خانه / وبلاگ و مقالات / جدیدترین و بهترین سرمایه گذاری با 100 میلیون در سال 1402

جدیدترین و بهترین سرمایه گذاری با 100 میلیون در سال 1402

۱۴۰۲/۱۰/۱۰ مقالات

جدیدترین و بهترین روش سرمایه گذاری با صد میلیون تومن

سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان یکی از کارهایی است که ما در سال 1402 به آن فکر می‌‌کنیم البته در صورتی که جواب «با 100 میلیون چیکار میشه کرد؟» را پیدا نکرده باشیم. اگر شما هم جواب این سوال را نمی‌دانید، این مقاله دونگی را با همین هدف بخوانید و از مشاوره سرمایه گذاری کارشناسان ما بهره‌مند شوید. به شما می‌گوییم که سرمایه گذاری با صد میلیون در چه بازارهای شدنی نیست و یک ایده منطقی و پر سود برای سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان به شما پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

راستش را بخواهید صد میلیون تومن آنقدر هم پول زیادی نیست و ممکن است در اثر کوچکترین اشتباه در سرمایه گذاری به راحتی از بین برود. ابزارهای سرمایه گذاری رایج مثل سکه طلا، ارز، خودرو، مسکن و ارزهای دیجیتال، 100 میلیون شما را به 500 میلیون تبدیل نمی‌کنند و حتی ممکن است ارزش آن را کاهش هم بدهند. جدول پایین نشان می‌دهد که سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان در هیچ کدام از این بازارها به نفع شما نیست. در این جدول بازار بورس را به دلیل نزولی بودن در چند هفته گذشته و دریافت سود بانکی به دلیل عدم جذابیت در چند ماه گذشته را معرفی نکردیم.

دارایی

مقدار

سکه طلا

3.3 سکه

دلار آمریکا

2380 دلار

خودروی پراید

0.4 عدد پراید

خانه مسکونی

1.6 متر

بیت کوین

0.07 بیت‌کوی


همان‌طور که می‌بینید 100 میلیون تومان شما در در بهترین حالت ممکن می‌تواند به  تقریبا 3 سکه طلا یا 2380 دلار آمریکا منجر شود. در بازار خودرو، مسکن و ارزهای دیجیتال با 100 میلیون سرمایه گذاری، هیچ دارایی سودمندی به دست نمی‌آورید و فقط پول‌تان را هدر می‌دهید.

البته یک راه دیگر هم وجود دارد که در خیلی از سایت‌ها در مورد آن خوانده‌اید و آن هم راه‌اندازی یک شغل زود بازده خانگی با سرمایه کم است. راه اندازی شغل دوم با 100 میلیون در نگاه اول منطقی به نظر می‌رسد اما وقتی درصد افزایش تورم در آینده کوتاه مدت و هزینه‌های سربار از جمله مالیات بر سرمایه و سایر مالیات‌ها و عوارض را در نظر می‌گیرید، به این نتیجه می‌رسید که ممکن است خیلی زودتر از رسیدن به نقطه سر به سر، دچار ورشکستگی شوید.

با توجه به این نکته‌ها کرادفاندینگ یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری با صد میلیون تومان سرمایه است چون سود بیشتر و ریسک متناسب را بدون هیجان‌های رفتار اتحادی به شما می‌دهد.

پس بهترین راه برای سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان چیست؟ در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم و روش کرادفاندینگ را معرفی می‌کنیم.

کرادفاندینگ؛ بهشت سرمایه گذاران 100 میلیونی

کرادفاندینگ؛ بهشت سرمایه گذاران 100 میلیونی

کرادفاندینگ (Crowdfunding) یا تامین مالی جمعی یا سرمایه گذاری جمعی به معنی جذب سرمایه برای توسعه یک کسب و کار از سرمایه گذاران است. در این روش تعداد سرمایه گذاران زیاد هستند و مبالغ جمع‌آوری شده هم کوچک است که مجموع آن می‌شود همان سرمایه‌ای که صاحبان یک کسب و کار برای تولید یا باز تولید یک محصول و یا ایجاد یک نوآوری به آن احتیاج دارند. این روش یکی از فرصت‌های مناسب برای سرمایه گذاری 100 میلیون تومن است.

