ads
خانه / وبلاگ و مقالات / چطور از سرمایه 5 میلیون تومان بیشترین سود را کسب کنیم؟

چطور از سرمایه 5 میلیون تومان بیشترین سود را کسب کنیم؟

۱۴۰۱/۱۱/۲۸ مقالات

سرمایه گذاری با 5 میلیون تومان و کسب بهترین سود در کمترین زمان

با سرمایه 5 میلیون تومان چه کار کنیم؟ این پرسشی است که توسط خیلی از سرمایه گذاران با دارایی‌های کم مطرح می‌شود. در شرایط فعلی اقتصاد کشور که ممکن است میزان درآمد ما جوابگوی هزینه‌ها نباشد، احتمالا کسی به سرمایه گذاری فکر نمی‌کند اما واقعیت این است که امروز روش جدیدی برای سرمایه گذاری معرفی شده که امکان سرمایه گذاری با 5 میلیون و کسب بهترین سود در کمترین زمان را فراهم می‌کند.

در این مقاله از مجله دونگی این مدل جدید سرمایه گذاری را معرفی می‌کنیم و نشان می‌دهیم چطور می‌شود با سرمایه 5 میلیون تومان وارد بازار سرمایه گذاری شویم و از همین سرمایه اندک نهایت استفاده را داشته باشیم. همچنین سناریوهای سرمایه گذاری با پول کم در سایر بازارها را نیز بررسی و آنها را با این مدل جدید مقایسه می‌کنیم.

فهرست محتوا

با پول کم هم می‌توانیم سرمایه گذاری کنیم اما بستگی دارد که کدام فرصت سرمایه گذاری را با چه شرایطی انتخاب کنیم. ما معمولا در هنگام سرمایه گذاری به مواردی مثل:

  • میزان سود
  • نرخ بازده داخلی
  • امکان بازگشت
  • دوره پرداخت سود
  • میزان ریسک
  • و …

توجه می‌کنیم. اهمیت هر کدام از این معیارها به ما در هنگام انتخاب یک فرصت سرمایه گذاری موفق کمک می‌کنند.

از سوی دیگر هر کدام از شیوه‌های سرمایه گذاری مزایا و معایب خود را دارند. مثلا حضور در فضای بورس، ریسک بیشتری دارد و علاوه بر این ما باید بر دانش تحلیل فاندامنتال و نمودار خوانی هم مسلط باشیم.

سرمایه گذاری در بازار ارز مخصوصا خرید دلار با هدف کسب سود هم یک سرمایه گذاری مولد محسوب نمی‌شود. کوچک‌ترین سیگنال‌های سیاسی و اجتماعی، تغییرات بزرگی را در بازار ارز ایجاد می‌کنند. سرمایه گذاری در املاک، مسکن و خودرو هم بیشتر برای سرمایه گذاران کلان با سرمایه های زیاد مناسب هستند.

اما اگر تمام دارایی ما در این لحظه به اندازه‌ای باشد که صرفا یک سرمایه 5 میلیونی داشته باشیم، بهترین راه‌حل پیش‌روی ما چیست؟

کرادفاندینگ؛ روش مناسب سرمایه گذاری با 5 میلیون

کرادفاندینگ؛ روش مناسب سرمایه گذاری با 5 میلیون

سرمایه گذاری جمعی یا کرادفاندینگ یکی از روش‌های جدید برای کسب درآمد از سرمایه است. کرادفاندینگ به معنی سرمایه گذاری تعداد زیادی از افراد بر روی طرح توسعه یک کسب و کار خدماتی یا صنعتی است. اگرچه در کرادفاندینگ ما می‌توانیم با مبالغ بیشتر هم سرمایه گذاری کنیم اما امکان سرمایه گذاری با پول کم خودش یکی از مزایای کرادفاندینگ است. مثلا در دونگی ما می‌توانیم با 500 هزار تومان وارد کرادفاندینگ شویم و در ازای همین مبلغ از صاحبان کسب و کار یا کارآفرینان سود دریافت کنیم.

