خانه / وبلاگ و مقالات / پیشنهاد ما برای شروع سرمایه گذاری با سود چیست؟

پیشنهاد ما برای شروع سرمایه گذاری با سود چیست؟

۱۴۰۱/۱۱/۱۳ مقالات

پیشنهاد ما برای شروع سرمایه گذاری با سود چیست؟

سرمایه گذاری با سود علی‌الحساب به معنی دسترسی به سودی است که در کنار درآمدی که از شغل اصلی‌مان داریم، می‌تواند تعداد بیشتری از هزینه‌های ما را پوشش دهد. اما جهان سرمایه گذاری بسیار آشفته و شلوغ است و همه ما را به بهترین سرمایه گذاری دعوت می‌کنند در حالی‌ که همه گزینه‌ها برای ما مناسب نیستند. در انتخاب بهترین شیوه سرمایه گذاری با سود ماهیانه توجه به نکاتی مثل بازگشت اصل سرمایه، معافیت سود از پرداخت مالیات، ایجاد تنوع در سبد سرمایه گذاری، امکان ورود به بازار سرمایه با پول کم و مواردی از این دست بسیار مهم هستند.

در این مقاله از مجله دونگی مدل کرادفاندینگ به علاوه چند روش دیگر را به عنوان روش‌های سرمایه گذاری با سود علی‌الحساب معرفی می‌کنیم. سپس با اشاره به مزایای کرادفاندینگ برای انواع سرمایه گذاران؛ تعدادی از فرصت های جذاب سرمایه گذاری با درآمد ماهانه که قبلا در پلتفرم دونگی منتشر شده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

ریتم جهان تند شده و این یک حقیقت علمی است. یک مقاله پژوهشی با عدد و رقم برای ما ثابت کرده که هر روز نه 24 ساعت بلکه 23 ساعت و 59 دقیقه و چند ثانیه طول می‌کشد! این گذر سریع زمین و زمان، شتاب زندگی را نیز افزایش داده است و اگر فعالیت‌های اقتصادی از جمله سرمایه گذاری را یکی از بخش‌های اساسی زندگی در نظر بگیریم، سرمایه گذاران هم برای دریافت سود علی‌الحساب عجله بیشتری نسبت به گذشته دارند. 

با این حال نمی‌توانیم ریسک کنیم و بهتر است قبل از اینکه رفتارهای هیجانی ناشی از سرعت امور اقتصادی بر روی ما اثر بگذارند، درباره سرمایه گذاری با کسب سود بیشتر تحقیق کنیم. 

کرادفاندینگ؛ بهترین سرمایه گذاری با سود علی‌الحساب

کرادفاندینگ؛ بهترین سرمایه گذاری با سود علی‌الحساب

تعیین بهترین شیوه سرمایه گذاری کار آسانی نیست، چون شخصیت افراد با همدیگر متفاوت است. از سوی دیگر داشته‌ها و خواسته‌های آنها نیز شبیه به هم نیست. اما سرمایه گذاری جمعی یا مدل کرادفاندینگ در مقایسه با سایر شیوه‌های سرمایه گذاری با درآمد ماهانه می‌تواند دایره بزرگتری از سرمایه گذاران را تحت پوشش قرار دهد. 

واژه کرادفاندینگ از دو واژه انگلیسی کراد به معنی جمع یا گروهی از مردم و فاندینگ به معنی تامین مالی ساخته شده است. در فارسی از آن به تامین مالی جمعی یا سرمایه گذاری جمعی هم یاد می‌کنیم. این نوع از سرمایه گذاری قابلیت‌های بیشتری را نسبت به صندوق سرمایه گذاری در اختیار افراد قرار داده است. در واقع اکوسیستمی است که از سه بازیگر اصلی تشکیل شده که عبارتند از:

بیشتر بخوانید: آنچه که در مورد تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) باید بدانید

سرمایه گذاری با سود علی‌الحساب وقتی لذت‌بخش‌تر است که بتوانیم این سرمایه گذاری را با یک مبلغ بسیار کم که از 500 هزار تومان شروع می‌شود نیز آغاز کنیم. سپس با کسب سود از هر بار سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای مختلف، بتوانیم همین مسیر را ادامه دهیم.

