی برای موفقیت داشته باشید. امروزه ورود به حوزه سئو در ایران آسان‌تر از همیشه است. زیرا ابزارهای مختلفی در دسترس هستند. 

فعالیت در بازار فارکس و ارز دیجیتال

بازار فارکس و ارز دیجیتال دو بازار بسیار بزرگ جهانی هستند. در فارکس ارزهای واقعی و در بازار ارز دیجیتال، ارزهای مجازی را با هم مبادله می‌کنید و از تفاوت قیمت خرید و فروش سود می‌برید. در واقع یک ارز را با قیمت پایین خریداری کرده و با قیمت بالاتر می‌فروشید. 

البته همه چیز به اسن سادگی نیست. برای موفقیت در این بازارها باید آموزش ببینید. انواع تحلیل‌ها برای شناخت بازار وجود دارد. ابتدا بایستی با تحلیل بنیادی بتوانید بازار را درک کنید و سرمایه‌گذاری در آن را پیش بینی نمایید. 

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود 50 درصد از چه روشی امکان پذیر است؟

با تحلیل تکنیکال نیز می‌توانید نمودارهای قیمت ارزهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید. بدین ترتیب می‌توانید تشخیص دهید کجا باید خرید کرده و کجا باید بفروشید تا سود به دست آورید. امروزه افراد زیادی در ایران در این حوزه به عنوان یکی از بهترین شغل‌های ایران فعالیت می‌کنند. برخی به شخصه وارد معامله می‌شوند و برخی دیگر با راهنمایی دیگران و حتی برگزاری دوره‌های آموزشی و دادن سیگنال خرید و فروش به آنها کسب درآمد می‌نمایند. 

همه چیز به میزان تخصص و تجربه شما بستگی دارد. با شروع آموزش می‌توانید چند ماه یا چند سالی را به تمرین معامله در بازار بپردازید و بعد از آن وارد حوزه آموزش به دیگران شوید. فعالیت دیگری که می‌توان در زمینه ارز دیجیتال انجام داد، استخراج رمز ارز است. برای اینکه به عنوان یک متخصص استخراج ارز دیجیتال شناخته شوید، باید یک کیف پول برای ارز دیجیتال خود داشته باشید تا توکن‌ها یا سکه‌های خود را در آن جمع‌آوری کنید. 

علاوه بر این، ماینرهای رمزنگاری به ماشین‌های تخصصی نیاز دارند که به طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتال ساخته و تنظیم شده است. البته این دستگاه‌ها بسیار گران قیمت هستند و هزینه برق مصرفی بالایی دارند اما می‌توان از آنها به عنوان یک شغل پردرآمد در ایران یاد کرد.

برنامه نویسی و توسعه نرم افزار

امروزه برنامه نویسی در ایران رونق زیادی دارد. معمولا برنامه نویس‌ها اقدام به توسعه نرم افزار می‌کنند. توسعه دهنده نرم افزار شخصی است که برنامه‌های کامپیوتری ایجاد می‌کند. آنها طراحی، آزمایش و نظارت بر ایجاد نرم افزار را برای اهداف مختلف از جمله مشاغل، استفاده شخصی یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

اگر مهارت‌های فنی و تجربه قوی در برنامه نویسی دارید، می‌توانید یک تجارت توسعه نرم افزار راه اندازی کنید. همچنین باید درک خوبی از نحوه عملکرد نرم افزار داشته باشید. روندهای اخیر در توسعه نرم افزار به سمت برنامه‌های موبایل و راه حل‌های مبتنی بر ابر حرکت می‌کند. کسب‌وکارها زبان‌های برنامه‌نویسی و ابزارهای مختلفی را برای ایجاد نرم‌افزاری که نیازهای مشتری را برآورده می‌کند، ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با پول کم؛ سهام، صندوق یا کرادفاندینگ

راه اندازی یک شرکت توسعه نرم افزار به عنوان یکی از بهترین شغل‌های ایران، راهی عالی برای فعالیت در این صنعت هیجان انگیز است. محبوبیت این نوع کسب و کار در حال افزایش است. زیرا مشاغل به دنبال راه‌هایی هستند تا به مشتریان خود راهی مناسب برای دسترسی به داده‌ها و برنامه‌های خود ارائه دهند.

