خانه / وبلاگ و مقالات / کدام سرمایه گذاری زود بازده را انتخاب کنیم؟

کدام سرمایه گذاری زود بازده را انتخاب کنیم؟

۱۴۰۲/۰۶/۰۸ مقالات

169337908464eeea0c424d04.43973746.jpg

یک فرصت سرمایه گذاری زود بازده مثل کرادفاندینگ در مقایسه با شغل های زود بازده با سرمایه کم از چند جهت برتری دارد. در این مقاله از دونگی این دو مفهوم را مقایسه می‌کنیم و در این مقایسه معیارهایی مثل میزان سرمایه اولیه، کسب سود، میزان تاثیرپذیری از شرایط بیرونی و هزینه‌های پیرامونی را در نظر می‌گیریم. در ادامه نیز بهترین سرمایه گذاری های زود بازده در ایران و انواع آن از جمله مشاغل زود بازده خانگی را معرفی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

کرادفاندینگ یک فرصت سرمایه گذاری با سود سالانه بیشتر از 45 درصد است که در بعضی از طرح ها این سود به صورت علی‌الحساب ماهانه به سرمایه گذاران پرداخت می‌شود. البته در اینجا منظورمان از کرادفاندینگ شکل جدیدی از سرمایه گذاری زودبازده است که در آن مدیران یک کسب و کار، شرکت تجاری یا کارخانه صنعتی، منابع مالی مورد نیازشان را از طریق سرمایه تعداد زیادی از سرمایه گذاران خرد و گاهی سرمایه گذاران کلان جمع‌آوری می‌کنند و در ازای این سرمایه، آنها را با سود توسعه کسب و کارشان شریک می‌کنند. در این تعریف کرادفاندینگ در قالب یک سرمایه گذاری کوچک و زود بازده نیز قرار می‌گیرد.

اما رفتن به سراغ کارهای زود بازده یا راه اندازی شغل زود بازده وقتی اتفاق می‌افتد که ما بخشی از سرمایه‌مان را به شروع یک کار جدید اختصاص دهیم. مثلا راه‌اندازی کارگاه تولید عرقیات گیاهی، یک شغل زود بازده است که بیشتر در محیط روستاها شاهد آن هستیم. برای نمونه در همین کسب و کار تولید عرق نعنا و گلاب‌گیری از گیاهان مختلف، سود ماهانه بیشتر از 40 درصد پیش‌بینی شده است.

اکنون سوالی که پیش می‌آید انتخاب یکی از این دو به عنوان زود بازده ترین سرمایه گذاری است. قبل از پاسخ به این پرسش بسیار مهم تعدادی از شغل های زود بازده با سرمایه کم و تعدادی از فرصت های سرمایه گذاری کرادفاندینگ را معرفی می‌کنیم تا دیدگاه بهتری نسبت به این دو نوع سرمایه گذاری زود بازده داشته باشیم.

کدام روش سرمایه گذاری زود بازده مناسب است؟

مشاغل زود بازده خانگی، کشاورزی و فنی

راه اندازی کسب و کار خانگی به یکی از اولویت‌های اصلی مردم تبدیل شده است. به ویژه بعد از همه‌گیری شدید بیماری کرونا و رواج بی‌سابقه تجارت الکترونیک در کشور، خیلی‌ها از تولیدکنندگان محتوا گرفته تا فعالان صنایع مختلف به دنبال طرحهای سرمایه گذاری زود بازده بوده‌اند که بتوانند یک کسب و کار کوچک را بسازند. در ادامه به برخی از این کسب و کارها اشاره می‌کنیم.

چرم دوزی

یک کارگاه کوچک تولید صنایع دستی چرمی، سرمایه گذاری زود بازدهی است که برخی از افراد آن را انتخاب می‌کنند. دست‌بند، کیف و محصولات چرمی تزئینی خروجی‌های این کارگاه هستند و علاوه بر بازار داخلی، می‌توانیم به صادر کردن آنها هم فکر کنیم! مواد اولیه این کار تولیدی زود بازده با سرمایه کم تقریبا در دسترس هستند و یادگیری شروع کار هم چندان پیچیده نیست.