بیشتر بخوانید: آنچه که در مورد تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) باید بدانید

کرادفاندینگ؛ ایده پر سود با 100 میلیون تومان

این روش سرمایه گذاری ویژگی‌هایی دارد که در مقایسه با سایر بازارها امکانات جذاب‌تر و بیشتری را برای سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان فراهم می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها سود بالای 40 درصد است.

به 100 میلیون شما در بانک در بهترین حالت ممکن ماهانه در حدود یک میلیون و 600 هزار تومان سود تعلق می‌گیرد. در یک صندوق درآمد ثابت، این سود ماهانه تقریبا 830 هزار تومان است. اگر با سرمایه 100 میلیونی یک کسب و کار کوچک مثل خشک کردن میوه ایجاد کنید هم باید 40 میلیون تومان از 100 میلیون را سرمایه گذاری کنید که سود سالانه آن چیزی در حدود 30 درصد است.

اما بیشترین سود با صد میلیون تومن در کرادفاندینگ به شما داده می‌شود. فرض کنیم شما 100 میلیون روی طرح توسعه و ساخت بوردهای پردازشی پیشرفته سرمایه گذاری می‌کنید. سود سالانه این فرصت سرمایه گذاری در سایت دونگی 49 درصد است. این یعنی شما می‌توانید ماهانه حدود 4 میلیون سود علی‌الحساب دریافت کنید. در ادامه سایر ویژگی‌های کرادفاندینگ به عنوان روش سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: گواهینامه آغاز به کار تامین مالی جمعی

تنوع در سبد سرمایه گذاری

سرمایه گذاران حرفه‌ای همیشه تلاش می‌کنند پرتفوی متنوعی را بسازند که به آنها کمک می‌کند ضمن گذاشتن تخم‌مرغ‌ها در سبدهای مختلف، میزان ریسک را در بین فرصت‌های مختلف سرمایه گذاری توزیع کنند و در مجموع کیفیت سرمایه گذاری را افزایش دهند.

اگر برای سرمایه گذاری با صد میلیون، روش کرادفاندینگ را انتخاب کنید، به سادگی می‌توانید یک سبد سرمایه گذاری متنوع بسازید. شما می‌توانید 100 میلیون را به دو سرمایه 50 میلیون تومانی تقسیم کنید و هر کدام از آنها را به یک فرصت کرادفاندینگ اختصاص دهید.

فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی در دونگی معرفی می‌شوند که هر کدام مربوط به صنایع و بخش‌های خدماتی مختلف هستند و شما در مورد پیدا کردن فرصت سرمایه گذاری مورد علاقه با سختی روبرو نمی‌شوید. نکته مشترک در مورد همه این فرصت‌های سرمایه گذاری شفافیت، امنیت، سهولت و سرعت در سرمایه گذاری است که باعث می‌شوند شما به یک سرمایه گذار برتر تبدیل شوید.

سود از 100 میلیون تومان با ریسک مدیریت شده

سود از 100 میلیون تومان با ریسک مدیریت شده

سیستم کرادفاندینگ به شکلی طراحی شده که آسیب‌پذیری کمتری نسبت به شرایط بیرونی حاکم بر بازارهای مختلف داشته باشد. برای نمونه بازار ارز همواره تحت تاثیر سیاست‌های دستوری، مسائل سیاسی و اجتماعی و روابط بین کشورهاست یا بازار بورس گاهی اوقات به عنوان یک فضای آزمایشگاهی دستکاری می‌شود تا سرمایه گذاران به دلیل رفتار اتحادی نتوانند بهترین تصمیم‌ها را بگیرند. در مورد بازار طلا هم شرایط به همین شکل است و علاوه بر دخالت‌های دستوری در این بازار، قیمت جهانی طلا و بحث عرضه و تقاضا هم روی سرمایه گذاری اثر می‌گذارند.

این در حالی است که خیلی‌ها روش کرادفاندینگ را به عنوان یک ایده سرمایه گذاری پر سود با ریسک منطقی انتخاب کرده‌اند. اگر دلایل آنها را بپرسیم به موارد زیر اشاره می‌کنند.