مقایسه سرمایه گذاری در بازارهای مختلف از جمله ارز، طلا، بورس، صندوق های درآمد ثابت، بانک و کرادفاندینگ نشان می‌دهد مدل کرادفاندینگ با در نظر گرفتن مجموع شرایط و معیارها می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای کسب درآمد از سرمایه 5 میلیون تومان باشد. 

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود بالاتر از سود بانکی (با ضمانت نامه بانکی تعهد پرداخت اصل و سود)

در همین راستا سرمایه گذاری با 5 میلیون تومان هم به راحتی امکان پذیر می‌شود. در کنار این قابلیت حتی با سرمایه 5 میلیون تومان می‌توانیم یک پرتفوی متنوع تشکیل دهیم که در آن ریسک‌ها تا حد زیادی مدیریت شده است. همان‌طور که خواندیم در این نوع از سرمایه گذاری، تعداد زیادی از افراد بر روی یک طرح سرمایه گذاری می‌کنند بنابراین تزریق سرمایه با مبالغ کوچک با محدودیت روبه‌رو نیست. علاوه بر این در کنار سرمایه گذاری با پول کم، کسب سود رقابتی تا 45 درصد نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران نیز فراهم می‌شود.

در دونگی مزایای زیادی برای سرمایه گذاری از طریق کرادفاندینگ در نظر گرفته شده است که همه آنها باعث افزایش رضایت از سرمایه گذاری، سهولت و سرعت در تزریق سرمایه و کسب سود و هوشمندی در فرایند سرمایه گذاری می‌شوند. برخی از این ویژگی‌ها در ادامه آمده‌اند.

  • ارسال گزارش‌های عملکردی از طرف دریافت کننده سرمایه برای سرمایه گذاران
  • معافیت مالیاتی سود سرمایه گذاری
  • امکان سرمایه گذاری بدون محدودیت‌های مکانی و زمانی
  • نیاز کمتر به دانش تخصصی از بازارهای مالی
  • آزادی در سرمایه گذاری و انتخاب از میان طرح‌های مختلف برای سرمایه گذاری
  • کسب سود بیشتر نسبت به بانک، سهام و صندوق‌های درآمد ثابت

بیشتر بخوانید: آنچه که در مورد تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) باید بدانید

سایر روش‌های سرمایه گذاری 5 میلیون تومانی

همان‌طور که گفتیم به غیر از کرادفاندینگ روش‌های دیگری هم برای کسب درآمد با 5 میلیون تومان وجود دارند. ما در ادامه تلاش می‌کنیم ریسک‌های سرمایه گذاری در بازارهای مختلف با این پول کم را بررسی کنیم. در پایان خواهیم دید که چرا کرادفاندینگ می‌تواند بهترین سرمایه گذاری با پنج میلیون تومان باشد.  

سایر روش‌های سرمایه گذاری 5 میلیون تومانی

با پنج میلیون تومان دلار بخریم؟

اگر با این سرمایه کمی که داریم بخواهیم دلار بخریم و انتظار داشته باشیم که درآمد کسب کنیم، شرایط سرمایه گذاری ما دائما تحت تاثیر عوامل مختلف داخلی و خارجی و سیاسی و اجتماعی قرار می‌گیرد.

ما با سرمایه 5 میلیون تومان در صورت خرید دلار و ورود به بازار، اگرچه ممکن است یک سود کوتاه مدت داشته باشیم اما ریسک‌های این بازار بسیار بیشتر هستند. در نتیجه باعث می‌شوند تا بازار ارز اغلب نامطمئن باشد. بنابراین رشد دارایی ما در بازار دلار دچار افت و خیزهای فراوان می‌شود. از سوی دیگر بروز بحران‌های حاکمیتی در نقاط مختلف جهان و وقوع اتفاقات داخلی و منطقه‌ای هم می‌توانند بر روی قیمت دلار اثر بگذارند.