کارهای پولساز در ایران

طراحی سایت

امروزه هر کسب و کاری به یک وب سایت قوی نیاز دارد. اگر بتوانید وارد این حوزه شوید به راحتی می‌توانید از دانش خود به منظور طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف استفاده کنید. البته این شغل نیز به مهارت نیاز دارد. اما با توجه به دوره‌های آموزشی و ابزارهای مختلفی که برای طراحی سایت در دسترس است یادگیری آن کار دشواری نیست. بعد از آموزش می‌توانید یک یا چند نمونه کار خوب آماده کنید و شروع به تبلیغ و جلب مشتری نمایید. بعد از مدتی به یک طراح سایت شناخته شده و باتجربه تبدیل می‌شوید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی؛ بلاگری

امروزه افراد زیادی وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و تلگرام سپری می‌کنند. این در حالی است که برخی تنها برای مرور پست‌های دیگران وقت می‌گذارند و برخی از ایجاد پست و دریافت تایید دیگران کسب درآمد می‌کنند. 

اگر قصد درآمد در این شبکه‌ها را دارید به دو طریق می‌توانید فعالیت خود را شروع کنید. راه اول، ایجاد یک صفحه برای کسب و کار خود و راه دوم مدیریت صفحه دیگران است. در هر صورت باید به روز باشید و مدام ارتباط خود با مخاطب را حفظ کنید. 

تولید محتوا (متنی / ویدیویی)

نوشتن محتوا شامل نوشتن، ویرایش و انتشار محتوا در قالب دیجیتالی است. نمونه‌هایی از محتوا عبارتند از یک پست وبلاگ، توضیحات محصول و اسکریپت پادکست. پس محتوا می‌تواند متنی یا ویدیویی باشد.

تبدیل شدن به یک تولیدکننده محتوا به عنوان یکی از بهترین شغل‌های ایران، به شما این امکان را می‌دهد که به عنوان رئیس خود فعالیت کنید. بنابراین، شما می‌توانید یک برنامه کاری، مناسب با وقت آزاد خود انتخاب کنید. علاوه بر این، نوشتن محتوا به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های ضروری را که ممکن است از نوشتن معمولی به دست نیاورید، توسعه دهید. نوشتن محتوا یک سرویس درخواستی است. زیرا شرکت‌ها همواره به دنبال تولید محتوا برای مخاطبان آنلاین خود هستند. بنابراین، یک شرکت تولید محتوا، یک منبع عالی درآمد غیرفعال است.

بیشتر بخوانید: صندوق درآمد ثابت چیست + نحوه فعالیت، مزایا و معایب

برای راه اندازی یک شرکت تولید محتوا در ایران، در مورد بازار تحقیق کنید و جایگاه مناسبی را انتخاب نمایید. یک طرح تجاری مناسب ترسیم کنید و یک وب سایت ایجاد کنید. شما باید از نویسندگان خوب و فناوری روز دنیا استفاده کنید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی و آنلاین شاپ

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر، یک دامنه و یک سرویس میزبانی وب است. سپس، جایگاهی را برای فروشگاه آنلاین خود تعیین کنید و قبل از فهرست کردن محصولات، تحقیق درباره محصول را انجام دهید. می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را بر اساس مدل کسب و کار دراپ شیپینگ راه اندازی کنید یا محصولات ساخته دست خود را در فروشگاه آنلاین خود فهرست کنید.

ارائه خدمات زیبایی و آرایشگری

همه انسان‌‌ها زیبایی را دوست دارند، اما معیارهای زیبایی و اهمیت آن در بین مردم کشورهای مختلف متفاوت است. همانطور که اشاره شد، ایران در انواع جراحی‌‌های زیبایی به ویژه جراحی بینی، آمار بسیار بالایی دارد و از این نظر در رتبه اول جهانی قرار دارد. همچنین با ظهور روش‌‌های جدید و تولید دستگاه‌‌های به روز در زمینه لیزر موهای زائد، جوانسازی، کاشت مو و ابرو، مراجعه کنندگان به کلینیک‌‌های زیبایی افزایش چشمگیری داشته است. 

