خانه / وبلاگ و مقالات / سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان: 7 روش عالی که باید امتحان کنید

سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان: 7 روش عالی که باید امتحان کنید

۱۴۰۲/۰۹/۱۳ مقالات

بهترین روش های سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان

سرمایه گذاری تصمیمی نیست که بتوانید آن را سرسری بگیرید و زمانی که 150 میلیون برای سرمایه گذاری در نظر گرفته اید باید از خود پرسید: که با سرمایه گذاری در سال 1402 چه کار می‌شود انجام داد و بیشترین سود را از کجا به دست می‌آوریم؟ چطور و کجا سرمایه گذاری کنید تا هم متحمل ضرر نشویدم و هم سودی به دست بیاوریم که ارزش ریسک و زحمتش را داشته باشد.

فهرست محتوا:

سرمایه گذاری با 150میلیون تومان: فرصت‌ها و چالش‌ها

برای افرادی که قصد پیشرفت دارند و می‌خواهند استارت کسب و کاری را بزنند که در آینده سوددهی خوبی داشته باشد، سرمایه‌ 150 میلیون تومانی شروع مناسبی است و می‌توان از آن برای بخش خدمات، محصولات و یا سرمایه گذاری مالی بهره برد. بهترین سرمایه گذاری به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از همین رو، نمی‌توان یک پاسخ ثابت و قطعی را به تمام افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند داد. فاکتورهایی مانند ترجیح و اهداف شخصی شما به عنوان یک سرمایه گذار، زمینه‌ای که قصد دارید در آن فعالیت کنید، وضعیت بازار حوزه انتخابی شما و آینده آن، تعیین خواهند کرد که با سرمایه گذاری به چه نتیجه‌ای خواهید رسید.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری چیست و انواع آن کدام است؟

به تعداد افراد روی زمین، روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد. سپرده شما که شما طی مدت‌ها کار جمع آوری و پس انداز نموده‌اید، بایستی در راستای امر سودآور و ارزشمندی به کار گرفته شود تا در آینده نه تنها متضرر نشوید بلکه سود چند برابری و بازگشت سرمایه نیز داشته باشید.

کسب بیشترین سود با سرمایه گذاری 150 میلیون تومانی

مهم ترین گام برای یک سرمایه گذاری موفق، طرح ریزی هوشمندانه و تصمیم گیری عاقلانه خواهد بود. پیش از هر اقدامی خوب تفکر کنید، جوانب مختلف و فرصت‌هایی که دارید را بررسی کنید و اهدافی که در سر دارید را ارزیابی کنید تا ببینید آیا قابل اجرا و سودآور خواهند بود یا خیر.

قبل از اقدام برای سرمایه گذاری با 150میلیون تومان، حتماً موارد زیر را درنظر داشته باشید:

1. اهداف شما چیست؟

هر اقدامی، به خصوص سرمایه گذاری مالی که ریسک و حساسیت بالایی دارد، بایستی با هدف مشخص انجام شود. خوب بیندیشید و ببینید آیا هدف سرمایه گذاری شما در بخش ثابتی است، یا می‌خواهید در بخش‌هایی مانند انواع استارت آپ و معاملات که به طور بالقوه در بلندمدت سود بالایی خواهند داشت سرمایه گذاری کنید.

بیشتر بخوانید: شروع سرمایه گذاری؛ سرمایه گذاری را چگونه و از کجا آغاز کنم؟

2. بازار مناسب برای سرمایه گذاری کدام است؟

پس از تعیین مقاصد از سرمایه گذاری با صد و پنجاه میلیون تومان، تصمیم بگیرید که می‌خواهید در کدام بازار سرمایه گذاری انجام بدهید. لازمه یک سرمایه گذاری مناسب و موفق، برنامه ریزی مالی و توجه به بازارهایی است که هنوز اشباع نشده اند و در حداقل 10 سال آینده سودآوری خوبی خواهند داشت. استراتژی‌ها، برنامه‌های مالی و زمان بندی را با دقت در نظر داشته باشید.