سرمایه گذاری با 5 میلیون در خرید طلا

در مورد بازار طلا چطور؟ اگر با همین سرمایه بخواهیم وارد بازار طلا شویم چقدر سود می‌کنیم و دارایی ما چقدر رشد خواهد کرد؟

ارزش دارایی ما با احتساب افزایش قیمت یک گرم طلا، احتمالا بیشتر می‌شود. اما سرمایه گذاری در بازار طلا همیشه هزینه‌های جانبی هم دارد از جمله مواردی که طلاسازان و طلا‌فروشان از آن تحت عنوان اُجرت یاد می‌کنند. علاوه بر این مشکل نگهداری طلا هم دردسرهای خاص خودش را دارد و باعث می‌شود تا همیشه نگران دزدیده شدن این فلز گرانبها باشیم. پس خرید طلای زرد با سرمایه 5 میلیون تومان هم ریسک‌‌های زیادی دارد و نمی‌توانیم بخش زیادی از سبد سرمایه گذاری را به طلا اختصاص دهیم.

بورس و خرید سهام شرکت‌ها

سرمایه گذاری در بورس با پنج میلیون تومان

گاهی اوقات ممکن است پنج میلیون تومان که بدون استفاده مانده را وارد بورس کنیم و اصطلاحا سهام یک شرکت را بخریم. سهام شرکت‌ها در عرضه اولیه معمولا ارزان‌تر و پس از آن با توجه به عملکرد شرکت و البته معادلات بازار از جمله عرضه و تقاضا روند افزایشی یا کاهشی پیدا می‌کنند. حتی اگر ارزش سهامی که خریده‌ایم صعودی باشد اما ریسک بزرگ سقوط ارزش سهام هم همیشه سرمایه گذاران را تهدید می‌کند.

سرمایه گذاری ما با مبلغ 5 میلیون تومان در بورس پس از یک دوره یک‌ساله ممکن است به سود برسد، اما بازار بورس به شدت پر نوسان است. به همین دلیل شانس موفقیت این سرمایه گذاری را کاهش می‌دهد.

کسب درآمد از صندوق درآمد ثابت

برخی از ما از صندوق‌های درآمد ثابت به عنوان گزینه سرمایه گذاری استفاده می‌کنیم. این صندوق‌ها معمولا کم ریسک و کم سود هستند. رشد ارزش دارایی در صندوق درآمد ثابت بسیار کند است، چون این صندوق‌ها در فرصت‌های بسیار کم ریسک سرمایه گذاری می‌کنند.

همان چیزی که به عنوان ویژگی جذاب بورس شناخته می‌شود که همان دامنه نوسان ارزش سهام هر شرکت است(البته برای بعضی از سرمایه گذاران). اینجا یکی از نقاط منفی است که باعث می‌شود سرمایه گذاران جسور سراغ روش‌های دیگری مثل کرادفاندینگ بروند. چرا که با وجود اینکه نوسان نگران کننده است، اما در یک بازار صعودی، نوسان‌های لحظه‌ای اتفاقا به سودآوری بیشتر کمک می‌کنند و این مزیتی است که در صندوق‌های درآمد ثابت دیده نمی‌شود.

کسب سود از حساب بانکی با پنج میلیون تومان

فرض کنید ما سپرده بانکی را برای این 5 میلیونی که داریم انتخاب کنیم و در ازای آن از بانک سود دریافت کنیم. سپرده گذاری در بانک یکی از شیوه‌های رایج سرمایه گذاری است اما حتی با احتساب افزایش نرخ سپرده بانکی باز هم سرمایه گذاری مناسبی با پنج میلیون نیست.

از جمله ریسک‌های دریافت سود از طریق سپرده بانکی به عنوان یک روش سرمایه گذاری می‌توانیم به کاهش ارزش احتمالی پول در مدت سپرده گذاری اشاره کنیم. علاوه بر این موارد، برای دریافت سود اندکی بالاتر، ما ناچاریم یک دوره طولانی خواب سرمایه را نیز تجربه کنیم. چون سرمایه ما برای یک مدت زمان طولانی در یک حساب دراز مدت در بانک باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید: تا 40 درصد سود از سرمایه گذاری با پول کم : معجزه کرادفاندینگ

بهترین سرمایه گذاری با پنج میلیون در کرادفاندینگ

بهترین سرمایه گذاری با پنج میلیون در کرادفاندینگ

اما آخرین سناریویی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، کسب درآمد از سرمایه 5 میلیون با استفاده از روش سرمایه گذاری کرادفاندینگ است که قبل‌تر در مورد آن خواندیم.