  • کمترین سرمایه اولیه: 40 میلیون تومان
  • میانگین سود سالانه با این سرمایه: 30 درصد

عروسک سازی به عنوان سرمایه گذاری زود بازده

عروسک‌ها را هیچ وقت دست کم نگیریم! شاهد این ادعا کسب موفقیت مالی و شهرت اجتماعی توسط افرادی همچون «ایرج طهماسب» و «حمید جبلی» است که همیشه با دنیای عروسک‌ها سر و کار داشته‌اند. بنابراین تولید و فروش عروسک بر خلاف تصور یکی از مشاغل زود بازده خانگی است. یکی از نکته‌های مثبت این شغل پرورش خلاقیت و قدرت تخیل و باز بودن دست صاحب کارگاه عروسک سازی برای ساخت انواع عروسک‌ها است.

  • کمترین سرمایه اولیه: 7 میلیون تومان
  • میانگین سود سالانه با این سرمایه: 50 درصد

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان در سال 1402!

خشک کردن میوه

این یکی از محبو‌ب‌ترین سرمایه گذاری های زود بازده در زمینه مشاغل خانگی و صنعتی چند سال اخیر بوده است. اگرچه برخی اعتقاد دارند بازار میوه‌های خشک هنوز فرصت‌های زیادی دارد، گروهی این بازار را اشباع شده می‌دانند و پتانسیل آن را پایین ارزیابی می‌کنند. با این حال افزایش قیمت پسته، بادام، فندق و بادام هندی به عنوان چهار مغز اصلی آجیل، باعث شده تا خیلی‌ها آنها را با میوه خشک جایگزین کنند. یکی دیگر از دلایل توسعه این کار زود بازده هم عدم دسترسی مردم برخی از کشورهای همسایه به بعضی از میوه‌ها در فصل‌های خاص است که فرصت صادرات آنها از ایران را فراهم می‌کند.

  • کمترین سرمایه اولیه: 80 میلیون تومان
  • میانگین سود سالانه با این سرمایه: 96 درصد

بیشتر بخوانید: جدیدترین و بهترین روش سرمایه گذاری با صد میلیون تومن

تولید و فرآوری سبزیجات خشک شده

افزایش ساعت‌های کار در داخل و خارج از خانه منجر به رونق این سرمایه گذاری زودبازده در حوزه سبزیجات شده است! ماده اولیه اصلی در این کار، انواع سبزی است که به صورت فرآوری شده و به شکل منجمد در اختیار مشتری‌ها قرار می‌گیرد. این شغل نیاز به مهارت و آموزش خاصی ندارد، اما رعایت بهداشت یکی از اصول اولیه آن است.

  • کمترین سرمایه اولیه: 6 میلیون تومان
  • میانگین سود سالانه با این سرمایه: 50 درصد

بیشتر بخوانید: چطور از سرمایه 5 میلیون تومان بیشترین سود را کسب کنیم؟

سرمایه گذاری زود بازده با کرادفاندینگ

سرمایه گذاری زود بازده با کرادفاندینگ

تا اینجا چهار فرصت سرمایه گذاری زود بازده که در واقع مشاغل زود بازده هستند را بررسی کردیم و دیدیم که هر کدام از آنها چه شرایطی دارند، با چه سرمایه اولیه‌ای و چه مقدار سود می‌توانیم صاحب این کارها شویم. در ادامه چند فرصت کرادفاندینگ که روی سایت دونگی عرضه شده‌اند را به عنوان سرمایه گذاری زودبازده زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

تولید بوردهای پردازشی پیشرفته

در این فرصت سرمایه گذاری زود بازده یک شرکت دانش بنیان با هدف تولید بوردهای پیشرفته الکترونیکی به جذب سرمایه نیاز دارد. این در واقع یک برنامه توسعه برای این شرکت با 34 نفر کارمند است که در صورت دستیابی به موفقیت، سود آن با سرمایه گذاران هم تسهیم می‌شود. در این فرصت سرمایه گذاری کرادفاندینگ، کارنامه مالی و اعتباری اعضای هیات مدیره شرکت بررسی شده است. همچنین با هدف تضمین از دست رفتن اصل سرمایه، وثیقه‌های مناسب از شرکت مورد نظر گرفته شده است. 

ریسک‌های این طرح تاخیر و یا عدم تسویه کارفرما در زمان موعد، طول کشیدن فرایند واردات و یا عدم تامین قطعات، از بین رفتن کالاهای خریداری شده، افزایش هزینه‌های تولید، ریسک فسخ و یا اقاله قرارداد هستند.