در نتیجه ایجاد کلینیک‌‌های زیبایی به عنوان یکی از بهترین شغل‌های ایران شناخته می‌شود. به شرط اینکه خدمات زیبایی را با استفاده از با کیفیت‌‌ترین مواد اولیه و مدرن‌ترین دستگاه‌‌ها ارائه دهد. ایجاد کلینیک زیبایی، به شما این امکان را ‌می‌دهد که حتی با یک دستگاه مانند دستگاه لیزر موهای زائد رادوپلاس، با یک سرمایه گذاری معقول، کسب و کار خود را راه اندازی کنید و به سود و درآمد برسید. به تدریج ‌می‌توانید خدمات زیبایی خود را گسترش دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش اصول بازار سرمایه [گام های پایه و اولیه در سرمایه گذاری]

ارائه خدمات زیبایی و آرایشگری می‌تواند در هر زمینه دیگری از جمله کاشت ناخن، پاکسازی پوست، آرایش، جراحی زیبایی و... باشد. گاهی اوقات به هیچ دستگاه خاصی نیاز ندارد و تنها با برخی مواد اولیه انجام می‌شود. آنچه اهمیت دارد کسب مهارت قبل از شروع به کار است. زیرا افراد زیادی هستند که حاضرند بابت کیفیت بالای کار و مهارت آرایشگر پول زیادی پرداخت کنند. 

شغل های آینده دار

طراحی مد و لباس

طراحی مد و لباس به عنوان یک شغل پردرآمد ‌می‌تواند یک فرصت پرسود و عالی باشد. مهم است که ابتدا جایگاه خود را در دنیای مد و لباس مشخص کنید، انواع مختلف لباس‌ها که در موقعیت‌های متفاوت استفاده می‌شود را بشناسید و سلیقه و علاقه مردم را در نظر بگیرید. 

طراحی اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن یکی از کارهای پولساز در ایران است. اپلیکیشن یک نرم افزار کاربردی است که بر روی گوشی تلفن همراه اجرا می‌شود. این برنامه‌ها را می‌توان برای اهداف مختلفی از جمله بازی، بهره وری و شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. محبوبیت این نوع از شرکت‌ها در حال افزایش است. زیرا مشاغل به دنبال راه‌هایی برای دستیابی به مشتریان خود از طریق برنامه‌های تلفن همراه هستند.

برای توسعه اپلیکیشن موبایل به عنوان یکی از بهترین شغل‌های ایران، باید از مهارت کافی برخوردار باشید و کیفیت را در اولویت قرار دهید. همچنین باید بازار را به خوبی بشناسید تا بتوانید فروش خوبی روی نرم افزار تولیدی خود داشته باشید.

تدریس آنلاین

تدریس آنلاین یکی از بهترین مشاغل ایران در ایران است. پس اگر در زمینه خاصی دانش لازم را دارید و احساس می‌کنید می‌توانید این دانش را به دیگران منتقل کنید، می‌توانید اقدام به تدریس آنلاین نمایید. امروزه افراد زیادی مایلند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند و بدون اینکه از منزل خارج شوند، آنچه را که مد نظر دارند یاد بگیرند. حتی می‌توانید به عنوان یک مدرس، دوره‌های آنلاین برگزار کنید.

بیشتر بخوانید: لیست شغل های خانگی پردرآمد

کسب‌وکار دوره آنلاین شامل ایجاد و فروش کلاس‌های دیجیتالی است که یک مهارت‌ یا دانش تخصصی را به دیگران آموزش می‌دهد. به‌عنوان یک سازنده دوره‌های آنلاین، شکاف‌های آموزشی را در مورد موضوعاتی که در آن تخصص دارید شناسایی کنید و درس‌های ویدیویی جذاب و مطالب تکمیلی را توسعه ‌دهید.

خرید و فروش اینترنتی کالای دست دوم

فروش لوازم دست دوم ایده‌‌ خوبی برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک است. حاشیه سود در این مشاغل به دلیل گسترده بودن طیف محصولات بسیار بالاست. ‌می‌توانید یک فروشگاه کوچک داشته باشید یا محصولات خود را را از طریق سایت‌‌هایی مانند دیوار یا باسلام به فروش برسانید. بازار ویژه لوازم دست دوم می‌تواند شامل انواع محصولات از جمله جواهرات، کیف‌‌ و کفش، کالاهای چر‌می، تزئینات خانه، پوشاک و... باشد.

