خانه / وبلاگ و مقالات / راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان سرمایه

راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان سرمایه

۱۴۰۲/۱۰/۱۷ مقالات

راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان

راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان تا چه اندازه امکان پذیر است؟ آیا می توان سودآوری خوبی بر اساس یک شغل با سرمایه 200 میلیون تومان در نظر گرفت؟ چه ایده های عملی برای راه اندازی شغل با 200 میلیون سرمایه وجود دارد؟ این ها از جمله مهم ترین سوالات و دغدغه هایی است که در این مقاله به آن ها پاسخ خواهیم داد. آن چیزی که می توانیم با قاطعیت عنوان کنیم این است که اقتصاد به اندازه ای بزرگ و گسترده است که مسلما می توان با ایجاد شغل با سرمایه 200 میلیون به سود خوبی برسیم، اما این مشاغل چیست و چگونه می توان در کمترین زمان به سودآوری رسید؟

فهرست مطالب:

بهترین شغل با دویست میلیون

راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون، یک راه منطقی

با 200 میلیون در سال 1402 چیکار کنم؟ دویست میلیون تومان در روزگار امروز رقمی نیست که ساده به دست بیاید، اما از طرفی این میزان سرمایه به اندازه ای نیست که بتوان کار خاصی با آن انجام داد. به نوعی حتی نمی توان یک خودرو صفر با این میزان سرمایه خریداری کرد.

نکته مهم دیگری که به صورت عمومی در اقتصاد ایران وجود دارد این است که تورم به عنوان یک عامل مهم برای کاهش روزانه ارزش سرمایه شناخته می شود. بر این اساس دویست میلیون تومان امروز ارزشی بیشتر از دویست میلیون تومان فردا دارد، این مسئله را می توان به صورت روزانه لمس و مشاهده کرد.

از این رو در خصوص سرمایه هایی مانند دویست میلیون تومان و ... این مسئله وجود دارد که نگهداری آن به صورت سپرده گذاری بانکی با سود های 20 تا 25 درصد به صورت سالانه و یا به شکل های دیگر، عملا باعث از بین رفتن ارزش سرمایه و کم شدن کارایی آن می شود؛ بنابراین لازم است که همین امروز با این سرمایه کاری انجام داد و از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید بر اساس آمار ارائه شده توسط بانک مرکزی ایران تورم سالانه در انتهای سال 1401 بیش از 46 درصد بوده است، از این رو سپرده های بانکی می تواند کاملا به ضرر سپرده گذاران باشد.

بیشتر بخوانید: راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان سرمایه

مسلما بر اساس توضیحی که دادیم سپرده گذاری بانکی را نمی توان به عنوان مسیر درستی برای استفاده از دویست میلیون سرمایه (به خصوص به صورت بلند مدت) در نظر گرفت. سرمایه گذاری در بازارهای مالی و سرمایه ای و راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان می تواند تنها مسیرهایی باشد که می توان به صورت اقتصادی و منطقی به آن نگاه کرد.

سرمایه گذاری در بازارهای مالی و سرمایه ای

مسلما اولین مسیری که می تواند بر هر فردی جذاب باشد، سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه ای مانند بازار بورس یا طلا باشد. این بازارها بر اساس موقعیت های تورمی که دارند می توانند در زمان های خاص سودآوری های جالبی داشته باشند. به طور مثال بازار بورس در سال های 98 و 99 توانست سود قابل توجهی برای سرمایه گذاران خود ایجاد کند، اما مسئله اینجاست که این بازارها ریسک بالایی دارند و نمی توان اعتماد چندانی به سودآوری ثابت آن داشته باشیم. این تجربه ای است که حتی بنده نیز در آن سال ها داشتم، در این سال ها سود خوبی توانستم به دست بیاورم اما همان سود و بخش عمده ای از اصل سرمایه طی دو ماه آینده نابود شد.

