ads
خانه / وبلاگ و مقالات / بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم؛ تا 40 درصد سود از کرادفاندینگ

بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم؛ تا 40 درصد سود از کرادفاندینگ

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ مقالات

بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم

سرمایه گذاری با پول کم مفهومی است که طی چند سال گذشته به عنوان یکی از راه های درآمدزایی مطرح شده است. این روش درآمدزایی بر اساس گردش مالی ایجاد می شود. احتمالا جملاتی مانند " پول باید برای انسان کار کند و نه انسان برای پول " را بارها شنیده اید. تصور چنین است که برای استفاده از این مفهوم نیاز به یک سرمایه کلان است. اما سرمایه گذاری با پول کم نیز می تواند این گردش مالی را ایجاد کند. در ادامه با بهترین راه های سرمایه گذاری با پول کم آشنا خواهیم شد.

تا چند سال پیش، اگر کسی ادعا می‌کرد با 500 هزار تومان سرمایه گذاری به سود سالانه 40 درصد رسیده، واکنش خاصی به او نشان نمی‌دادیم و از کنارش رد می‌شدیم. تا اینکه بعد از این همه گرانی و تورم و رکود اقتصادی ناگهان یاد همان ادعا افتادیم و اینکه واقعا چطور می‌شود با پول کم سرمایه گذاری کرد؟ در این مقاله جامع از مجله دونگی پس از روش های سرمایه گذاری با بودجه پایین، سپس امن‌ترین، سریع‌ترین و جدید‌ترین شیوه سرمایه گذاری با پول کم را معرفی می‌کنیم و در کنار آن استراتژی‌ها، راه و روش‌های شروع سرمایه گذاری با کمترین مبلغ را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فهرست محتوا

سرمایه گذاری با پول کم و مهمترین چالش آن

مهمترین مسئله ای که سرمایه گذاری با بودجه پایین دارد این است که نمی توان سود دهی بالایی از آن انتظار داشته باشیم. به طور مثال برای یک سرمایه گذار کلان با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد تومان، سود 5 درصد معادل 50 میلیون تومان خواهد بود. اما همین سود برای یک سرمایه خرد مانند یک میلیون تومان برابر با 50 هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که در غالب روش های سرمایه گذاری مالیات و کارمزد های مختلف باعث آب رفتن همین سود ناچیز می شود.

این اتفاق باعث شده است که سرمایه گذاران خرد از چرخه سرمایه گذاری خارج نگه داشته شوند. اما آیا راهکاری نیست که سرمایه گذاری با بودجه پایین را همراه با سودآوری بالا و منطقی تضمین کند؟ تا مدت ها سپرده های بانکی نقش چنین مسیری را ایفا می کردند. اما با روند افزایشی تورم و جاماندن نرخ بهره بانکی عملا این مسیر کارایی های خود را از دست داده است. حال سوال این است که بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم چیست؟