در این مدل، ما به عنوان سرمایه گذار و با تمایل به سرمایه گذاری با سود علی‌الحساب بر روی انواع فرصت های سرمایه گذاری که موضوع کسب و کارهای صنعتی یا فناورانه هستند سرمایه‌گذاری می‌کنیم. بخشی از پول‌مان را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و در ازای آن در سود بدست آمده از آن پروژه سهیم خواهیم شد. مدیران این کسب و کارها یا کارآفرینان نیز با دریافت این مبلغ، می‌توانند کسب و کارشان را توسعه دهند و یا فاز جدیدی از توسعه محصول‌شان را آغاز کنند.

علاوه بر من و شما، هزاران نفر دیگر نیز با انگیزه سرمایه گذاری با سود ماهانه بخشی از منابع مالی خود را در اختیار یک کسب و کار قرار می‌دهند. در این بین پلتفرم کرادفاندینگ نقش تسهیل‌گر و ارزش‌ساز را بازی می‌کند. پلتفرم دونگی تعامل‌های میان ما و کسب و کارهایی که به سرمایه نیاز دارند را برقرار می‌کند. 

افرادی که با استفاده از روش کرادفاندینگ سرمایه گذاری کرده‌اند، معتقدند این مدل جدید کسب درآمد نسبت به صندوق های سرمایه گذاری با پرداخت سود ماهانه، پتانسیل بیشتری دارند. مخصوصا در شرایط فعلی کشور می‌تواند راهکار پربازده‌تری برای سرمایه‌گذاری باشد. 

مزایای سرمایه گذاری با کسب سود در کرادفاندینگ

مزایای سرمایه گذاری با کسب سود در کرادفاندینگ

فرایندهای سرمایه گذاری در دونگی به شکلی طراحی شده‌اند که ما با پول کم هم می‌توانیم سود زیاد را تجربه کنیم. همچنین می‌توانیم میزان ریسک گریزی سبد سرمایه را نیز بیشتر کنیم که یکی از درخواست‌های اصلی اغلب سرمایه گذاران است. در ادامه به ویژگی‌های مهم مدل کرادفاندینگ که در دونگی پیاده‌سازی شده اشاره می‌کنیم.

معرفی مطمئن‌ترین فرصت‌ها برای سرمایه گذاری

گروهی از کارشناسان خبره مالی و کسب و کاری به عنوان تیم ارزیابی، درخواست متقاضیان کسب سرمایه که توسط شرکت‌های مختلف مطرح می‌شود را بر اساس تعدادی زیادی از معیارها به دقت بررسی می‌کنند تا امن‌ترین و پربازده‌ترین طرح های سرمایه گذاری را به ما معرفی کنند. آنها در ارزیابی عواملی همچون نرخ بازده داخلی، وضعیت اعتباری شرکت و هیأت مدیره، اندازه گیری ریسک نکول (احتمال از دست رفتن سرمایه) را در نظر می‌گیرند. سپس یک کارنامه مالی و اعتباری ایجاد می‌کنند که به عنوان اطلاعات ضروری برای تصمیم‌گیری در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد. 

ساخت یک سبد سرمایه گذاری متنوع

حضور در فضای کرادفاندینگ علاوه بر سرمایه گذاری با سود مناسب، امکان تنوع بخشی به پرتفوی سرمایه گذار را نیز فراهم می‌کند. تزریق سرمایه به بازارهای مختلف و حرکت موازی در بازارهای مختلف میزان ریسک احتمالی را نیز بین دارایی‌های سبد تقسیم می‌کند. این ویژگی باعث آرامش روانی سرمایه گذاران می‌شود.

این ایجاد تنوع در دونگی از طریق معرفی طرح های سرمایه گذاری با موضوعات متنوع امکان‌پذیر شده است. برای نمونه ما حق انتخاب داریم که مثلا بر روی یک کارخانه تولید کننده نوشابه انرژی‌‌زا سرمایه گذاری کنیم یا سرمایه‌مان را در اختیار کسب و کاری قرار دهیم که می‌خواهد یک دستگاه صنعتی را برای توسعه کارش خریداری کند.

