خانه / وبلاگ و مقالات / شغل دوم با 100 میلیون تومان؛ بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار با صد تومن

شغل دوم با 100 میلیون تومان؛ بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار با صد تومن

۱۴۰۲/۰۷/۲۲ مقالات

شغل دوم با 100 میلیون تومان

از نظر اقتصادی 100 میلیون تومان هزینه چندان مناسبی برای راه اندازی یک کسب و کار محسوب نمی‌شود. اما با وجود تورم افسار گسیخته و وضعیت اقتصادی نه چندان پایدار نیز می‌توان نسبت به راه اندازی کسب و کار با صد میلیون تومان اقدام کرد.

مواردی مانند تهیه و تولید عرقیات گیاهی، غذای آماده و... می‌تواند به عنوان اصلی ترین گزینه برای راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون باشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که ما می‌خواهیم این کسب و کار به عنوان یک شغل دوم در کنار ما قرار بگیرد. اگر بخواهیم با یک مثال این مسئله را توضیح دهیم می‌توانیم این گونه بیان کنیم که فرض کنید شما یک کارمند هستید. ساعت کار اصلی شما مابین 8 صبح تا 4 بعد از ظهر است. بنابراین شغل دومی که انتخاب می‌کنید باید بعد از ساعت 4 قابل انجام باشد.

از طرف دیگر مسلما شما نیاز به استراحت و وقتی برای زندگی کردن دارید، این بدین معنی است که شما نمی‌توانید در روز بیش از 3 الی 4 ساعت برای کار دوم خود وقت بگذارید. حال بر اساس این شرایط آیا همچنان می‌توان شغل دوم با 100 میلیون پیدا کرد؟

ما در این مقاله به دنبال این هستیم که بدانیم چه کارهایی را می‌توان با صد میلیون تومان آغاز کرد که بتوان به آن به دید یک شغل دوم و نه شغل اصلی نگاه کرد؟ در این بین فاکتورهای مهمی از جمله مدل اقتصادی، میزان درآمد و سودآوری شغل نیز اهمیت دارد. همه این موارد را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

شغل دوم با 100 میلیون و فاکتور مدل اقتصادی

شغل دوم با 100 میلیون چیزی نیست که ساده قابل دستیابی باشد. با این حال برای پیدا کردن آن لازم است با چند مفهوم به طور کلی آشنا شویم. اولین و اصلی ترین مفهومی که در این بین وجود دارد مدل اقتصادی است. این مدل نشان می‌دهد که چه مشاغلی قابل پرورش و توسعه هستند و کدام دسته از مشاغل آینده خوبی نخواهند داشت.

مدل اقتصادی که در ایران با آن مواجه هستیم، مدل تورمی است. در مدل تورمی نوسان قیمت به عنوان اصلی ترین ابزار مدیریت اقتصاد شناخته می‌شود. دولت به عنوان بزرگترین مصرف کننده و بزرگ ترین تولید کننده می‌تواند با در اختیار داشتن منابع مالی اقدام به کنترل بازار کند. در کنار دولت افراد و شخصیت‌هایی که دارای قدرت مالی و رانت اطلاعاتی هستند نیز تاثیرگذار خواهند بود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های سرمایه گذاری با سود روزانه در ایران

از طرف دیگر در مدل اقتصادی تورمی این تورم است که مشخص می‌کند کدام بازار یا کدام حوزه توسعه پذیر است. معمولا در چنین مدلی صنایع تولیدی بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند. چرا که نوسان قیمت موجب می‌شود که مواد اولیه مورد نیاز تولید دچار افزایش بها شود و این در حالی است که صنایع تولیدی به سختی قادر به افزایش قیمت هستند. این موضوع در خصوص صنایع مهمی مانند خودروسازی نیز صادق است. امروز صنعت خودروسازی از زیان ده ترین صنایع در کشور محسوب میشود. زیرا قیمت تمام شده خودرو کمتر از قیمت مواد اولیه آن است.