سرمایه گذاری با بودجه پایین از دید اقتصاد کلان

واقعیت مهمی که باید در خصوص سرمایه گذاری با پول کم یا در حالت کلی در خصوص تمام رفتارهای اقتصادی باید قبول کنیم این است که سیاست های اقتصاد کلان و هدف گذاری های آن، مهمترین عامل برای ایجاد یا از بین بردن روندها و روش های مختلف در دنیای اقتصاد است. در کلام ساده تر این اقتصاد کلان است که نشان می دهد چه مسیرهایی برای مفاهیمی مانند سرمایه گذاری باید وجود داشته باشد.
از این رو در اولین گام برای کشف بهترین سرمایه گذاری با پول کم، باید دید که اقتصاد کلان چه دیدگاهی نسبت به سرمایه های خرد دارد و آیا سیاستی برای جذب این دست از سرمایه ها دارد یا خیر؟
زمانی که بازار سهام یا بورس آمریکا شروع به کار کرد، تنها افراد معدود و ثروتمند قادر به خرید سهام و سرمایه گذاری بودند. این بازار در ابتدای کار خود یک بازار کاملا خصوصی محسوب می شد. این روند تا مدت ها ادامه داشت و ثروتمندان توانستند درصد بالایی از چرخش مالی اقتصاد را به دست بگیرند.
در آن دوران به نظر می رسید که اقتصاد کلان باید بر اساس سرمایه های کلان مدیریت شود. اما در این بین چند چالش بزرگ ایجاد شد. اول این که زمانی که اقتصاد در اختیار چند سرمایه کلان قرار می گیرد، آسیب پذیری بالایی پیدا می کند. زمانی که یک سرمایه گذار کلان به هر دلیل بخواهد از این بازار خارج شود و یا وارد بازار دیگری شود عملا اقتصاد دچار تشنج شده و جریان مالی تغییر روند می دهد.
دومین چالش بزرگ این سیاست در اقتصاد کلان این بود که شرکت ها و نهاد های اقتصادی با چرخش مالی کوچک تر از سرمایه های وارد شده به بازار امکان استفاده از این سرمایه ها را نداشتند. به نوعی یک نهاد تجاری و اقتصادی زمانی می توانست از این منابع مالی استفاده کند که بتواند خودش را به اندازه این منابع بزرگ کند. این مسیری بود که کمتر شرکتی توان ورود به آن را داشت.
سومین چالش اقتصاد کلان در دیدگاه تک محوری خود این بود که با اتکا به سرمایه های کلان اقتصاد را از مجموعه سرمایه های خرد که حجمی چندین برابر مجموع سرمایه های کلان داشت محروم می کرد. این چالش ها باعث شد که اقتصاد کلان روند و دیدگاه خود را عوض کرده و نسبت به جذب سرمایه های خرد اقدام کند. بنابراین می توان گفت که مسیرهای سرمایه گذاری با بودجه پایین توسط دیدگاه کلان اقتصادی ایجاد شده است. اما این مسیرها چیست؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

اصلا چرا سراغ سرمایه گذاری برویم؟

«من در مخارج روزانه‌ام کم می‌آورم، اصلا نمی‌توانم به سرمایه گذاری فکر کنم»

این جمله‌ آشنایی است که این روزها زیاد می‌شنویم. درآمد ماهانه افراد معمولا کمتر از هزینه‌های آنها در یک ماه است. این باعث شده تا سرمایه گذاری را جدی نگیریم یا اصلا به آن فکر هم نکنیم. اتفاقا کارشناسان علم اقتصاد فکر می‌کنند با اینکه میزان حقوق شما به اندازه هزینه‌ها رشد نمی‌کند. اگرچه مشکلات دیگری هم وجود دارد اما دقیقا به همین دلایل ما باید سرمایه گذاری را شروع کنیم و هیچ کس هم رویکرد کسب سود با پول کم را رد نمی‌کند. پس بهتر است با بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم آشنا شویم.

در واقع می‌توانیم بگوییم منافع سرمایه گذاری با پول کم بیشتر از این است که اصلا هیچ‌گونه سرمایه گذاری نداشته باشیم. در ضمن سرمایه گذاری با پول زیاد هم لزوما به موفقیت ختم نمی‌شود. مثلا گذاشتن سپرده در حساب بانکی تابع قوانین و مقررات دولتی است؛ ممکن است یک سال نرخ بهره بیشتر و سال بعدش کمتر باشد و ارزش پول هم در همه زمان‌ها یکسان نیست.

از سوی دیگر ما دوست نداریم تا سن 70 سالگی کار کنیم و اگر رسیدن به سود با پول کم را از همین سنین جوانی شروع نکنیم آن هم صرفا به این دلیل که هیچ‌وقت به اندازه کافی پول نداشته‌ایم، احتمالا پیری سختی خواهیم داشت. در کنار این موضوع اگر یک اسکناس 10 هزار تومانی بتواند به تولید یک اسکناس 1000 تومانی به عنوان سود منجر شود؛ چرا سرمایه گذاری با پول کم را امتحان نکنیم؟ 

علاوه بر این‌ها سرمایه گذاری با منابع مالی کوچک، یک جور سرمایه گذاری تمرینی محسوب می‌شود. این نوع سرمایه گذاری شانس آزمون و خطا را به ما می‌دهد تا با مبالغ خیلی کوچک، برای روزهایی که ثروت بیشتری داشتیم، آمادگی بیشتری هم داشته باشیم. از نظر زمانی هم الان بهترین زمان برای شروع این نوع از سرمایه گذاری است. هوش مصنوعی هر روز قوی‌تر می‌شود و امکان سرمایه گذاری خودکار را برای ما فراهم می‌کند و در کنار آن انواع پلتفرم‌های آنلاین درست شده‌اند که سرمایه گذاری را بیشتر از همیشه آسان کرده‌اند.