تولید محصولات غذایی ارگانیک

با توجه به اینکه امروزه افراد زیادی نسبت به ضرر غذاهای غیر ارگانیک آگاه شده‌اند و به دنبال غذاهای ارگانیک و سالم هستند می‌توانید در این زمینه فعالیت کنید و درآمد خوبی داشته باشید. 

منظور از محصولات ارگانیک، مواد غذایی طبیعی بدون سموم شیمیایی است. اگر قصد تولید این مواد را به عنوان یکی از بهترین شغل‌های ایران دارید ابتدا باید یک زمین کشاورزی مناسب انتخاب کنید. سپس اقدام به کاشت و داشت محصولات ارگانیک نمایید. در نهایت باید با روش های کاملا بهداشتی7 این محصولات را به دست مصرف کننده برسانید. محصولات ارگانیک طعم فوق‌العاده و ظاهر بی‌نظیری دارند و سلامت مصرف کننده را حفظ می‌کنند. 

ادمین سوشال مدیا

ادمین سوشال مدیا یا مدیر یک شبکه اجتماعی، وظایفی بر عهده دارد که باید آنها را به نحو احسنت انجام دهد تا مخاطبان را راضی نگه دارد:

  • توسعه استراتژی بازاریابی بر اساس اهداف مشتریان
  • راه اندازی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی
  • ارائه استراتژی‌هایی برای افزایش فالوورهای شبکه‌های اجتماعی مشتری

تحلیل بازاریابی

برای تبدیل شدن به یک مدیر رسانه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های مختلف را بشناسید و نحوه کار آنها را بدانید تا بتوانید استراتژی‌هایی را ایجاد کنید که به مشتریان در رسیدن به اهدافشان کمک کند. زیبایی کار به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی این است که می‌توانید برنامه کاری خود را مشخص کنید و انتخاب نمایید که در چه زمینه‌هایی کار می‌کنید.

بیشتر بخوانید: شغل های آنلاین و اینترنتی؛ همه آنچه که باید بدانید!

شغل های آینده دار

طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد در ایران است. داشتن یک منزل با چیدمانی زیبا که تحسین دیگران را به دنبال داشته باشد آرزوی هر خانم ایرانی است. به همین دلیل افراد زیادی، انتخاب وسایل و چیدمان منزل خود را به طراحان دکوراسیون می‌سپارند. 

ارائه خدمات پزشکی

سطح مراقبت‌‌های پزشکی در هر کشوری بر کیفیت زندگی و میانگین طول عمر ساکنان آن کشور تاثیر ‌می‌گذارد. از این رو کسب و کارهای مرتبط با صنعت پزشکی جزو کسب و کارهای سودآور در ایران است.

مراقبت‌‌های پزشکی به سلامت جسمی‌ محدود نمی‌شود، بلکه شامل سلامت روان نیز خواهد شد. در جامعه‌ای مانند ایران که مشکلات اقتصادی، آلودگی هوا، افزایش نرخ بیکاری و غیره اغلب مردم را از سلامت روان محروم می‌کند، کسب‌وکارهای مرتبط با روان‌درمانی و روان‌پزشکی در کنار امور پزشکی، دارویی و دامپزشکی جزو بهترین شغل‌های ایران هستند.

بیشتر بخوانید: مدیریت سرمایه چیست و چه اهمیتی دارد؟

با گسترش تکنولوژی، شیوه‌‌های پزشکی و درمانی از اشکال سنتی خود تکامل یافته و منجر به ایجاد مشاغل جدید با روش‌‌های تشخیصی و درمانی مدرن شده است. طراحی و تولید دستگاه‌‌های هوشمند با قابلیت اندازه گیری فشار خون، قند خون، سطح اکسیژن و غیره و همچنین تولید و فروش تجهیزات پزشکی در این دسته قرار ‌می‌گیرد.

ارائه خدمات لاغری

به دلیل سبک نامناسب زندگی چاقی در ایران بیداد می‌کند. این در حالی است که افراد زیادی خواستار لاغر شدن هستند. به همین دلیل ارائه خدمات لاغری درآمد خوبی در ایران دارد. به شرط اینکه این خدمات اصولی و حساب شده باشد.