  • کرادفاندینگ تحت تاثیر سیاست‌های دستوری نیست
  • به طور مستقیم ارتباطی با قیمت‌های جهانی ندارد
  • عرضه و تقاضا در این بازار منطقی‌تر است

شما می‌توانید به این فهرست یک دلیل دیگر را هم اضافه کنید و آن هم معافیت مالیاتی سود کسب شده از سرمایه گذاری در کرادفاندینگ است که در ادامه بیشتر آن را توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای اصول سرمایه گذاری موفق در ایران را فقط اینجا بخوانید!

سود معاف از مالیات برای سرمایه گذاری با 100 میلیون

در هفته‌های گذشته یک طرح پیشنهادی که بخش‌های زیادی از آن در مجلس تصویب شده بود بین این نهاد و شورای نگهبان دست به دست شده است. قانون «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» یا «دریافت مالیات بر عایدی سرمایه» با هدف کلی دریافت مالیات از سودی طراحی شده که در سرمایه گذاری های املاک، خودرو، طلا، ارز و ارزهای دیجیتال به دست می‌آید.

خبر خوب این است که سود حاصل از سرمایه گذاری کرادفاندینگ شامل این پایه مالیاتی نمی‌شود و شما می‌توانید همچنان قدرت خریدتان را حفظ کنید.

برای مثال اگر سود فرصت سرمایه گذاری کرادفاندینگ 46 درصد سالانه باشد و شما سرمایه گذاری با 100 میلیون را در نظر داشته باشید، می‌توانید ماهانه 3 میلیون و 800 هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کنید که اگر قرار بود مالیات روی آن وضع شود، بدون تردید سود نهایی شما کمتر می‌شد. این اتفاقی است که به زودی برای سرمایه گذاران در بازار طلا، خودرو، ملک، ارز و رمز ارزها می‌افتد.

بیشتر بخوانید: بخشنامه معافیت مالیاتی گواهی شراکت

تعهد بازگشت اصل سرمایه

این مورد هم یکی دیگر از نکته‌های مثبت حضور در بازار کرادفاندینگ برای سرمایه گذاری است. اگر شما با هدف سرمایه گذاری چندین سکه طلا یا چند هزار دلار یا چندین میلی بیت کوین بخرید در هیچ کدام از آنها تضمینی برای بازگشت اصل سرمایه به شما داده نمی‌شود. در فرصت‌های سرمایه گذاری کرادفاندینگ با دریافت وثیقه‌ها و تعهدنامه‌های ملکی، بانکی و چک و سفته‌ای از شرکت متقاضی جذب سرمایه،‌ اصل سرمایه فرد سرمایه گذار پوشش داده می‌شود.

بازگشت اصل سرمایه علاوه بر اینکه امکان سرمایه گذاری مجدد را فراهم می‌کند، نوعی از اطمینان خاطر و امنیت روانی را نیز به سرمایه گذار منتقل می‌کند که به او نشان می‌دهد سرمایه گذاری او با روش کرادفاندینگ امن است.

همین نکته اعتماد به نفس سرمایه گذار برای انتخاب بهترین سرمایه گذاری با 100 میلیون تومن را نیز افزایش می‌دهد و باعث می‌شود او بتواند در بازار آشفته فرصت‌های سرمایه گذاری، روشی را انتخاب کند که بیشترین سود و کمترین ریسک را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین نوع ضمانت برای جذب سرمایه از سرمایه گذاران چیست؟

انضباط مالی بیشتر در کرادفاندینگ

منظورمان از انضباط مالی این است که حتی در بهترین سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان نباید اسیر رفتارهای اتحادی شویم و ضمن اینکه باید عادت‌های خوب سرمایه گذاری را نیز در خودمان پرورش دهیم. مدل کرادفاندینگ یا سرمایه گذاری جمعی این فضا را برای ما فراهم می‌کند تا در هنگامی که همه می‌فروشند یا همه می‌خرند بتوانیم خونسردی‌مان را حفظ کنیم.

این اتفاقی است که بیشتر در بازارهای طلا، ارز و ارزهای دیجیتال شاهد آن هستیم. در این بازارها گاهی اوقات پدیده‌ای به اسم اصلاح قیمت اتفاق می‌افتد که از قبل پیش‌بینی نشده یا به هر دلیلی برای آن آمادگی وجود نداشته است. در این شرایط خیلی‌ها دارایی‌شان را می‌فروشند. البته حالت برعکس هم وجود دارد که در آن قیمت‌ها یک رشد انفجاری می‌کنند و ناگهان همه تصمیم می‌گیرند وارد این بازار شوند.