استراتژی‌های موفقیت در سرمایه گذاری با پول کم

بازار سهام، اولین مسیر سرمایه گذاری با پول کم

همانطور که گفتیم بازار سهام آمریکا از جایی به بعد با چرخش روند و دیدگاه اقتصاد کلان تصمیم گرفت که اجازه ورود سرمایه گذاران خرد به بازار را بدهد. از آن روز به بعد بازار سهام و بورس به عنوان یکی از اصلی ترین مسیر و تا حدودی بهترین روش برای سرمایه گذاری با پول کم محسوب می شود.

مهمترین مزایای سرمایه گذاری با بودجه پایین در بازار سهام:

  • بازار سهام اجازه می دهد سرمایه گذار وارد یک بازار و اقتصاد پویا شود. این بازار متشکل از شرکت ها و نهادهای تجاری مختلف با روند های اقتصادی گوناگون است. از این رو سرمایه گذار می تواند نسبت به انتخاب مسیر سرمایه گذاری خود راحت تر اقدام کند.
  • امکان سودآوری در بازار سهام تقریبا نامحدود است. اگر بخواهیم بهترین حالت را در نظر بگیریم شما در بازار سهام ایران می توانیم با انتخاب سهام های مناسب و جابه جایی درست میان سهم های مختلف، روزانه بین 5 تا 10 درصد سود کسب کنید.
  • سودآوری در بازار سهام از طریق سرمایه گذاری مرکب عمل می کند. یعنی سود امروز شما به سرمایه شما اضافه شده و فردا مجموع آن هاست که برای شما سودآوری می کند.
  • سرمایه گذاری با پول کم در بازار سهام این فرصت را به شما می دهد که بتوانید تجربه های گرانبهایی را از حضور در یک بازار مالی مهم به دست بیاورید. این تجربیات می تواند به شما کمک کند تا در مدیریت و سرمایه گذاری های کلان خود بهتر عمل کنید.

اما بازار سهام و بورس درست مانند هر مفهوم دیگری در این دنیا ویژگی های منفی خاص خودش را دارد:

  • شما با خرید سهام یک شرکت در سود و زیان آن شرکت سهیم خواهید شد. بنابراین احتمال کاهش سرمایه شما وجود دارد.
  • درصد ریسک موجود در بازار عمدتا بالاست. در واقع همانطور که شما می توانید روزانه 5 تا 10 درصد سودآوری داشته باشید، این امکان هم وجود دارد که شما روزانه 5 تا 10 درصد ضرر را تجربه کنید. یادتان باشد برای ضرر نیز محدوده ای وجود ندارد.
  • ضرر در بازار سهام درست مانند سودآوری آن، مرکب محسوب می شود. به طور مثال زمانی که سرمایه یک میلیونی شما امروز 10 درصد ضرر کند، برای جبران آن باید شما 11.11 درصد سود کنید. این فاصله میان ضرر و سود جبران آن برای سرمایه های بزرگ تر مسلما بیشتر خواهد بود.
  • بازار بورس ایران متاثر از تورم، دلار و تصمیمات دولتی و حکومتی است. بنابراین شما حتی با در نظر گرفتن عوامل اقتصادی باید منتظر برخی اتفاقات عجیب و دور از ذهن در این بازار باشید.

صندوق های مختلف سرمایه گذاری

در بازارهای مالی انواع صندوق های سرمایه گذاری مانند صندوق سهام، صندوق مختلط و صندوق درآمد ثابت وجود دارد. هر کدام از این صندوق ها با در نظر گرفتن درصد ریسک در موقعیت های مختلفی شروع به سرمایه گذاری می کنند. شما با خرید واحد هایی از هر کدام از این صندوق ها به نوعی در مجموعه سرمایه گذاری آن ها شریک می شوید.

حال بر اساس هدف گذاری، ریسک پذیری و نوع مدیریت مالی که دارید می توانید یکی از این صندوق ها را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که صندوق هایی که سود بالاتری ارائه می دهند دارای ریسک پذیری بالایی نیز هستند. یعنی سود شما در این حالت تضمین شده نیست و حتی ممکن است شما سرمایه خود را از دست بدهید.

در بین صندوق های مالی و سرمایه ای مختلف، صندوق های درآمد ثابت دارای ریسک پایین و سودآوری نسبتا تضمین شده هستند. اما این سود سالانه چیزی حدود 23 یا 25 درصد در نظر گرفته می شود.