از این رو نمی‌توان انتظار داشت که شغل دوم با صد میلیون بتواند سودآوری خاصی برای ما داشته باشد. البته با توجه به سرمایه اولیه کمی که در اختیار داریم نمی‌توان انتظار داشت که خط تولید گسترده‌ای در حوزه خاص ایجاد کنیم. این مسئله یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. زیرا با کوچک بودن صنعت تولیدی وابستگی آن به مواد اولیه و به طور کلی به تورم کاهش پیدا می‌کند و این مسئله می‌تواند سودآوری خوبی به همراه داشته باشد.

راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون و فاکتور بازدهی

راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون و فاکتور بازدهی

توقع شما از شغل دوم با 100 میلیون چقدر است؟ در کلام ساده تر شما چه بازدهی از شغل دوم خود دارید؟ انتظار دارید طی چه مدت زمان این سرمایه به شما بازگردد و شما را در مرحله سوددهی قرار دهد؟ از طرف دیگر شما چه سودی از این شغل انتظار دارید؟

به طور کلی محاسبه بازدهی یک شغل کار چندان ساده ای محسوب نمی‌شود. سودآور بودن یک شغل به فاکتورهای خاصی بستگی دارد که باید بر اساس نوع شغل آن را مورد بررسی قرار داد. زمانی که شما قصد دارید شغل دوم با 100 تومان راه اندازی کنید باید در نظر داشته باشید که عمده این سرمایه باید صرف تهیه ابزار آلات و مواد اولیه شغل مورد نظر می‌شود. مابقی آن نیز باید به عنوان یک سرمایه در گردش مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: چطور از سرمایه 5 میلیون تومان بیشترین سود را کسب کنیم؟

در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم تمام این صد میلیون تومان صرف راه اندازی کسب و کار می‌شود. اگر فرض کنیم از همان ماه اول کسب و کار بتواند فروش و درآمدزایی داشته باشد، احتمالا بتواند در ماه‍های ابتدایی درآمد ده تا 15 میلیون تومانی خواهد داشت. این مسئله برای یک شغل پاره وقت بین 5 تا 10 میلیون تومان خواهد بود. حال فرض کنیم از این درآمد حدود 30 درصد صرف هزینه‌های جاری کسب و کار شود، سود حاصل از آن در هر ماه 7 میلیون تومان خواهد بود.

برای بازگرداندن اصل سرمایه بر اساس چنین بازدهی نیاز به بیش از 14 ماه زمان است. یعنی شما بعد از یک سال کار نه تنها سودآوری نداشته اید بلکه هنوز اصل سرمایه خودتان را به دست نمی‌آورید. این در حالی است که تمامی مفاهیم مرتبط با این موضوع در حالت کامل قرار گرفته است. به طور مثال سخت می‌توان متصور شد که کسب و کاری بتواند در همان ماه‌های ابتدایی سودآوری خاصی داشته باشد و درآمد زایی کند. معمولا کسب و کارها طی چند ماه اول نمی‌توانند درآمدزایی داشته باشند.

شغل دوم با 100 میلیون و چند نمونه

شغل دوم با 100 میلیون را می‌توان داشت، این اتفاقی نیست که نشدنی باشد. اما باید در نظر گرفت که آیا چنین کاری می‌تواند سودآور محسوب شود؟ آیا شما این توان را دارید که بعد از شغل اول در چنین مشاغلی کار کنید؟ در ادامه ما چندین نمونه از بهترین مشاغل ممکن که بتوان به عنوان شغل دوم با صد میلیون تومان راه اندازی کرد را عنوان می‌کنیم.

تولید عرقیات گیاهی

عرقیات گیاهی همواره طرفداران خاص خودشان را دارند. این مسئله طی سال‌های گذشته بیشتر خودش را نشان داده است. مردم در ایران و جهان به این نتیجه رسیده اند که مواد گیاهی می‌تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی و سبک زندگی امروز شود. همین مسئله باعث شده است که تقاضا برای عرقیات گیاهی در بازار افزایش پیدا کند.