3. بهترین پلن برای سرمایه گذاری چیست؟

به قول مثلی معروف، «تمام تخم مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید». اگر قصد دارید با این مبلغ اقدامی انجام بدهید، در چندین عرصه مختلف سرمایه گذاری کنید تا ریسک متضرر شدن شما کاهش یابد. البته بایستی بازارهای مورد نظر را با دقت انتخاب کنید. وضعیت مارکت را بسنجید و بازارهایی‌ که در سال‌های آینده پتانسیل رشد و پیشرفت خوبی دارند را برگزینید. پیشنهاد ما این است که با متخصصان تیم دونگی مشورت کنید و راهنمایی‌های حرفه‌ای بگیرید.

بیشتر بخوانید: پولمو کجا سرمایه گذاری کنم؟

با صد و پنجاه میلیون تومان در سال 1402 چه کار می‌شود کرد؟

قبل از هرچیزی ابتدا بایستی با انواع سرمایه گذاری در بازار آشنا شوید. در سال 1402، رایج‌ترین زمینه‎‌های سرمایه گذاری شامل موارد زیر می‌شوند که در ادامه به هریک از آنها و مزایا و معایب هر گزینه خواهیم پرداخت.

  • سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان در بورس؛
  • راه اندازی کسب و کار؛
  • املاک و زمین؛
  • طلا و سکه؛
  • سرمایه گذاری در بازار ارز (exchange)؛
  • کرادفاندینگ.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم

سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان در بورس، طلا، سکه و ارز

سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان در بورس

طی چند سال اخیر، بسیاری از هم وطنان ما با مقادیر کم یا زیاد سرمایه اولیه وارد بازار بورس شده اند. خرید و فروش در صحنه جهانی بورس از بازار قدرتمندی در کشورهای سراسر جهان برخوردار است. مزیت بزرگ سرمایه گذاری در بورس، پتانسیل بالای آن برای رشد محسوب می‌شود و در بلند مدت، به قدرت مالی شما و اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

سرمایه گذاری در بازار بورس، مزایای متعددی دارد. برای مثال، در این بازار فرصت‌های فراوانی برای سودآوری فراهم خواهد بود. لازمه نفع بردن از بازار بورس این است که به خوبی با عرصه بورس آشنا باشید و بر امور خرید و زمان بندی بهینه تسلط پیدا کنید. تنوع سرمایه در بازار بورس بالاست و می‌توانید در هر عرصه‌ای از صنایع فعالیت داشته باشید.

با این اوصاف، احتمالاً از دوستان و آشنایان زمزمه‌هایی از ضررهای سنگین در بازار بورس شنیده باشید. یکی از معایب بزرگ بورس، ریسک بالای این صحنه است. قیمت سهام شرکت‌ها در کوتاه مدت و بلند مدت نوسان زیادی متحمل می‌شود و در صورتی که انتخاب‌های اشتباهی داشته باشید، ممکن است بخشی یا تمام سرمایه خود را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش سرمایه گذاری در شرایط فعلی اقتصاد ایران

سرمایه گذاری در کسب و کار کوچک (Small business)

اگر قصد دارید در صحنه خاصی از صنایع ظاهر شوید و کسب و کار کوچکی را در مقیاس شخصی یا عمومی راه اندازی کنید، شروع از کسب و کارهای کوچک انتخابی مناسب خواهد بود. این کسب و کار می‌تواند متعلق به خود شما باشد، و یا در مقام همکار با ایده پردازی که قصد درآمدزایی از خدمات و محصولات خود را دارد، به عنوان شغل دوم با 150 میلیون تومان وارد عرصه سرمایه گذاری شوید. در این مرحله، کرادفاندینگ گزینه معقولی خواهد بود و می‌توانید از خدمات مرکز دونگی نیز جهت تأمین مالی بهره ببرید.

سرمایه گذاری در بخش املاک و زمین

سرمایه گذاری روی زمین و مسکن همیشه یکی از حوزه‌های پرطرفدار برای سرمایه گذاری بوده است. به طبع با افزایش جمعیت، نیاز به مسکن و مستغلات بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود.