مهمترین مزیت سرمایه گذاری با پول کم این است که شما با یک سرمایه گذاری عملا سبدی از سرمایه گذاری را در اختیار خواهید داشت که توسط افراد حرفه ای و متخصص در این حوزه مدیریت می شود. همچنین تنوع صندوق ها باعث شده است که غالب استراتژی های مالی را پاسخگو باشد. بنابراین شما با هر استراتژی مالی می توانید از صندوق های مختلفی استفاده کنید.

اما مهمترین عیب استفاده از این روش سرمایه گذاری این است که اولا صندوق ها ( به جز صندوق درآمد ثابت ) مانند سایر سهام های بازار مالی ریسک بالایی دارند و امکان زیان در آن ها وجود دارد.

این عیب در خصوص صندوق درآمد ثابت نیز به نوعی وجود دارد. در واقع زمانی که تورم سالانه چیزی نزدیک به 40 درصد افزایش دارد، سودآوری 25 درصدی صندوق های درآمد ثابت به معنی کاهش ارزش سرمایه محسوب می شود.

کرادفاندینگ بهترین مدل به دست آوردن سود و سرمایه گذاری با پول کم

دونگی ؛ بهترین شیوه سرمایه گذاری با هر مقدار موجودی

کرادفاندینگ یا روش تامین مالی جمعی یکی از بهترین مدل‌های به دست آوردن سود با پول کم است و تقریبا تمام مزایای یک سرمایه گذاری معمولی را در خودش دارد. منظور از تامین مالی جمعی هم این است که ما و خیلی‌های دیگر مثل ما که سرمایه اندکی دارند اما به همان دلایلی که گفتیم می‌خواهند سرمایه گذاری را شروع کنند، بر روی توسعه کسب و کارها و یا طرح‌های تجاری و صنعتی متنوع سرمایه گذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ یا سرمایه گذاری با روش تامین مالی جمعی چیست؟

در این شیوه که در متون علم اقتصاد از آن به عنوان کرادفاندینگ یاد می‌کنند، سرمایه گذاران در ازای پول کمی که در اختیار کسب و کارها می‌گذارند، در سود سالانه آنها شریک می‌شوند و مبلغ این سود گاهی به بیشتر از 40 درصد هم می‌رسد. 

دونگی پلتفرمی است که امکان سرمایه گذاری با کمترین مبلغ و از طریق روش تامین مالی جمعی را برای ما فراهم کرده است. در دونگی ما می‌توانیم با سرمایه اندکی مثل 500 هزار تومان در طرح‌های تجاری بزرگی سرمایه گذاری کنیم و در ازای آن سود بگیریم. دونگی با تشخیص نیازها به خوبی شرایط ایمنی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است.

ویژگی‌های شگفت انگیز دونگی برای سرمایه گذاری

احتمالا یکی از دلایل اصلی که ما مخصوصا با پول کم سراغ سرمایه گذاری نمی‌رفتیم همین مسئله امنیت است. در واقع در سایر بازارهای مالی، تضمینی بابت بازگشت اصل سرمایه وجود ندارد. در نتیجه ما به عنوان سرمایه گذار این اضطراب را همیشه داریم. اما دونگی از سرمایه پذیران یا همان کسب و کارهایی که به سرمایه نیاز دارند، وثیقه و ضمانت می‌گیرد تا خیال ما بابت سرمایه گذاری با پول کم راحت باشد.

همچنین کسب و کارهایی که برای سرمایه گذاری معرفی می‌شوند از فیلترهای مختلفی عبور کرده‌اند و از جهات مختلف در مدت زمان طولانی ارزیابی و بررسی شده و فرایندهای آن به دقت مورد داوری قرار می‌گیرند و این تازه آغاز ماجراست. دونگی در مراحل بعد از جذب سرمایه هم از مدیران کسب و کارها درخواست می‌کند تا گزارش‌های مالی و حسابرسی ارائه دهند و به صورت دوره‌ای سرمایه گذاران را نسبت به پیشبرد طرح‌ها مطلع کنند.

