خانه / وبلاگ و مقالات / سرمایه گذاری با سود 50 درصد از چه روشی امکان پذیر است؟

سرمایه گذاری با سود 50 درصد از چه روشی امکان پذیر است؟

۱۴۰۲/۰۴/۰۱ مقالات

سرمایه گذاری با سود 50 درصد از چه روشی امکان پذیر است؟

یکی از نگرانی‌های سرمایه گذاران میزان سودی است که از هر سرمایه گذاری به دست می‌آورند. در جهان سرمایه گذاری سنتی، سود از 10 تا 40 درصد متغیر است. بعضی از بازارهای جدیدتر مثل ارزهای دیجیتال هم به شرط تحمل ریسک‌های بالا، سود بیشتر از 40 درصد را هم به سرمایه گذاران ارائه می‌دهند. اما در این مقاله می‌خواهیم شما را با فرصت سرمایه گذاری کرادفاندینگ آشنا کنیم و چند فرصت سرمایه گذاری با سود 50 درصد و بیشتر که در سایت سرمایه گذاری دونگی معرفی شده را بررسی کنیم.

در ادامه با مجله دونگی همراه باشید.

فهرست محتوا

سرمایه گذاری با سود پنجاه درصد اگرچه دشوار و چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد اما امکان‌پذیر است. در دو سال گذشته سرمایه گذاران مختلف با میزان آورده‌های متفاوت، موفق شده‌اند سرمایه گذاری با سود 50 درصد را تجربه کنند. این سرمایه گذاران سود پنجاه درصدی را با خرید ملک یا خودرو، حضور در بازار بورس و طلا و یا سپرده بانکی به دست نیاورده‌اند. سود 50 درصدی آنها از طریق روش کرادفاندینگ به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ چیست؟

کرادفاندینگ یعنی سرمایه گذاری جمعی و وقتی اتفاق می‌افتد که مدیران یک کسب و کار یا کارآفرینان برای توسعه کارشان نیاز به سرمایه دارند. این سرمایه از روش‌های دیگری مثل بانک، سرمایه گذاران خطر پذیر یا اعضای خانواده به دست نمی‌آید. بنابراین آنها به روش کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی روی می‌آورند تا هزینه‌های‌شان را تامین کنند. سرمایه گذاران هم در ازای تامین سرمایه در سود توسعه کسب و کار شریک می‌شوند. این یکی از روش های سرمایه گذاری با سود 50 درصد است.

دونگی؛ سرمایه گذاری با سود 50 درصد

دونگی یک سایت تامین مالی جمعی آنلاین برای سرمایه گذاری به روش کرادفاندینگ است. دونگی با اخذ مجوزهای قانونی، فراخوان‌های شرکت در کرادفاندینگ را منتشر می‌کند. سرمایه گذاران و سرمایه پذیران با استفاده از ابزارهای این سایت در یک فضای شفاف فرایندهای جذب و تزریق سرمایه را مدیریت می‌کنند. فرصت های سرمایه گذاری معرفی شده در این سایت در واقع مربوط به انواع کسب و کارهای تولیدی و صنعتی است که کارنامه مالی و اعتباری آنها از قبل ارزیابی شده است. همچنین گروه کارشناسان دونگی، تمام راه های سرمایه گذاری با سود 50 درصد را از سه منظر عملکرد مالی، عملکرد در بازار و عملکرد فنی آزمایش و ریسک سنجی می‌کنند تا بتوانند میزان بازده داخلی طرح‌ها را استخراج کنند و شیوه‌های مدیریت ریسک را به سرمایه گذاران گزارش دهند.

حضور شما به عنوان سرمایه گذار در سایت دونگی علاوه بر امکان سرمایه گذاری با سود 50%، امتیازهای دیگری را هم در اختیار شما قرار می‌دهد که در بازارهای سنتی سرمایه گذاری نمی‌توان به این مزیت‌ها دسترسی داشت. در فهرست زیر بخشی از خدمات دونگی به سرمایه گذاران آمده است.