شما هم می‌توانید سرمایه گذاری جمعی با سود و درآمد ماهانه را تجربه کنید.

سرمایه گذاری با درآمد بالا؛ همیشه و همه جا!

آنلاین بودن امکان سرمایه گذاری جذابیت بازار سرمایه را چندین برابر افزایش داده است. کافی است شرایط سرمایه گذاری امروز را با یک دهه پیش مقایسه کنیم. زمانی که خیلی از زیرساخت‌های ارتباطی ضعیف بود و ما ناچار بودیم برای امضای مدارک لازم یا دریافت گواهی سود و… حتما به صورت حضوری و در روز و زمان خاصی به مکان مشخصی مراجعه می‌کردیم. خوشبختانه امروز با تقویت زیرساخت‌ها و گسترش پلتفرم‌های سرمایه گذاری جمعی و تایید هویت بر بستر تلفن همراه، امکان کسب درآمد در بازار سرمایه بسیار آسان‌تر شده است. 

سود سرمایه گذاری و معافیت مالیاتی

این نگرانی معمولا در همه مراحل سرمایه گذاری دیده می‌شود. ما دائما در حال حساب و کتاب و تاثیرگذاری نرخ مالیات بر دارایی‌های مان هستیم. اما در مدل کرادفاندینگ دونگی، سود سرمایه گذاری از مالیات معاف شده است تا ما بتوانیم سود بیشتری نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری داشته باشیم. در این حالت بر اساس قوانین رسمی کشور از میزان سودی که پس از سرمایه گذاری به دست می‌آید مبلغی تحت عنوان مالیات کسر نخواهد شد.

شروع سرمایه گذاری با 500 هزار تومان

ما برای کسب درآمد، باید مقدار قابل توجهی پول داشته باشیم. برای به دست آوردن مقدار قابل توجهی پول هم باید درآمد داشته باشیم! این چرخه معیوب در بسیاری از روش‌های سرمایه گذاری دیده می‌شود. اما سرمایه گذاری وقتی لذت‌بخش‌تر است که بتوانیم این سرمایه گذاری را با یک مبلغ بسیار کم حتی با 500 هزار تومان شروع کنیم. با کسب سود از هر بار سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای مختلف، بتوانیم همین مسیر را ادامه دهیم. امکان سرمایه گذاری با پول کم و تنوع بالا قابلیتی است که از طریق سرمایه گذاری جمعی یا کرادفاندینگ به همه سرمایه گذاران خرد کمک می‌کند تا زودتر به اهداف اقتصادی خود برسند. 

بیشتر بخوانید: تا 40 درصد سود از سرمایه گذاری با پول کم : معجزه کرادفاندینگ

تحلیل یک فرصت سرمایه گذاری در دونگی

تحلیل یک فرصت سرمایه گذاری در دونگی

تا اینجا درباره مدل کرادفاندینگ خواندیم و اینکه چرا یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری با سود علی الحساب و یا چند ماه یک بار است. اگر موافق باشید یکی از طرح های سرمایه گذاری دونگی را با هم بررسی می‌کنیم. 

طرح «تامین سرمایه در گردش همراه مکانیک» یک طرح سرمایه گذاری با سود علی‌الحساب بوده که طی آن این شرکت موفق به جذب 11 میلیارد ریال سرمایه شده است. در این طرح سرمایه گذاری با سود 36 درصد به سرمایه گذاران خرد هم امکان سرمایه گذاری داده شده بود. تمام مزایایی که برای شیوه کرادفاندینگ به عنوان سرمایه گذاری با سود به آن اشاره کردیم نیز در این طرح وجود داشته است. 

در این طرح، شرکت مزبور بازگشت اصل سرمایه را تضمین کرده بود. از طرفی تیم کارشناسی دونگی هم رتبه اعتباری و عملکرد مالی شرکت و مدیریت آن را بررسی کرده‌اند. در نهایت طرح همراه مکانیک به عنوان یک سرمایه گذاری با درآمد ماهانه (به علت پرداخت سود علی‌الحساب) بعد از گذشت یک سال به پایان رسیده و گزارش نهایی طرح برای افراد حاضر در این پروژه ارسال شده است. 