همین مسئله را می‌توان اصلی ترین انگیزه برای تولید عرقیات گیاهی دانست. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که شما برای تولید انبوه عرقیات گیاهی نیاز به یک سری ابزار خاص مانند ابزار عرق گیری دارید. همچنین مخاطب و مشتری امروز برای بسته بندی ارزش بالایی قائل است. از این رو نمی‌توان چنین محصولی را بدون بسته بندی کامل و مشخص به بازار عرضه کرد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و بهترین روش سرمایه گذاری با صد میلیون تومن

از این رو عملاً می‌توان گفت که این شغل و ایده نمی‌تواند با چیزی حدود صد میلیون تومان راه اندازی شود. در کلام ساده تر هزینه خرید گیاه، هزینه خرید ابزارهایی مانند عرق گیری، هزینه بسته بندی و هزینه‌های مربوط به بهداشت و مجوزهای لازم احتمالا چیزی بیش از 100 میلیون تومان باشد. در کنار آن این چنین تولیدی نیاز به چند کارگر و کمک دست دارد. بنابراین هزینه و حقوق این افراد نیز باید محاسبه شود. از این رو به نظر نمی‌رسد که عرقیات گیاهی به عنوان شغل دوم با 100 میلیون چندان مناسب باشد.

راه اندازی کسب و کار با صد میلیون تومان

راه اندازی کسب و کار تولید ترشیجات با صد میلیون تومان

شاید برای شما جالب باشد بدانید که ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ترشیجات در دنیا محسوب می‌شود. حدود 25 کشور جهان به صورت مستقیم از ایران ترشی تهیه می‌کنند. ذائقه مردم ایران نیز همواره موافق ترشی بوده است. از این رو می‌توان حدس زد که  بازار محلی، منطقه‌ای و جهانی خوبی در انتظار تولیدکنندگان ترشی باشد.

بیشتر بخوانید: در جستجوی سایت سرمایه گذاری با سود بالا هستید؟

اما بزرگ ترین چالشی که در خصوص تولید و فروش ترشی وجود دارد، زمان بر بودن آن است. در کلام ساده تر شما باید تا ماه ها منتظر آماده شدن ترشی‌های خود باشید. در برخی موارد این میزان به یک یا دو سال افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر مسئله بسته بندی و همچنین مواردی مانند تامین مجوز های لازم و... می‌تواند کار را برای سودآوری از این مسیر سخت تر کند.

حکاکی روی چوب و سنگ

کارهای هنری مانند حکاکی روی چوب و سنگ و... از جمله مشاغلی است که امروز طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. این دست از کارها توانسته در بازار اقتصادی امروز رونق خوبی داشته باشد. در واقع می‌توان این‌گونه بیان کرد که تقاضا برای خرید محصولات هنری در بازارهای امروز ایران و جهان بالاست.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود 50 درصد از چه روشی امکان پذیر است؟

اما  دو نکته مهم در خصوص این دست از مشاغل وجود دارد. اول این که برای انجام کارهای هنری مانند حکاکی روی چوب و سنگ نیاز به تخصص و تجربه کافی است. شما باید مدتی در این کار دانش لازم را کسب کنید و در کنار اساتید مختلف کار کنید. نکته دوم این است که برای تولید یک محصول در این شغل نیاز به زمان نسبتا طولانی است. از این رو برای سود آوری در چنین کاری باید حوصله لازم را داشته باشید. بنابراین برای سودآوری از چنین شغلی نیاز به صبر و حوصله بسیار است. این در حالی است که شما به عنوان شغل دوم به این کار نگاه می‌کنید. بنابراین زمان بسیار طولانی تری را باید انتظار داشته باشیم که بتوانیم از این شغل کسب درآمد کنیم.