بگذارید کمی ساده تر بیان کنیم، مسئله ای که وجود دارد این است که بازارهای مالی و سرمایه ای ذاتا در همه جای دنیا ریسک قابل توجهی برای سرمایه گذاران به همراه دارد. این ریسک عموما می توان تاثیرگذاری فاکتورهای متعدد و گسترده مانند وضعیت سیاسی، وضعیت اقتصادی و حتی مسئله فرهنگی در بازارهای مالی دانست.

نکته ای که وجود دارد این است که ریسک سرمایه گذاری در بازارهای مالی داخل ایران نسبت به سایر کشورها از ریسک بیشتری برخوردار است، علت این موضوع ساده است. چرا که علاوه بر سایر فاکتورهای تاثیرگذار در این بازارها، تورم فاکتوری عمده و بسیار موثر در این بازارها محسوب می شود. به نوعی می توان گفت که بازارهای مالی یک نوع بازار تورمی محسوب می شود که در یک اقتصاد تورمی پیش بینی روند آن بسیار سخت و گاهی ناممکن می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با 1 میلیارد تومان

شاید برایتان جالب باشد بدانید که یکی از ویژگی های مهم اقتصاد تورمی، دولتی بودن بازارها و اقتصاد است. از این رو کاملا طبیعی است که در بازارهای مالی و سرمایه ای دولت نقش تعیین کننده ای دارد و گاهی می تواند روندی خلاف جهت واقعیت بازار پیش بگیرد و به طور کلی همه را شوک زده کند!

بنابراین با وجود این که سودآوری بازارهای سرمایه ای می تواند بسیار قابل توجه و جالب باشد، اما این سودآوری در قبال ریسکی پرداخت می شود که می تواند تمام سرمایه شما را از بین ببرد. اینجاست که راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان را نسبت به سرمایه گذاری در بازارهای مالی و سرمایه ای منطقی تر می دانیم.

شغل با 200 میلیون سرمایه

مزایا و معایب ایجاد شغل با سرمایه 200 میلیون

آیا ایجاد کسب و کار با 200 میلیون می تواند کار منطقی در اقتصاد امروز ایران محسوب شود؟ این سوالی است که باید از جنبه های مختلفی به آن نگاه کرد. از دید بسیاری از اقتصاددان ها و فعال های تجاری راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان یک کار شدنی است که می تواند سودآور باشد، اما این سخن بدین معنی نیست که این کار بدون ریسک یا دارای ریسک کمتری است.

در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که تولید، صنعت یا تجارت در همه جای دنیا می تواند سرمایه را به گردش بیاندازد. در این حالت این امکان ایجاد می شود که سرمایه در گردش بتواند سودآوری کند و بزرگ و بزرگ تر شود، از این روست که در اقتصادهای تورمی مانند ایران به نظر می رسد که کسب و کار با سرمایه 200 میلیون تومانی منطقی تر از ساکن نگه داشتن سرمایه و حتی سرمایه گذاری باشد.

مزایای راه اندازی شغل با 200 میلیون سرمایه

همانطور که گفتیم مهم ترین مزیت راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان را می توان ایجاد گردش مالی دانست، اما این تنها مزیتی نیست که می توانیم برای این مسئله در نظر داشته باشیم. میتوانیم مزایای راه اندازی شغل با 200 میلیون سرمایه را از چند جنبه مورد بررسی قرار دهیم.

اول این که از نظر اقتصاد کلان تولید و تجارت مهمترین عناصر گسترش و بالندگی محسوب می شود. اقتصاد با سرمایه و پول کار می کند، از این رو افزایش سرمایه به معنای بزرگ شدن اقتصاد و رونق آن خواهد بود. تولید و تجارت یکی از مسیرهایی است که می تواند با ایجاد گردش های مالی مختلف باعث افزایش سرمایه و گسترش جریان مالی اصلی شود. از این روست که از نظر اقتصاد کلان راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان یا هر سرمایه ای دیگر می تواند باعث پیشرفت آن اقتصاد شود، این مسئله ای است که در سیاست های کلان دولتی نیز قابل توجه تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: چطور یک سرمایه گذاری کم ریسک و پر بازده داشته باشیم؟

