ads
خانه / وبلاگ و مقالات / 4 مزیت تامین مالی جمعی

4 مزیت تامین مالی جمعی

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ اخبار

برای خیلی از سرمایه‌گذاران ممکن است این سوال پیش بیاید که با وجود بازدهی بالای خرید و فروش سهام، چرا باید بخشی از سرمایه خود را به سرمایه‌گذاری در تامین مالی جمعی اختصاص دهیم؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم به چهار مزیت رقابتی تامین مالی جمعی در بازار سرمایه اشاره کنیم.

1683630913645a2b419b71b7.22700982.jpg

مزایای تامین مالی جمعی

  1. یکی از مهم‌ترین دلایل لزوم تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری‌ برای کاهش ریسک است. تامین مالی جمعی یک گزینه بسیار مناسب برای این تنوع‌بخشی است، چرا که هم بازدهی آن از بسیاری از ابزارهای دیگر بالاتر بوده و هم گزینه‌ای با عملکرد متفاوت از سایر ابزارهاست.
  2. دومین دلیل این است که این ابزار حتی برای سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای هم بسیار راحت و قابل درک است. برای ورود به آن یا بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیازی به دانش تخصصی مالی ندارد. اثر شانس، رانت و سفته‌بازی در بازدهی سرمایه‌گذاری بسیار کم‌رنگ است. گزارش‌های عملکرد را به راحتی می‌توان بررسی کرد و اطلاع دقیقی از شیوه هزینه‌کرد سرمایه‌گذاری به دست آورد.
  3. کرادفاندینگ کاملا بر اصول شرعی و فقهی منطبق است و دغدغه‌های مخاطبین این موضوع را به خوبی پوشش می‌دهد. چرا که در تامین مالی جمعی،‌ سرمایه‌گذار در سود و زیان توسعه کسب‌وکار، طبق برنامه و شرایط مشخص شریک بوده و اثر سرمایه‌گذاری به راحتی قابل مشاهده و پیگیری است.
  4. یک حرکت اجتماعی است. چرا که سرمایه‌گذاری صرف مشارکت در توسعه و رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط می‌شود که در زندگی روزمره با آنها سروکار داریم. به همین دلیل هم‌زمان با سودآوری سرمایه‌گذاری برای ما، اثر ملموسی نیز بر اقتصاد و اشتغال و زندگی عامه جامعه گذاشته می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) این مقاله را مطالعه کنید.