  • امکان کسب سود از طریق معرفی فراخوان سرمایه گذاری به سایر سرمایه گذاران
  • سرمایه گذاری بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • معافیت مالیاتی از سود کسب شده
  • بازگشت اصل سرمایه 
  • شفافیت در دسترسی به داده‌های طرح سرمایه گذاری از جمله نرخ بازده داخلی
  • شروع سرمایه گذاری از 500 هزار تومان و بیشتر
  • امکان سرمایه گذاری با سود 50 درصد

در ادامه با معرفی چند طرح سرمایه گذاری در دونگی می‌بینیم که چطور سرمایه گذاران موفق شدند از سرمایه گذاری‌شان سود پنجاه درصدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: چطور به یک سرمایه گذار برتر تبدیل شویم؟

فرصت های سرمایه گذاری در کرادفاندینگ

فرصت‌های سرمایه گذاری یا همان طرح‌های کرادفاندینگ که در ادامه معرفی می‌کنیم در دو سال گذشته توسط پلتفرم دونگی منتشر شده است. سرمایه گذاران به این طرح‌ها نظر مثبت نشان داده‌اند و چون کسب و کار مورد نظر هم برنامه دقیقی برای توسعه داشته یک بازی برد برد در دونگی بین سرمایه پذیران و سرمایه گذاران شکل گرفته است.

خرید دستگاه سورتینگ

سرمایه گذاری با سود 50 درصد در خرید دستگاه سورتینگ میوه

طرح تامین سرمایه مورد نیاز برای خرید دستگاه سورتینگ میوه یکی از فرصت‌های سرمایه گذاری کرادفاندینگ بود. در این طرح مدیران شرکت «تعاونی سردخانه آجرلو» به مبلغی در حدود 41 میلیارد ریال سرمایه نیاز داشتند تا بتوانند دستگاه مورد نظر را برای توسعه کارشان خریداری نمایند. این شرکت تعاونی کد سجامی داشته و مدارک اعتباری و خوشنامی مالی اعضای هیات مدیره آن اصالت سنجی شده است. کارشناسان با هدف افزایش اعتماد سرمایه گذاران این طرح سرمایه گذاری را در بخش‌های گواهی‌ها، وضعیت مالی، بررسی میدانی و وضعیت طرح بررسی کرده‌اند.

اعضای هیئت مدیره این شرکت تعاونی سابقه کیفری ندارند و دارای چک برگشتی نیستند. این دو مورد در هنگام سرمایه گذاری مورد توجه سرمایه گذاران قرار می‌گیرند و به آن نمره مثبت می‌دهند. همچنین نمره اعتباری هر کدام از اعضای هیات مدیره نیز تحلیل شده است که نشان دهنده عملکرد مثبت آنها در مواجهه با تراکنش‌های مالی است.

برای ضمانت اجرای موفق این طرح توسعه در قالب یک سرمایه گذاری با سود تقریبی 50 درصد، مدیران شرکت وثیقه‌های معتبر را برای پوشش ریسک از دست رفتن اصل سرمایه آماده کرده‌اند. این طرح در مطالعه توجیه پذیری هم نمره خوبی گرفته است. به این ترتیب سرمایه گذاران توانسته‌اند به توجیه‌پذیری خرید دستگاه سورتینگ میوه به عنوان روش سرمایه گذاری با سود تقریبی پنجاه درصد علاقه نشان دهند.

  • دلایل سرمایه گذاران برای انتخاب این فرصت سرمایه گذاری
  • وجود وثیقه معتبر از طرف شرکت متقاضی سرمایه
  • سوابق اجرایی قابل قبول مدیران شرکت
  • ریسک پایین از بین رفتن سرمایه
  • سوددهی مناسب طرح در مقایسه با سود بانکی و صندوق درآمد ثابت
  • دارایی ثبت شده 786 میلیارد ریالی شرکت

بیشتر بخوانید: راهنمای اصول سرمایه گذاری موفق در ایران را فقط اینجا بخوانید!