ویژگی‌های متنوع و مطلوب این شیوه سرمایه گذاری نشان می‌دهد که ما می‌توانیم به مدل سرمایه گذاری جمعی یا کرادفاندینگ نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. بسته به شرایط طرح‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری از آن به عنوان روشی برای کسب درآمد ماهانه بهره ببریم.

نگاهی به صندوق های سرمایه گذاری با پرداخت سود ماهیانه

این صندوق های سرمایه گذاری معمولا مجموعه‌ای متشکل از سرمایه افراد هستند که توسط یک شرکت سرمایه گذاری به نیابت از آنها در بازارهای مختلف سرمایه گذاری می‌شود. این صندوق‌ها گاهی اوقات ماهانه و گاهی به صورت فصلی به صاحبان سرمایه سود می‌دهند. با این حال نحوه پرداخت سود در هر صندوق متفاوت است و شرایط دقیق آن از طریق امیدنامه صندوق به اطلاع سرمایه‌گذاران می‌رسد. 

افرادی که اصلا ریسک‌ها را تحمل نمی‌کنند و از طرفی به دنبال یک جریان درآمدی هر چند کوچک ماهانه هستند از صندوق های سرمایه گذاری استقبال می‌کنند. اما همین مشکل پایین بودن سود، جذابیت این صندوق‌ها را کاهش می‌دهد که شاید برای برخی از سرمایه گذاران یک ملاک مهم در تصمیم گیری باشد. 

با توجه به این نکات و تفاوت‌های دیگری که بین صندوق های سرمایه گذاری و مدل کرادفاندینگ برای سرمایه گذاری وجود دارد، ما شاهد هستیم که خیلی از سرمایه گذاران جدید مدل کرادفاندینگ را به خاطر سرمایه گذاری با سود بالاتر، ریسک مدیریت شده و امکان تزریق سرمایه به طرح‌های مولد فناورانه و صنعتی ترجیح می‌دهند. 

سرمایه گذاری تضمین شده

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله دونگی، مدل روش سرمایه گذاری جمعی در بستر کرادفاندینگ را به عنوان راهی برای سرمایه گذاری با امکان دریافت سود ماهیانه یا دوره‌ای علی‌الحساب بررسی و ارزیابی کردیم. سپس به مزایای این روش از جمله ارزیابی کارشناسی فرصت‌های سرمایه گذاری، معافیت سود از پرداخت مالیات، امکان سرمایه گذاری از طریق اینترنت و شروع سرمایه گذاری با پول کم اشاره کردیم.

همچنین با یکی از طرح های موفق سرمایه گذاری در دونگی که به سرمایه گذاران سود ماهانه پرداخت کرده آشنا شدیم. در این طرح با نرخ بازده داخلی و شفافیت مجریان طرح، سرمایه گذاران موفق شدند یک درآمد جدید و مطمئن کسب کنند که بدون ویژگی‌های کرادفاندینگ امکان‌پذیر نمی‌شد. این در حالی است که خیلی از صندوق های سرمایه گذاری با پرداخت سود این ویژگی‌ها را ندارند. همین باعث شده علاقه سرمایه گذاران به کرادفاندینگ افزایش پیدا کند. 

شما هم می‌توانید سرمایه گذاری جمعی با سود و درآمد ماهانه را تجربه کنید. 

سوالات متداول

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم طرح های متنوعی در پلتفرم کرادفاندینگ دونگی ارائه می شوند، که برخی از آنها به سرمایه گذاران خود سود ماهیانه به صورت علی الحساب پرداخت می کنند.

در پلتفرم دونگی که ارائه دهنده خدمات کرادفاندینگ است و طرح های پربازده تجاری و صنعتی برای توسعه کسب و کارها را به عنوان فرصت سرمایه گذاری معرفی می کند، شما می توانید از 500 هزار تومان به بالا سرمایه گذاری کنید.

روش کرادفاندینگ یا سرمایه گذاری جمعی نسبت به صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری سود بالاتر و اطمینان خاطر بیشتری را برای شما فراهم می کند. جزییات بیشتر را در این مقاله بخوانید و سپس سرمایه گذاری را شروع کنید.