مزیت بزرگ سرمایه گذاری در بخش دارایی‌های کلان (ملک و زمین)، تضمین سودآوری آن است. هزینه و ارزش مستغلات در طی سال‌ها به تدریج افزایش پیدا می‌کند. به عنوان یک سرمایه گذار، هم وطنان قادر خواهند بود در بخش ساخت و ساز و یا اجاره ملک فعال باشند.

البته این امر را درنظر داشته باشید که لازمه ورود به عرصه سرمایه گذاری در املاک و زمین، در اختیار داشتن حجم زیادی از سرمایه و البته پرداخت مالیات خواهد بود. به عبارت دیگر، به عزیزانی که قصد سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان را داشته باشند توصیه می‌کنیم در ارتباط با سرمایه گذاری در این بخش، تجدید نظر کنند.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود بالا

سرمایه گذاری با صد و پنجاه میلیون در بازار ارز

چه ارز دیجیتال (کریپتو) را درنظر داشته باشید و چه ارز خارجی، در هر صورت می‌توانید سرمایه گذاری در مارکت ارز را به عنوان یکی از گزینه‌های قابل انجام و بهترین راه برای سرمایه گذاری  درنظر بگیرید. توصیه می‌کنیم پیش از ورود جدی به بازار کریپتو و شروع به خرید و فروش ارز، حتماً دانش کافی و جامع در ارتباط با چیستی ارز، وضعیت نوسان و روش‌های بهینه خرید و فروش کسب نمایید.

بیشتر بخوانید: آیا از سرمایه گذاری در بازار ملک یا طلا و سکه خارج می شوید؟

سرمایه گذاری با 150 میلیون در بازار سکه و طلا

از دهه‌ها پیش تا به امروز، بازار طلا و سکه یکی از رایج‌ترین و پرسودترین بخش‌ها برای سرمایه گذاری محسوب می‌شده است. سرمایه گذاری در بخش ارز، سکه و طلا، با استفاده از سرمایه کم یا زیاد قابل اجرا بوده و شما می‌توانید برای سرمایه گذاری با 150 میلیون، این گزینه را نیز در نظر داشته باشید.

با این وجود، بازار طلا و سکه معایبی نیز در بر دارد. تغییرات مالی مارکت طلا و ارز، به طور مستقیم با مسائل سیاسی و روابط اقتصادی و بازار جهانی در ارتباط هستند و امکان دارد طی دوره‌ای ارزش این دارایی‌ها بسیار پایین بیاید. از طرف دیگر، سوددهی طلا و ارز نیاز به زمان طولانی دارد و حداقل بایستی سه سال انتظار بکشید تا به سودآوری مناسبی دست پیدا کنید. برای جلوگیری از تقلب‌ها و دور زدن‌های فراوانی که در بازار ارز رخ می‌دهد نیز بایستی دانش و تسلط کافی بر این مقوله داشته باشید تا احیاناً مورد کلاهبرداری قرار نگیرید.

نظر به نرخ تورم و وضعیت اقتصادی در سال 1402، برای سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان باید پلن حساب شده‌ای طراحی کنید و زمینه مورد نظر خود را با دقت انتخاب نمایید و جوانب را بسنجید. انتخاب حوزه‌ای که قصد دارید در آن سرمایه گذاری انجام بدهید، از اهمیتی فوق العاده برخوردار است و نقشی تعیین کننده در میزان موفقیت و بقا و بازگشت سرمایه شما خواهد داشت. در سال 1402، برخی از بهترین ایده‌های منطقی و پرسود برای سرمایه گذاری شامل موارد زیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چطور از سرمایه 5 میلیون تومان بیشترین سود را کسب کنیم؟

خرید سهام با 150 میلیون تومان

یکی از چندین ایده پر سود  با صد و پنجاه میلیون تومان، خرید سهام کسب و کارهای مختلف است. معمولاً سهام کمپانی‌ها بسته به حجم و سوابق فعالیت آنها متنوع خواهد بود. اما شما می‌توانید برای سرمایه گذاری در سال 1402 و کسب سود در بلندمدت، نسبت به خرید سهام کسب و کارهای کمرنگ اقدام کنید. درست است که این روش ریسک سرمایه گذاری بالایی دارد، اما پس از سپری شدن دوره توسعه شرکت و ورود آن به فاز سودآوری می‌توانید بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشید.