قسطی کلاب

سرمایه گذاری با سود پنجاه درصدی قسطی کلاب

شرکت «یکتا اجاره هوشمند پویا» یکی دیگر از کسب و کارهایی بوده که با سود علی‌الحساب نزدیک به پنجاه درصد (47.27) موفق شده از طریق سایت دونگی سرمایه مورد نیازش را جمع‌آوری کند. در این فرصت سرمایه گذاری کرادفاندینگ، 211 سرمایه گذار شرکت کرده‌اند.

این شرکت مالک یک فروشگاه اینترنتی بوده و خدمات خرید اقساطی کالا برای مشتریان را فراهم می‌کند. افراد می‌توانند انواع مختلفی از کالاها از جمله نوشت‌افزار، لوازم اداری، کالاهای آرایشی و بهداشتی و … را از این فروشگاه خریداری کنند. مدیران فروشگاه به پشتوانه پتانسیل مشتری‌ها درخواست جذب سرمایه 31 میلیارد ریال را داشتند تا بتوانند تنوع کالاهای خود را بیشتر کنند. این شرکت برای بازگشت اصل سرمایه تعهد کرده و بر اساس ارزیابی کارشناسان این یک سرمایه گذاری با سود پنجاه درصد بوده که هم برای سرمایه گذاران و هم سرمایه پذیران سودآور بوده است.

  • دلایل سرمایه گذاران برای انتخاب این فرصت سرمایه گذاری 
  • تجربه مرتبط این کسب و کار نسبت به طرح توسعه
  • کاهش ریسک هدر رفت سرمایه به دلیل تبدیل سرمایه به کالا
  • دریافت وثیقه از شرکت برای تضمین برگرداندن اصل سرمایه
  • داشتن قرارداد تعهد تسویه 
  • بازدهی مناسب  در زمان مناسب

بیشتر بخوانید: آیا از سرمایه گذاری در بازار ملک یا طلا و سکه خارج می شوید؟

سرمایه گذاری با سود 50% در سایت دونگی

سرمایه گذاری با سود 50% در سایت دونگی

شرکت «ویستا تجهیز احیا» هم با معرفی یک فرصت سرمایه گذاری کرادفاندینگ توانست یکی از بهترین سرمایه گذاری های با سود 50 درصد در سایت دونگی باشد. این شرکت بیشتر از یک دهه در حوزه تجهیزات و ملزومات سلامت فعال بوده است. علاوه بر این به صورت تخصصی در حوزه فناوری‌های مدیریت بیمارستان نقش آفرینی کرده و به رشد متون آموزشی در حوزه تجهیزات پزشکی نیز کمک کرده است.

این فرصت سرمایه گذاری که در شکل کرادفاندینگ به سرمایه گذاران معرفی شد با هدف جذب منابع مالی لازم برای تعمیر، نوسازی و بازگردانی دستگاه‌های پزشکی به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و کلینیک‌ها بوده است. این شرکت هم دارای کد سجامی بوده و مدارک مالی-اعتباری اعضای مدیریتی آن اصالت سنجی شده است. همچنین با بررسی‌های کارشناسان سایت دونگی مشخص شد که اگرچه این شرکت در سال اول تاسیس دچار زیان انباشته شده بوده اما بعد تر در سال 1400 وضعیت گردش سرمایه و درآمد شرکت به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

  • دلایل سرمایه گذاران برای انتخاب این فرصت سرمایه گذاری
  • سرمایه گذاری با سود پنجاه درصد
  • تعهد به بازخرید گواهی‌های شراکت 
  • سوابق اجرایی قابل قبول سرمایه پذیر در گذشته
  • ریسک پایین ورشکستگی

در زمان نگارش این مقاله طرح های فوق با موفقیت ظرفیت سرمایه گذاری خود را پر کرده بودند. برای سرمایه گذاری در طرح های جدید سایت دونگی می توانید از صفحه طرح های سرمایه گذاری دیدن فرمایید.