  • کمترین سرمایه اولیه: 500 هزار تومان
  • میانگین سود سالانه با این سرمایه:  49.48 درصد

بیشتر بخوانید: راهنمای اصول سرمایه گذاری موفق در ایران را فقط اینجا بخوانید!

تولید چمدان‌های مسافرتی

شرکت «جهان سفیر آساک» در زمینه تولید محصولات صنف سراجی از قبیل چمدان، کیف و کوله‌پشتی فعالیت می‌کند. این شرکت سابقه همکاری با سازمان‌های نیمه دولتی و کشورهای همسایه را نیز دارد. این شرکت با تعریف یک فرصت سرمایه گذاری زودبازده می‌خواهد 6360 چمدان را تولید و به فروش برساند. از ریسک‌های این فرصت سرمایه گذاری افزایش دوره گردش سرمایه به هر دلیلی، صدمه به محصولات، عدم تولید به میزان پیش‌بینی شده، کاهش تقاضا برای محصولات و افزایش بهای تمام شده است. 

  • کمترین سرمایه اولیه: 500 هزار تومان
  • میانگین سود سالانه با این سرمایه: 45.55 درصد

بیشتر بخوانید: چطور به یک سرمایه گذار برتر تبدیل شویم؟

خرید دستگاه سورتینگ و بسته‌بندی میوه

یک شرکت که در حوزه کشاورزی و ارائه راهکارهای صنعتی نگهداری از میوه‌ها فعالیت می‌کند تصمیم دارد ظرفیت 9000 تنی خود را افزایش دهد. این شرکت همچنین سردخانه‌هایی برای نگهداری از سیب هم دارد. البته هدف اصلی از جذب سرمایه در این فرصت سرمایه گذاری زودبازده خرید و واردات خط کامل دستگاه سورتینگ میوه است. کارشناسان دونگی اعضای هیات مدیره این شرکت و عملکرد مالی آنها را نیز بررسی کرده‌اند و با بررسی‌های میدانی به این نتیجه رسیده‌اند که جذب سرمایه در این شرکت به دلیل افزایش تقاضا بوده و برای فعالیت‌های غیر مولد نیست.

  • کمترین سرمایه اولیه: 500 هزار تومان
  • میانگین سود سالانه با این سرمایه: 47.71 درصد

بیشتر بخوانید: چطور یک سرمایه گذاری کم ریسک و پر بازده داشته باشیم؟

تامین سرمایه در گردش قسطی کلاب

یک پلتفرم اینترنتی که صاحب یک فروشگاه اینترنتی است، محصولات متنوعی را در حوزه‌های دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم اداری، آرایشی و بهداشتی و … را با 28 کارمند و از طریق شرکت‌های لیزینگ و پس از اعتبارسنجی مشتریان به صورت قسطی به فروش می‌رساند. این شرکت برای اینکه بتواند تعداد کالای در گردش را افزایش دهد، دست به تامین سرمایه از طریق روش کرادفاندینگ زده است.

ریسک‌های این طرح که ممکن است سرمایه گذاران را تهدید کند مواردی مثل افزایش دوره گردش سرمایه، نکول مشتریان، تاخیر در تسویه، تغییر قیمت خرید کالا، ممنوعیت واردات یا تحریم کالاها و آسیب به محصولات پیش از تحویل به مشتری هستند.

حالا انتخاب شما چیست و برای سرمایه‌ای که دارید چه می‌کنید؟ بهترین سرمایه گذاری زودبازده را چطور انتخاب می‌کنید؟ آیا به سراغ شغل های زود بازده با سرمایه کم می‌روید یا فرصت سرمایه گذاری زودبازده مثل همین طرح‌های کرادفاندینگ را انتخاب می‌کنید. ما با ارائه چند دلیل به شما می‌گوییم که انتخاب کرادفاندینگ منطقی‌تر است.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری حرفه ای چیست و یک سرمایه گذار حرفه ای چه می کند؟

آیا کرادفاندینگ زود بازده ترین سرمایه گذاری است؟

چرا کرادفاندینگ را به عنوان زود بازده ترین سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

یکی از دلایل اصلی این توصیه این است که پرداخت سود در کرادفاندینگ نسبت به سودآوری کسب و کارهای خانگی و کوچک مطمئن‌تر است. در شرایط فعلی اقتصاد ایران و عدم تاب آوری خیلی از کسب و کارها به دلیل سیاست‌های نادرست، ممکن است مدیران یک کسب و کار خانگی نتوانند به چشم‌اندازشان برسند و به هر دلیلی دچار ورشکستگی شوند که این به معنی از دست دادن سود است. 