سرمایه گذاری با صد و پنجاه میلیون تومان

سرمایه گذاری با صد و پنجاه میلیون تومان در پلتفرم کرادفاندینگ دونگی

پلتفرم کرادفاندینگ (تأمین مالی جمعی) سازمان دونگی، این افتخار را دارد که با تکیه بر مجوز سرمایه گذاری جمعی و با هدف فراهم سازی امکان توسعه برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌های مختلف در صنایع وطن، خدمت رسانی کند. از این نظر، مجموعه دونگی از جمله اولین بخش‌هایی محسوب می‌شود که روش کرادفاندینگ را در پیش گرفته است.

مدل کرادفاندینگ مجموعه دونگی، بر روی کسب و کارهایی تمرکز دارد که هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند و مسیر زیادی تا رشد در پیش دارند. به گفته مؤسسان مجموعه، سرمایه گذاری روی بیزنس‌های کوچک ریسک کمتری در بر دارد اما با توسعه آنها، سود مناسبی به دست خواهد آمد.

یکی از مزایای سرمایه گذاری در پلتفرم کرادفاندینگ دونگی، این است که فارغ از شدت نوسان و تغییر در بازار، اصل سرمایه شما محفوظ خواهد ماند. به عبارت دیگر، ضمانت صددرصدی برای سرمایه شما عزیزان وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: راهنمای اصول سرمایه گذاری موفق در ایران را فقط اینجا بخوانید!

کرادفاندینگ (Crowdfunding)

کرادفاندینگ یا سرمایه گذاری جمعی، روش نسبتاً جدیدی در عرصه سرمایه گذاری محسوب می‌شود. کرادفاندینگ عموماً زمانی صورت می‌گیرد که یک شرکت کوچک و عمدتاً تازه کار، از شرکت‌ها و نهادهای بزرگ متعددی درخواست سرمایه می‌کند. حامیان مالی در مقابل این پشتیبانی، حق مالی دریافت خواهند کرد. البته این حق مالی، نسبت به سهامی عام نقدینگی پایین‌تری خواهد داشت.

مزیت اصلی کرادفاندینگ این است که نیازی به پرداخت ماهانه وام نخواهید داشت. البته همچنان برای دریافت حمایت مالی بایستی مبلغ حق مالی را به شرکت‌های حامی بپردازید. شرکت‌های متعددی که برای حمایت از شما اعلام آمادگی کنند این فرصت سرمایه گذاری را برای شما فراهم می‌کنند تا به بازارهای مختلف دسترسی داشته باشید. تعداد بازارهای سرمایه گذاری برخی شرکت‌ها، حتی به 100 بازار هم می‌رسد. این امر خصوصاً در هنگامی که بازار برای دریافت وام‌های جدید اوضاع خوبی نداشته باشد، به کار شما خواهد آمد.

حامیان و شرکت‌های تأمین کننده، از ابتدای کار ناظر پیشرفت شما خواهند بود و چه بسا پس از توسعه، به مشتریان شما تبدیل شوند. افزون بر آن، می‌توانند کسب و کار شما را پروموت نمایند و از این طریق کمک دیگری به پیشرفت شما برسانند.

در نظر داشته باشید که برای انجام کرادفاندینگ مؤثر، باید زمان کافی اختصاص بدهید. در این روش، یک شبه به نتیجه نخواهید رسید و موفقیت شما، در گرو تلاش مداوم خواهد بود. به علاوه، قطعاً به یک پشتیبان کارکشته نیز احتیاج خواهید داشت تا کرادفاندینگ شما به خوبی پیش برود و نتیجه مطلوبی در بر داشته باشد. تیم کارشناسان حرفه‌ای مرکز دونگی، با هدف حفاظت از سرمایه گذاران وطنی و سودآوری در بازار سرمایه تشکیل شده است و در این زمینه آماده سرویس دهی به شما عزیزان خواهد بود.