ما با سرمایه گذاری در یک طرح کرادفاندینگ می‌توانیم تا 45 درصد سود علی‌الحساب داشته باشیم، که برای سرمایه گذاری با پول کم هم بسیار مناسب است. ما با بازگشت اصل یا سودهای پرداختی در طی دوره یا پس از پایان اجرای طرح‌های کرادفاندینگ می‌توانیم از این مبلغ در سرمایه گذاری های جدید هم استفاده کنیم. همچنین سرمایه گذاری با روش کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی از بحران‌های سیاسی و اجتماعی در جهان و جنگ‌ها تاثیر کمتری می‌پذیرد. چرا که معمولا این طرح‌ها توسط کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به اصطلاح کف بازار که چندان در معرض اقتصاد دستوری نیستند اجرا می‌شود.

مقایسه سرمایه گذاری در بازارهای مختلف از جمله ارز، طلا، بورس، صندوق های درآمد ثابت، بانک و کرادفاندینگ نشان می‌دهد، مدل کرادفاندینگ با در نظر گرفتن مجموع شرایط و معیارها می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای کسب درآمد از سرمایه 5 میلیون تومان باشد.

سرمایه گذاری در طرح های مختلف با کرادفاندینگ دونگی

جمع‌بندی

در این مقاله، این مسئله را مطرح کردیم که بهترین سرمایه گذاری با پنج میلیون چیست؟ و چه راهکاری پیش روی ما قرار دارد. برای پاسخ به این سوال ریسک‌های بازارهای سرمایه گذاری مطرح را بررسی کردیم تا ببینیم شرایط سرمایه گذاری در بازارهای مختلف از جمله ارز، طلا، بورس و … با سرمایه 5 میلیون تومان چگونه خواهد و ما چه جوابی از این بازارها می‌گیریم. این بررسی نشان داد که کرادفاندینگ یا همان سرمایه گذاری جمعی می‌تواند بهترین انتخاب برای سرمایه گذاران با پول کم باشد. البته سرمایه گذاران نهادی هم می‌توانند با حضور در طرح های سرمایه گذاری مبتنی بر کرادفاندینگ از نقاط مثبت آن برخوردار شوند و مبالغ بالایی تا 25 میلیارد تومان نیز در هر کدام از طرح‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

در این مدل جدید از سرمایه گذاری ضمن اینکه سود بیشتری نسبت به سایر بازارهای سرمایه در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گیرد، مزایایی همچون معافیت سود از مالیات، امکان ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری و نکات مثبت دیگری هم وجود دارد که همگی آسایش خاطر سرمایه گذاران را فراهم می‌کنند.

بنابراین شما می‌توانید با 5 میلیون سرمایه، کرادفاندینگ را به عنوان یکی از گزینه‌های جدی سرمایه گذاری در نظر بگیرید. 

سوالات متداول

همان طور که در این مقاله به بهترین روش کسب سود از سرمایه 5 میلیون تومان اشاره کردیم؛ کرادفاندینگ یا روش سرمایه گذاری جمعی یکی از بهترین ابزارهای شروع سرمایه گذاری با پول کم و سود قابل توجه است که بازگشت اصل سرمایه نیز در آن تضمین شده است.

یکی از شیوه های جدید کسب درآمد با 5 میلیون تومان کرادفاندینگ است که در این مقاله به جزییات آن اشاره کردیم. در دونگی به عنوان یک پلتفرم کرادفاندینگ این امکان فراهم شده تا شما حتی با 500 هزار تومان هم سرمایه گذاری و سود کسب کنید.

در صورت سرمایه گذاری در طرح های کرادفاندینگ دونگی که بیشتر بر روی توسعه کسب و کارها هستند، شما می توانید سود علی الحساب 45 درصد و بالاتر را بازه های زمانی منظم دریافت کنید علاوه بر اینکه اصل سرمایه نیز پس از پایان دوره اجرا به شما برمی گردد.