دونگی علاوه بر اینکه یکی از امن‌ترین،‌ سریع‌ترین و جدیدترین راه‌های سرمایه گذاری با پول کم را به ما معرفی کرده، عنصر هوشمندی و خودکار بودن را نیز به سرمایه گذاری افزوده است. ما احتمالا به حدی در جریان روزمرگی هستیم که ممکن است برخی از فرصت‌های سرمایه گذاری را از دست بدهیم. در این شرایط فقط کافی است از قابلیت «سرمایه گذاری خودکار»‌ در دونگی استفاده کنیم. به این ترتیب دونگی از طرف ما در 24 ساعت شبانه‌روز سرمایه گذاری می‌کند و سود این نوع از سرمایه گذاری که به پول کمی نیاز دارد به ما تعلق می‌گیرد.

یکی دیگر از مزیت‌های دونگی هم این است که از سوی کسب و کارها و استارتاپ ها هم به عنوان یکی از ابزارهای جذب سرمایه انتخاب شده است. تاکنون 10 ها کسب و کار موفق شده‌اند سرمایه مورد نیاز خود را به صورت کامل جذب کنند. همین نکته باعث شده تا هر روز تعداد کسب و کارهای بیشتری از دونگی برای تامین مالی استفاده کنند. به همین دلیل جریان سرمایه گذاری با پول کم در دونگی همواره ادامه دارد و همیشه کسب و کارهایی هستند که به سرمایه گذاری افراد نیاز داشته باشند.

بهترین روش برای سرمایه گذاری با پول کم

استراتژی‌های موفقیت در سرمایه گذاری با پول کم

ما تا اینجا با یک نوع جدید از سرمایه گذاری حرفه ای به نام کرادفاندینگ یا همان تامین مالی جمعی آشنا شدیم و گفتیم دونگی امکان شروع سرمایه گذاری با کمترین مبلغ را برای ما ایجاد کرده است. با این حال برای اینکه بتوانیم بهترین نتیجه را از سرمایه گذاری خودمان به دست بیاوریم، باید تعدادی از استراتژی های فعالیت مالی را نیز در نظر بگیریم. این استراتژی‌ها به شرح زیر هستند که در ادامه بیشتر آنها را توضیح می‌دهیم. 

  • اهداف را قبل از شروع تعیین کنید
  • بهترین سرمایه گذاری با بهترین سرمایه گذاری فرق دارد!
  • تنوع در سبد سرمایه گذاری مهم است
  • اگر صبر کنید از پول کم، سود زیاد هم به دست می‌آید
  • از سود سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری جدید استفاده کنید

اهداف را قبل از شروع تعیین کنید

درست مثل هر فعالیت دیگری، کسب بود با پول کم هم نیاز به برنامه ریزی دارد. اگر شما می‌خواهید با 500 هزار تومان سرمایه گذاری بر روی یکی از طرح‌های دونگی را شروع کنید، قبل از انتخاب طرح مورد نظر اهداف خود را تعیین می‌کنید. از جمله اینکه می‌خواهید با سود به دست آمده، فرزندتان را در یک مدرسه غیرانتفاعی ثبت‌نام کنید یا اینکه هدف‌تان خرید یک ویلا در سواحل زیبای شمال است. وقتی هدف‌ها را تعیین کنید، مسیر پیش رو مشخص می‌شود. مثلا سرمایه گذاری با مبلغ دلخواه و حتی خیلی کم روی یک کسب و کار به مدت زمان خیلی بیشتری نیاز دارد تا شما به سودی برسید که بتوانید با آن ویلا بخرید، پس احتمالا تعداد سرمایه گذاری های کوچک خود را افزایش می‌دهید. پس یادمان باشد که تعیین اهداف مهم‌ترین بخش قبل از شروع سرمایه گذاری است. 

بهترین سرمایه گذاری برای هر شخص

مسئله این است که تعریف بهترین سرمایه گذار برای افراد مختلف متفاوت است. ممکن است دوست ما ترجیح دهد سرمایه گذاری را از بورس شروع کند ولی ما تامین مالی جمعی را انتخاب کنیم. به هر حال بورس ریسک‌های بیشتری هم دارد و شیوه جدیدی هم نیست اما باز هم افراد مختلف، بنا به دلایل مختلف نگرش‌های متفاوتی نسبت به سرمایه گذاری دارند. اگر شیوه تامین مالی جمعی را برای سرمایه گذاری با پول کم انتخاب می‌کنیم، پس این شیوه برای شرایط فعلی ما بهترین گزینه است. 