مزیت شروع کار با 200 میلیون این است که شما می توانید سودی نسبتا پایدار و مشخص بعد از مدت زمان مشخصی به دست آورید. به نوعی می توان گفت که یک کسب و کار بعد از مدتی می تواند هزینه های مربوط به راه اندازی و توسعه را بازگرداند و بعد از آن شروع به سودآوری کند، این سودآوری حجم و درصد مشخص و قابل پیش بینی دارد و شما می توانید درآمد نسبتا پایداری را از آن انتظار داشته باشید.

معایب راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان

هر چیزی در این دنیا از مزایا و معایب خاصی برخوردار است و این موضوع در خصوص ایجاد شغل با سرمایه 200 میلیون تومان نیز صدق می کند. مهم ترین عیب راه اندازی کسب و کار با سرمایه 200 میلیون را می توان رسیک نسبتا قابل توجه آن دانست، البته این ریسک در هر کار اقتصادی و تجاری وجود دارد و نمی توان آن را صرف راه اندازی یک کسب و کار بدانیم.

اما نوع ریسک هایی که در اقتصاد داخلی وجود دارد باعث شده است راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان کمی سخت تر باشد و شاید کمتر کسی بتواند به آینده آن امیدوار باشد. از جمله مهمترین عوامل ایجاد این ریسک را می توان سیاست های تورمی دولت و همچنین تحریم های اقتصادی حاکم بر کشور دانست. این دو عامل باعث شده است که تولید و صنعت دچار تلاطم های مختلفی شود، تلاطم هایی که گاهی می تواند بزرگترین سرمایه داران و معتبرترین کسب و کارها را دچار مشکل و شکست کند.

بیشتر بخوانید: چگونه پولمان را دو برابر کنیم؟ بهترین روش های دو برابر کردن پول در ایران

عیب مهم دیگری که برای راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان یا با هر سرمایه ای دیگر می توان در نظر بگیریم این است که ذاتا یک کسب و کار دوره خاصی برای شروع بازدهی و خروج از بدهی نیاز دارد. در کلام ساده تر با شروع یک کسب و کار نمی توان انتظار سودآوری (آن هم سوددهی پایدار) را نمی توانیم داشته باشیم. بر اساس نوع کار ممکن است این سودآوری تا چند سال به تعویق بیفتد و این چیزی نیست که بسیاری آن را دوست داشته باشند.

کار در منزل با سرمایه 200 میلیون

بهترین شغل با دویست میلیون

با 200 میلیون چه کاری راه بندازم؟ بهترین شغل با دویست میلیون چیست؟ اگر بر اساس تمام اطلاعات و شرایط گفته شده همچنان مایل به راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان باشید، مسلما این بخش می تواند برای شما جذاب باشد. شغل یا کسب و کار مد نظر را می توان از جهات مختلفی دسته بندی کرد، به طور مثال می توان آن را به دو بخش خانگی و خارج از خانه تقسیم کرد و یا این که بخواهیم آن را در یکی از دسته های مشاغل اصلی یا شغل دوم بشناسیم.

با این حال به نظر تقسیم مشاغل به سه دسته خدماتی، تولیدی و صنعتی می تواند بسیار کارساز باشد. در بین این دسته بندی به نظر می رسد که مشاغل خدماتی می تواند برای ایجاد کسب و کار با 200 میلیون تومان ساده تر باشد. این مشاغل بیش از این که نیاز به هزینه اولیه داشته باشد، به مهارت و تخصص در ارائه یک خدمت خاص وابسته است.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول و دارایی در زمان تورم

به طور مثال برای تولید محتوای متنی و سئو نیازی به سرمایه اولیه چندانی نیست، شاید هزینه ای مختصر برای آموزش و یک هزینه نسبتا معقول برای تهیه سیستم کامپیوتری تنها هزینه های اولیه برای راه اندازی چنین شغل خدماتی باشد، اما زمانی که وارد کار تولیدی و صنعتی می شویم، مسئله فرق می کند.