اما در کرادفاندینگ با ضریب اعتماد و امنیت بیشتر و تاثیرپذیری کمتر از شرایط بیرونی، دریافت سود ماهانه علی‌الحساب در بعضی طرح ها به میزان بیشتری تثبیت شده است.

سرمایه اولیه هم در انتخاب بین فرصت سرمایه گذاری زودبازده و فرصت سرمایه گذاری کرادفاندینگ نقش مهمی بازی می‌کند. همان‌طور که خواندید، کمترین میزان آورده سرمایه برای کرادفاندینگ 500 هزار تومان است در حالی که کمترین آورده برای شروع کارهای زود بازده 6 میلیون تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: آیا از سرمایه گذاری در بازار ملک یا طلا و سکه خارج می شوید؟

در نهایت هزینه‌های پیرامونی هم همیشه به سرمایه گذاران تحمیل می‌شوند. راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک در شهر یا روستا به هر حال هزینه‌های دسترسی به اینترنت، یادگیری آموزش‌های اولیه و … را نیز به افراد تحمیل می‌کند. در حالی که این نوع از هزینه‌ها در فرصت های سرمایه گذاری زود بازده با کرادفاندینگ از قبل پوشش داده شده است.

دونگی؛ پلتفرم ارائه دهنده خدمات سرمایه گذاری کرادفاندینگ است که ابزارها و امکانات خوبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد و فرصت‌های سرمایه گذاری زود بازده را در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی یا خدماتی به آنها معرفی می‌کند.

دونگی مقصد نهایی همه سرمایه گذارانی است که با سرمایه کم به دنبال دریافت سود سریع هستند. این سرمایه گذاران بعد از ایجاد حساب کاربری به راحتی می‌توانند با موجودی کیف‌پول‌شان در فرصت‌های زودبازده سرمایه گذاری کنند و بعد هم فقط کافی است بر اساس تقویم سرمایه گذاری منتظر دریافت سود علی‌الحساب بمانند. سرمایه گذاری در دونگی آنلاین است و شما بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید این شیوه مدرن سرمایه گذاری را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ چیست؟ آنچه که در مورد تامین مالی جمعی باید بدانید

سرمایه گذاری تضمینی

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله دونگی برای شما از سرمایه گذاری زود بازده گفتیم و اینکه چطور می‌توانید در دو راهی شروع شغل زود بازده با سرمایه کم و شرکت در فرصت های سرمایه گذاری کرادفاندینگ، بهترین سرمایه گذاری زودبازده را انتخاب کنید. حقیقت این است که ایجاد یک کسب و کار و دنبال کردن مسیر کارآفرینی اگرچه یک مسیر جذاب است اما با توجه به برخی از معیارها که در این مقاله بررسی شده، کرادفاندینگ گزینه مناسب‌تری برای سرمایه‌های کوچک است.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد ما برای شروع سرمایه گذاری با سود چیست؟

سوالات متداول

سرمایه گذاری کوتاه مدت، روشی از سرمایه گذاری است که سرمایه گذار را حداکثر تا 12 ماه به سود مورد انتظار می رساند. در این مقاله راهنمای انتخاب یک سرمایه گذاری زودبازده را می خوانید.

سرمایه گذاری روی ایده های زود بازده در شرایط فعلی اقتصاد ایران که ثبات در آن کمتر است، یک روش نسبتا مطمئن برای کسب سود سریع تر است.

فرصت های سرمایه گذاری زود بازده مثل کرادفاندینگ سودی بیشتر از 40 درصد سالانه را در اختیار شما می گذارند که بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی در شرایط فعلی یک سرمایه گذاری پر سود است.

طرح های سرمایه گذاری زود بازده در ایران عمدتا موفق هستند و به ویژه در زمان هایی که سرمایه گذاران انتخاب های محدودی دارند و شرایط سایر بازارهای سرمایه گذاری مناسب نیست، رفتن به سمت یک فرصت سرمایه گذاری زود بازده مثل کرادفاندینگ قابل توجیه و سودآور است.