شغل دوم با صد میلیون تومان، از مسیر سرمایه گذاری مطمئن

شما چرا به دنبال شغل دوم با 100 میلیون تومان هستید؟ مسلما یکی از اهداف این کار اضافه کردن درآمدی پایدار به درآمد اصلی خودتان است. به طور مثال شما ماهی ده میلیون تومان درآمد از شغل اصلی خود به دست می‌آورید. اکنون به دنبال موقعیتی هستید که بتوانید این درآمد را به ماهی 15 میلیون یا بیشتر افزایش دهید. مسلما پیدا کردن شغل دوم با صد میلیون تومان (کمتر یا بیشتر) اولین راهکاری است که به ذهن هر کسی می‌رسد.

اما یادتان باشد که شما انسان هستید، نیاز به استراحت و زندگی دارید و برای این کار باید وقت کافی داشته باشید. انسان نمی‌تواند با انجام چند کار به صورت همزمان ثروتمند شود. این ذهن شماست که می‌تواند ثروت را برای شما به همراه داشته باشد. با توجه به بهترین موقعیت‌های شغل دوم با 100 میلیون تومان که در بالا عنوان کردیم کاملا مشخص است که چنین کارهایی درامد خوبی به خصوص در کوتاه مدت ندارد و حتی نمی‌تواند هزینه اولیه را طی یک تا چند سال بازگرداند. اما یک سرمایه گذاری این اجازه را به شما می‌دهد که بگذارید پولتان به جای شما کار کند.

بیشتر بخوانید: کم خطر ترین و بهترین روش سرمایه گذاری در شرایط فعلی اقتصاد ایران

در واقع در یک سرمایه گذاری مطمئن و موفق این پول شماست که به جای شما کار می‌کند و درآمد لازم را می‌سازد. در چنین شرایطی شما بدون این که زمان و زحمت بیشتری بگذارید می‌توانید از درآمد نسبتا پایدار آن بهره مند شوید. اما آیا چنین سرمایه گذاری مطمئنی وجود دارد که بتوان به دید شغل دوم با صد میلیون تومان به آن نگاه کرد؟

کرادفاندینگ، سرمایه گذاری با ریسک کم

کرادفاندینگ، سرمایه گذاری با ریسک کم

هر سرمایه گذاری دارای ریسک خاص و مشخصی است. شما هیچ سرمایه گذاری را نمی‌توانید پیدا کنید که ریسکی نداشته باشد. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که در دنیای اقتصاد و سرمایه گذاری می‌توان موقعیت‌هایی را پیدا کرد که ریسک کم و سود معقولی برای ما داشته باشد.

کرادفاندینگ از طریق اعطای وام از جمله این موقعیت‌های سرمایه گذاری محسوب می‌شود. در این روش طرح‌های اقتصادی مختلف توسط شرکت‌های تجاری و صنعتی و تولیدی پیش روی شما قرار می‌گیرد. این طرح ها برای به سرانجام رسیدن نیاز به تامین مالی مشخصی هستند. شما می‌توانید بخشی از این نیاز مالی را برای دوره‌ای مشخص (دو تا دوازده ماه) تامین کنید. در پایان دوره اصل سرمایه و سود حاصل از راه اندازی طرح به شما تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ چیست؟ آنچه که در مورد تامین مالی جمعی باید بدانید

به طور مثال شرکتی برای راه اندازی یک طرح به یک میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد. در این طرح شما و سایر سرمایه گذاران در کنار یک دیگر این تامین مالی را انجام می‌دهند. شرکت نیز در طرح اقتصادی خود اعلام کرده است که در صورت جذب سرمایه و راه اندازی این طرح امکان سود آوری 40 درصد در یک دوره یک ساله را خواهد داشت. در پایان دوره شما علاوه بر اصل سرمایه می‌توانید سود 40 درصدی خود را از شرکت دریافت کنید.