تنوع در سبد سرمایه گذاری

صحبت کردن از ایجاد تنوع در سبد سرمایه گذاری ، یک بحث کلیشه‌ای است. تقریبا در همه مطالب اقتصادی و مالی به این نکته اشاره شده که ما باید دارایی‌های مختلفی را در سبد سرمایه گذاری خودمان قرار دهیم تا همیشه جریان سودآوری را حفظ کنیم. در کنار موضوع سبد، نکته دیگری هم هست که نشان می‌دهد استفاده از سرمایه گذاری های قبلی در سرمایه گذاری جدید می‌تواند موثر باشد.

نقش صبر در سرمایه گذاری

به هر حال در طرح‌های سرمایه گذاری با پول کم که اینجا به کرادفاندینگ اشاره کردیم، داشتن صبر و حوصله مهم است. بازه‌های زمانی پرداخت سود ماهانه و سالانه هستند و ما باید بتوانیم تا دریافت سود منتظر بمانیم. این صبر استراتژیک همان عنصری است که موفقیت ما را تضمین می‌کند. 

از سود سرمایه گذاری قبلی در سرمایه گذاری جدید استفاده کنید

این یکی از بخش‌های جذاب و شیرین ماجرای سرمایه گذاری است و زمانی اتفاق می‌افتد که شما بعد از سرمایه گذاری با مبلغ کم، سود مورد نظرتان را به دست آورده‌اید و حالا در یک فرصت سرمایه گذاری جدید نیازی  نیست از درآمد فعلی‌تان برداشت کنید. در واقع شما با سود سرمایه گذاری قبلی، وارد سرمایه گذاری جدید می‌شوید. این همان نکته‌ای است که سرمایه گذاران حرفه‌ای از آن با مفهوم کار کردن پول برای صاحب پول یاد می‌کنند. البته ما به عنوان یک سرمایه گذار تدریجا به این جایگاه می‌رسیم و شرایطی را ایجاد می‌کنیم که در آن سود قدیمی منجر به سود جدید می‌شود. 

سرمایه گذاری تضمین شده

جمع‌بندی

با توجه به مطالبی که تا اینجا خواندیم می‌توانیم نتیجه بگیریم که سرمایه گذاری با پول کم نه تنها امکان‌پذیر بلکه کاملا جدی و واقعی است و اگر استراتژی‌های مناسبی را انتخاب کنیم، می‌توانیم حتی سود بالایی هم از این نوع سرمایه گذاری داشته باشیم. بر اساس دیدگاه‌های اقتصادی سرمایه گذاری یکی از انتخاب‌های ضروری در زندگی مالی افراد است و به دلایل مختلف باید به سمت سرمایه گذاری برویم. اگرچه میزان درآمد ما این روزها گاهی جوابگوی هزینه‌های ما نیست اما باز هم با تعیین اهداف درست، تنوع در سبد و صبر در سرمایه گذاری می‌توانیم با استفاده از روش‌های جدیدی مثل کرادفاندینگ که از طریق پلتفرم دونگی ارائه می‌شود؛ از پول کم هم سود کسب کنیم.

سوالات متداول

سرمایه گذاری با پول کم یکی از روش های رایج سرمایه گذاری در چند سال اخیر بوده و مدل کرادفاندینگ یکی از شیوه های امن و سریع برای رسیدن به این سود است که در این مطلب جزییات این مدل سرمایه گذاری را بررسی کردیم.

دونگی امکان شروع سرمایه گذاری با کمترین مبلغ موجودی را فراهم کرده و در ازای آن به سرمایه گذاران سود بالای سالانه می دهد. در این پلتفرم سرمایه گذاری ، تضمین بازگشت اصل سرمایه، سرمایه گذاری بر روی طرح های پربازده و سرمایه گذاری خودکار امکان پذیر است.

در این مقاله از مجله دونگی به این نکته اشاره کردیم که با استفاده از روش تامین مالی جمعی یا سرمایه گذاری می توانیم تا حد بسیار زیادی سبد (پورتفو) خود را متنوع کنیم و پوشش خوبی درباره ریسک ها ایجاد کنیم.

به طور کلی پلتفرم دونگی هیچ کارمزدی از سرمایه گذاران دریافت نمی کند و بر اساس قانون سرمایه گذاران در کرادفاندینگ از پرداخت مالیات معاف هستند.

بله. شما می توانید در این پلتفرم بر اساس استراتژی های مالی خود و بنا بر دوره های سرمایه گذاری متنوع و سودآوری های مختلف ارائه شده سبد سرمایه گذاری مخصوص خود را داشته باشید.