ساخت پادکست

ساخت پادکست شامل ایجاد و تولید محتوای صوتی است که مردم می‌توانند به صورت آنلاین به آن گوش دهند. پادکست یک شکل محبوب از سرگرمی ‌و به اشتراک گذاری اطلاعات است. برای ایجاد پادکست باید مراحل زیر را طی کنید:

  • یک موضوع مناسب که مخاطبان خوبی دارد و شما نیز به آن علاقه مند هستید انتخاب کنید.
  • تجهیزات اولیه ضبط مانند میکروفون و هدفون تهیه کنید.
  • یک پلتفرم میزبانی رایگان یا مقرون به صرفه برای انتشار پادکست‌های خود بیابید.
  • به تبلیغ پادکست خود از طریق رسانه‌های اجتماعی و جوامع آنلاین، برای ایجاد مخاطب و جذب حامیان مالی بپردازید.

فعالیت در زمینه تشریفات مجالس

از آنجا که امروزه افراد به برگزاری مراسمات خود اهمیت زیادی می‌دهند و مایلند برای هر چه بهتر برگزار شدن آن هزینه کنند، شما می‌توانید در زمینه تشریفات مجالس فعالیت کنید. منظور برگزاری هر نوع مجلسی شامل عقد و عروسی، تولد، ختم و.. است.

ارائه مشاوره تخصص آنلاین

ارائه مشاوره تخصص آنلاین یکی از بهترین شغل‌های ایران است. پس اگر در زمینه خاصی تخصص و دانش دارید می‌توانید در همان زمینه به دیگران مشاوره دهید. برای این منظور نیازی به دفتر مشاوره ندارید. خیلی راحت از طریق بسترهای مجازی آنلاین می‌توانید فعالیت کنید. فقط کافی است مدرک مرتبط با زمینه مشاوره را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: شغل دوم خود را انتخاب کنید؛ معرفی بهترین شغل های دوم برای کسب درآمد بیشتر

عکاسی صنعتی

با ظهور رسانه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری عکس، وبلاگ‌نویسی و خرده‌فروشی آنلاین، شروع به کسب درآمد از پشت دوربین برای همه آسان نیست. عکاسانی هستند که از مراسم عروسی عکس می‌گیرند، برای کمپین‌های تبلیغاتی تصاویر می‌سازند، برای مجلات کار می‌کنند، در جهان گردش می‌کنند یا از مقاصد مختلف عکس می‌گیرند.

برای شروع عکاسی با موبایل در ایران، در مورد مخاطبان هدف تحقیق کنید و مشخص کنید کدام حوزه تخصصی سودآورتر است. روی دوربین‌های باکیفیت و حرفه‌ای، لنزها و کامپیوتری با نرم افزار حرفه‌ای ویرایش عکس سرمایه گذاری کنید.

بهترین مشاغل ایران

برگزاری دوره‌های ورزشی آنلاین

اگر برای کسب درآمد اضافی ‌می‌خواهید یک کار جانبی عالی داشته باشید، یک مربی شخصی شوید. مربی تناسب اندام ‌می‌تواند یک کار خوب برای کسب درآمد باشد. با این حال، هنگا‌می ‌که به عنوان یک مربی خوب شهرت پیدا کردید، ‌می‌توانید مشتریان بیشتری را از طریق ارجاع به دست آورید. 

بیشتر بخوانید: تاثیر فناوری بر کسب و کار چیست؟ | فرصت ها و چالش های اثر فناوری بر بیزنس

برای شروع ارائه خدمات مربی شخصی در ایران باید گواهینامه داشته باشید. برای جذب اولین مشتریان خود، تبلیغات آنلاین را در نظر بگیرید و از هر مشتری درخواست معرفی کنید. سپس می‌توانید دوره‌های آنلاین برگزار کرده و کسب و کار خود را توسعه دهید.

اجاره اقامتگاه و بوم گردی

با توجه به قیمت بالای هتل‌ها و افزایش علاقه مردم به زندگی چند روزه در اقامتگاه‌های بوم گردی، این صنعت به عنوان یکی از بهترین شغل‌های ایران می‌تواند راه مناسبی برای کسب درآمد باشد. مخصوصا اگر در یک مکان گردشگری زندگی می‌کنید. شما می‌توانید یکی از اتاق‌های منزل خود را برای این منظور آماده سازید.