این‌ها رفتارهایی هستند که سرمایه گذاران حرفه‌ای و بزرگ از آن دوری می‌کنند. آنها ایده منطقی و پر سود برای سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان را روشی می‌دانند که شما را از این هیجان‌های لحظه‌ای دور نگه می‌دارد و در عوض عادات‌های مثبتی را به مرور زمان در شما می‌سازد.

با توجه به این نکته‌ها کرادفاندینگ یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری با صد میلیون تومان سرمایه است چون سود بیشتر و ریسک کمتر را بدون هیجان‌های رفتار اتحادی به شما می‌دهد.

بالاخره با صد میلیون تومان در سال 1402 چکار می‌شود کرد؟

بالاخره با صد میلیون تومان در سال 1402 چکار می‌شود کرد؟

در این مقاله روش سرمایه گذاری کرادفاندینگ را به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب سرمایه گذاری با 100 میلیون معرفی کردیم. سایت دونگی به عنوان یک پلتفرم سرمایه گذاری کرادفاندینگ امکان ورود به این شیوه سرمایه گذاری در سال 1402 را مهیا کرده است. اعضای تیم دونگی این ابزار را به شکلی طراحی کرده‌اند تا در برابر آینده نامطمئن اقتصادی در سال 1402 بتواند همچنان نظر بیشتر سرمایه گذاران خرد و کلان را جلب کند.

در دونگی بیشتر فرصت‌های سرمایه گذاری معرفی شده از نظر توجیه پذیری بررسی شده‌اند و مشخصات فنی و محاسبه‌های مالی آنها به دقت ارزیابی شده است. همچنین در این سایت سرمایه گذاری، بازگشت اصل سرمایه امکان‌پذیر است و بیشتر فرصت‌ها، سود سالانه بیشتر از 45 درصد دارند.

علاوه بر این بیشتر فرصت‌ها طرح‌های تولیدی، صنعتی و تجاری در صنایع سنگین و فناوری‌های پیشرفته و یا خدمات مورد نیاز جامعه هستند که نمی‌توان عنوان سفته بازی و اقتصاد غیر مولد را به آنها اطلاق کرد.

از همین رو سبد سرمایه گذاری شما هم بعد از ایجاد حساب کاربری دونگی می‌تواند تنوع بیشتری داشته باشد که این خودش به معنی کاهش ریسک‌ها است. برای مشاهده طرح های سرمایه گذاری در وبسایت دونگی اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی دونگی در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه فرابورس

سرمایه گذاری تضمین شده

جمع‌بندی

باید قبول کنیم که سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان در بازارهای طلا، ارز، مسکن، خودرو و ارزهای دیجیتال چندان منطقی نیست و اگر هم باشد سودآوری آن به میزانی که انتظار داریم نیست. در این مقاله به شما گفتیم که یک ایده منطقی و پر سود برای سرمایه گذاری با صد میلیون تومان که بتواند رضایت شما را از جهت‌های مختلف برآورده کند، روش کرادفاندینگ یا سرمایه گذاری جمعی است.

سوالات متداول

بستگی دارد شما کدام بازار سرمایه گذاری را انتخاب کنید. همان طور که در این مقاله توضیح داده شده، خرید سکه طلا، ارز، خودرو، ملک و ارزهای دیجیتال گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری با صد میلیون تومان نیستند اما می توانید روش جدید کرادفاندینگ با سود سالانه بیشتر از 40 درصد را تجربه کنید.

یکی از روش های سرمایه گذاری 100 میلیون تومانی و دریافت سود ماهانه حضور در سایت دونگی و سرمایه گذاری روی فرصت های کرادفاندینگ است.

سرمایه گذاری در روش کرادفاندینگ معاف از مالیات است. اما اگر در بازارهای طلا یا ارز با این مبلغ سرمایه گذاری کرده باشید و سود به دست آمده را کمتر از یکسال نگه دارید، مالیات شما 30 درصد از سود کسب شده است. همچنین اگر سود به دست آمده بیشتر از دو سال پیش شما بماند، مالیات آن معادل 10 درصد خواهد بود.