بیشتر بخوانید: 11 دلیل جذابیت سرمایه گذاری جمعی در ایران

قدم اول در دریافت سود 50 درصد

شروع این مسیر جایی است که ما به عنوان سرمایه گذار کد بورسی داریم یا یک کد بورسی دریافت می‌کنیم. در ادامه با داشتن کد ملی می‌توانیم به راحتی در سایت دونگی یک حساب کاربری ایجاد کنیم. بعد از این مرحله پروفایل اختصاصی و کیف‌پول‌مان را دریافت می‌کنیم.

بخش بعدی که در واقع مهم‌ترین ایستگاه در مسیر سرمایه گذاری با سود 50% است، مرحله انتخاب یک فرصت کرادفاندینگ مناسب برای سرمایه گذاری است؛ فرصتی که ضمن سودآوری بتوانیم ریسک‌های آن را نیز مدیریت کنیم. خوشبختانه برای این انتخاب یک حالت هوشمند هم در نظر گرفته شده است. ما می‌توانیم از میان فیلترهای از پیش تعیین شده یکی را انتخاب کنیم تا سایت از این به بعد به جای ما سرمایه گذاری کند. برای نمونه «با انتشار طرح 1 تا 12 ماهه با نرخ بازده داخلی ماهانه 3٪ تا 5٪، مبلغ 100 میلیون ریال از محل کیف پول من در طرح سرمایه‌گذاری کنید» یک فیلتر از پیش طراحی شده است که با انتخاب آن می‌توانیم سرمایه گذاری را با سرعت و سهولت بیشتری انجام دهیم.

مرحله بعدی هم بیشتر انتظار برای پایان دوره جذب سرمایه و شروع پرداخت سود علی‌الحساب است که بر اساس تقویم سرمایه گذاری به کیف پول سرمایه گذاران واریز می‌شود.

انتهای این مسیر علاوه بر کسب سود 50 درصدی، داشتن یک سبد سرمایه گذاری متنوع، شرکت در فعالیت‌های اقتصادی تولیدی و داشتن یک سرمایه گذاری مدرن از سایر امتیازهایی است که به سرمایه گذاران دونگی تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: جذب سرمایه گذار برای استارتاپ و کسب و کارها

سرمایه گذاری تضمینی

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله دونگی با روش سرمایه گذاری کرادفاندینگ که نسبت به گذاشتن سپرده در بانک و یا شرکت در صندوق‌های درآمد ثابت سود بیشتری دارد آشنا شدیم. به بررسی سه فرصت سرمایه گذاری با سود نزدیک پنجاه درصد در سایت سرمایه گذاری جمعی دونگی پرداختیم. روش کرادفاندینگ که از آن به عنوان سرمایه گذاری جمعی یا تامین مالی جمعی هم یاد می‌کنیم در چند سال گذشته رونق بیشتری در ایران داشته‌اند. سایت‌های مجری این نوع سرمایه گذاری خدماتی مثل بازگشت اصل سرمایه، معافیت مالیاتی از سود، امکان سرمایه گذاری آنلاین و شروع سرمایه گذاری با پول کم را به سرمایه گذاران‌شان ارائه می‌دهند. شما هم می‌توانید این شکل نوین از سرمایه گذاری را امتحان کنید و در سرمایه گذاری با سود 50 درصد شرکت کنید.

سوالات متداول

در مدل سرمایه گذاری کرادفاندینگ همان طور که در این مقاله می توانید بخوانید؛ حاشیه سود 50 درصد با پذیرش ریسکی حساب شده امکان پذیر است در حالی که در روش های قدیمی تر از جمله سپرده گذاری در بانک این حاشیه سود به دست نمی آید.

سود 50 درصد برای یک سرمایه گذاری عالی است. به ویژه در مورد روش تامین مالی جمعی یا همان کرادفاندینگ چون استراتژی های مدیریت ریسک در سرمایه گذاری با سود پنجاه درصد در این مدل شفاف تر و کارآمدتر است.