طراح گرافیک

از طراح گرافیک می‌توان به عنوان یک نمونه از پردرآمدترین شغل در ایران نام برد. نمایش بصری اهمیت زیادی در هر زمینه کاری دارد. پس یک طراح گرافیک می‌تواند با کمی خلاقیت در کار خود موفق شود. طراح گرافیک ممکن است در هر حوزه‌ای از جمله طراحی آرم برند گرفته تا تصاویر منتشر شده در پست‌های اینستاگرام کار کند.

راهنمای تور 

ایران کشوری پر از جاذبه گردشگری ناشناخته است. اگر بتوانید به عنوان راهنمای تورهای داخلی یا خارجی در ایران فعالیت کنید می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. شما می‌توانید برای خود یا برای یک شرکت گردشگری کار کنید. راهنمای تور یکی از کارهای پولساز در ایران است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با رایج ترین اصطلاحات کسب و کار و استارت آپ

واسطه گری

انجام معامله در ایران مخصوصا در زمینه املاک و خودرو که سود بالایی دارد یک شغل پردرآمد است. اگر بتوان واسطه معامله شد می‌توان درآمد خوبی کسب کرد. واسطه‌گری حتی می‌تواند در زمینه اقلام کوچک‌تر نیز باشد.

کشاورزی و دامپروری مدرن

صنعت کشاورزی به عنوان بهترین شغل در ایران دارای نرخ رشد ثابت 8 میلیارد دلار است. ایران شاهد افزایش سریع جمعیت و تعداد کشاورزان است. این امر تقاضا برای تجهیزات و خدمات مرتبط با کشاورزی را افزایش داده است که دولت را بر آن داشته تا سیاست‌‌ها و قوانین جدیدی را در مورد این بخش ارائه کند. با کشاورزی و دامپروری مدرن در ایران می‌توان درآمدهای خوبی کسب کرد.

تعمیرات خودرو

خودرو از هر نوعی که باشد هر چند وقت یک بار به تعمیر یا تعویض برخی قطعات نیاز دارد. به همین دلیل اگر تخصص در زمینه تعمیر و تعویض قطعات خودرو را دارید می‌توانید امیدوار باشید که از طریق آن به عنوان یکی از بهترین شغل‌های ایران درآمد خوبی به دست آورید.

مشاغل خانگی

مشاغل خانگی موارد زیادی را شامل می‌شود. از تهیه غذا گرفته تا تولید گل و گیاه جزو مشاغل خانگی محسوب می‌شوند. در واقع هر شغلی را بتوان در خانه مدیریت و راه اندازی کرد یک شغل خانگی است که با توجه به وجود شبکه‌هیا اجتماعی و حضور افراد در آنها می‌توان به جذب مشتری پرداخت.

بهترین شغل های 10 سال آینده ایران

کرادفاندینگ

اگر توان راه اندازی هیچ کسب و کاری را ندارید می‌توانید در طرح‌های کرادفاندینگ دونگی شرکت کنید. دونگی با دعوت از افراد مختلف برای تامین مالی کسب و کارهای خود، آنها را در سود کسب و کار شریک می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید سرمایه خود را افزایش دهید. تنها کافی است با حداقل یک میلیون تومان همکاری با دونگی را شروع کنید.

سوالات متداول

تنها کافی است به مهارت و دانش و تخصص خود نگاه کنیم و شغل های پردرآمد را بشناسیم. سپس با ورود به یک حوزه خاص فعالیت خود را شروع کرده و آن را توسعه دهیم.

حداقل یک میلیون تومان. زیرا حتی اگر هیچ مهارت و تخصص خاصی نداشته باشید می توانید با دونگی شریک شوید.

گاهی اوقات هیچ مدرکی لازم نیست. زیرا برخی مشاغل بیش از مدرک به مهارت نیاز دارند. پس اگر مدرک ندارید نگران نباشید.

برخی شغل های پردرآمد به عنوان بهترین شغل های ایران همیشگی هستند اما برخی دیگر با گذشت زمان منقضی می شوند.