حال فرض کنید این سرمایه گذاری را به دید شغل دوم نگاه کنیم. اگر شما 100 میلیون تومان خود را بر روی این طرح سرمایه گذاری کرده باشید، در پایان سال سود 40 میلیونی به دست می‌آورید. این بدین معنی است که شما به ازای هر ماه بیش از 3 میلیون تومان درآمد ثابت به درآمد اصلی خود در سال اول اضافه کرده اید. این درآمد می‌تواند با تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری و افزایش سرمایه اولیه بیشتر و بیشتر هم شود.

سرمایه گذاری تضمین شده

نتیجه گیری

دنیای امروز به سمتی رفته است که انسان ها هر چه بیشتر به دنبال شناخت مفهوم سرمایه گذاری و استفاده از آن هستند. به نوعی گفته می‌شود که موفقیت مالی محصول سه فاکتور درآمد، مدیریت هزینه و سرمایه گذاری است. یک انسان دارای توانایی محدودی برای انجام کار و درآمد زایی دارد.

شاید شما بتوانید شغل دوم با 100 میلیون تومان مناسبی برای خودتان پیدا کنید، اما آیا توان انجام آن را به خوبی خواهید داشت؟ آیا خودتان نیاز به استراحت و گذراندن وقت با خانه و خانواده را ندارید؟ نکته دیگری که وجود دارد این است که شغل دوم با 100 میلیون تومان برای سود سازی و اضافه کردن درآمد ثابت به درآمد اصلی نیاز به زمانی بیش از یک سال دارد. این در حالی است که با سرمایه گذاری کرادفاندینگ در همان سال اول شما می‌توانید با سودی بیش از 40 درصد درآمدزایی داشته باشید و اصل سرمایه را در همان سال بازگردانید.

برای سرمایه گذاری از طریق کرادفاندینگ تنها کافی است از طریق پلتفرم دونگی اقدام کنید. در این پلتفرم طرح‌های اقتصادی مختلف با دوره‌های سرمایه‌ای مشخص وجود دارد. هر کدام از این فرصت های سرمایه گذاری بر اساس فاکتورهای مختلف سودآوری خاصی برای سرمایه گذاران خود در نظر گرفته اند.

چند نکته بسیار جالب در خصوص این پلتفرم و شرایط سرمایه گذاری آن وجود دارد. اول این که اصل سرمایه شما در تمامی این طرح ها تضمین شده است. یعنی در پایان دوره مسلما اصل سرمایه به شما بازگردانده می‌شود. بنابراین شما در زیان شرکت شریک نخواهید بود. از طرف دیگر برخی از این طرح ها دارای سود تضمین شده نیز هستند.

نکته دیگری که باید بدانید این هست که شما هیچ کارمزد و مالیاتی برای سرمایه گذاری در دونگی پرداخت نخواهید کرد. بدین ترتیب شما به سادگی می‌توانید سبدی متنوع از سرمایه گذاری‌های مختلف را برای خود ایجاد کنید و از درآمد‌های حاصل از آن ها لذت ببرید.

سوالات متداول

فاکتورهای مهمی از جمله مدل اقتصادی، بازدهی شغل مورد نظر، دوره بازگشت سرمایه و .... از جمله فاکتورهای مهمی است که می تواند در تعیین و انتخاب شغل دوم تاثیرگذار باشد. در کنار این ها شرایط و فاکتورهای شخصی مانند میزان فراغت برای کار دوم، تخصص و تجربه شخصی، علاقه مندی و از همه مهمتر شخصیت خود شما می تواند در انتخاب شغل دون تاثیر مستقیمی داشته باشد.

مسیرهای بازاریابی و تبلیغاتی گسترده ای امروزه برای انواع مشاغل وجود دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر نوع تبلیغاتی در غالب موارد نیاز به سرمایه و هزینه است. با این حال مسیرهایی مانند تبلیغات در فضای مجازی را می توان بهترین نوع تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک و متوسط دانست.