سکوی کرادفاندینگ دونگی در راستای حمایت از سرمایه گذاری هم وطنان در عرصه صنایع مختلف، امکان تامین جمعی سرمایه لازم برای بیزنس‌های تازه کار و استارت‌آپ‌ها را فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ چیست؟ آنچه که در مورد تامین مالی جمعی باید بدانید

سرمایه گذاری تضمینی

جمع بندی

شما عزیزان در هر عرصه و صحنه‌ای که فعالیت داشته باشید، می‌توانید از فرصتی که دارید به نحو احسن بهره ببرید. پلتفرم کرادفاندینگ دونگی، در این مسیر همراه شما خواهد بود. 

سرمایه گذاری با مبلغ صد و پنجاه میلیون تومان، ریسک‌های فراوانی در بر دارد و مستلزم آن است که پیش از هر اقدامی، ابتدا با دقت و تمرکز لازم به فراگیری اصول و مقررات سرمایه گذاری بپردازید. هرچه تسلط بیشتری بر فنون بازار، سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف، آینده نگری و پیش بینی وضعیت بازار در سالیان آتی داشته باشید، به طبع موفقیت بیشتری در انتظار شما خواهد بود.

برای تصمیم گیری بهینه جهت انتخاب بهترین راه برای سرمایه گذاری، توصیه می‌کنیم از یک تیم کارشناسی مجرب و حرفه‌ای کمک بگیرید. کارشناسان حوزه کرادفاندینگ و سرمایه در مجموعه دونگی، آماده خدمت رسانی، مشاوره سرمایه گذاری و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان در سال 1402!

سوالات متداول

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای هر فرد، بسته به زمینه فعالیت و ترجیح ها و میزان دانش او، متفاوت خواهد بود. به طور کلی جهت پاسخگویی به این سوال باید ابتدا موارد زیر را مشخص کنید: هدف سرمایه گذاری شما چیست؟ می خواهید درآمد خود را افزایش دهید، ثروت فعلی را حفظ کنید، یا به اهداف مالی خود برسید؟ میزان ریسک پذیری شما چقدر است؟ آیا ریسک پذیر هستید یا می خواهید سرمایه خود را در گزینه هایی با حداقل ریسک سرمایه گذاری کنید؟ آیا قصد دارید کوتاه مدت یا بلند مدت سرمایه گذاری کنید؟ اگر ریسک پذیر و به دنبال کسب درآمد بالا باشید، 150 میلیون تومان می تواند مبلغ مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. با این حال، اگر ریسک پذیر نیستید یا قصد دارید بلند مدت سرمایه گذاری کنید، ممکن است به مبلغی بیشتر نیاز داشته باشید. البته این امر بازهم به حیطه فعالیت شما و اهدافی که دارید بستگی خواهد داشت.

روش های متعددی برای سرمایه گذاری وجود دارد که به کسب درآمد ماهانه نیز بینجامد. اگر قصد دارید در بورس سرمایه گذاری کنید، می توانید با خرید و فروش سهام های سودآور به صورت ماهانه درآمدزایی کنید. سرمایه گذاری در صندوق های مختلف نیز مناسب خواهد بود. انجام امور خدماتی یا تولیدی نیز درآمد ماهانه مناسبی برای شما در پی خواهند داشت.

میزان مالیات برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف، بسته به نوع فعالیت بخش و نوسان های بازار متفاوت خواهد بود. به طور کلی سرمایه گذاری در بخش های ارز و سکه، کریپتو، سرمایه گذاری سپرده بانکی و املاک، برای سرمایه 150 میلیون تومان چیزی حدود 15 الی 25 درصد مالیات خواهد داشت. برای کسب اطلاعات دقیق از درصد مالیات در هر حوزه، به اخبار روز مراجعه نمایید تا از مبلغ دقیق آگاه شوید.