در کار تولیدی نیاز به تهیه مواد اولیه است، حتی در صورتی که این کار به صورت خانگی بوده و نیازی به دستگاه خاصی نداشته باشد، عملا مواد اولیه به عنوان اصلی ترین هزینه محسوب خواهد شد. بسته به بزرگی و کوچکی کار تولیدی این هزینه می تواند متغیر باشد، همچنین در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد برای تولید نیاز به استفاده از دستگاه های خاص است که تهیه و استفاده از آن نیز می تواند هزینه بر باشد.

در خصوص کارهای صنعتی نیز وضعیت مشابه کارهای تولیدی است، در واقع در این کارها خدمات و تولیدات در مسیر صنعتی و با استفاده از ابزارهای مختلف به جامعه ارائه می شود. به نوعی هر خدمتی که ارائه یا هر محصولی که تولید می شود می تواند رنگ و بوی صنعتی نیز داشته باشد.

چند ایده برای ایجاد کسب و کار با 200 میلیون

حال بهتر است از کلیات بگذریم و ایده های خودمان را از کسب و کارهای مختلف ارائه دهیم. به نوعی می خواهیم بدانیم کدام شغل یا حوزه می تواند بهترین شغل و ایده کسب و کار با 200 میلیون باشد.

در حوزه تولیدی می توان تولید منسوجات چرمی را به عنوان یک موقعیت شغلی عالی در نظر گرفت. شما با سرمایه 200 میلیونی خود می توانید مواد اولیه از جمله چرم دباغی شده را تهیه کنید و با استفاده از مهارت کسب شده نسبت به تولید محصولات چرمی اقدام کنید. این محصولات در بازار ایران و منطقه خواهان خوبی دارند و اگر همه چیز به خوبی پیش برود شما می توانید طی دوره زمانی کوتاه انتظار سودآوری خوبی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 8 روش هوشمندانه برای سرمایه گذاری با 500 میلیون تومان

در میان کسب و کارهای مختلف خدماتی دست شما برای انتخاب باز است، اینجا مهارت و تخصص شماست که عمدتا تاثیرگذار است و این که سرمایه های اولیه شما چیست. ممکن است شما مغازه ای داشته باشید و بخواهید در آن کسب و کاری با 200 میلیون راه اندازی کنید. در این صورت مشاغلی مانند آرایشگری، فروشندگی و ... می تواند کارساز باشد. اما بسیاری به دنبال کسب و کار خانگی با 200 میلیون هستند، برای این دست از افراد می توان خدمات اینترنتی مانند ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، تولید محتوای متنی یا تصویری و ... را به عنوان مشاغل جذاب و پرسود معرفی کرد.

شغل دوم با 200 میلیون سرمایه

راه اندازی شغل با 200 میلیون سرمایه تومان یا شراکت در یک کسب و کار

یکی از مهم ترین سوالاتی که در خصوص راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان باید از خودمان بپرسیم این است که اصلا چرا دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستیم؟ مسلما یکی از اصلی ترین اهداف کسب سود و درآمد زایی است و یا دلمان می خواهد به اقتصاد خانواده و کشور کمک کنیم. اما آیا تنها راه برای رسیدن به این هدف، شروع کسب و کار با 200 میلیون است؟

شما به جای این که بخواهید یک کسب و کار را شروع کنید و علاوه بر هزینه های اولیه در مسیر پر پیچ و خم بازاریابی و سایر مسائل اقتصادی قرار بگیرید، می توانید در یک کسب و کار و سود حاصل از آن شریک شوید. در واقع شما می توانید به جای این که یک کسب و کار راه اندازی کنید، به رونق یک کسب و کار با سرمایه خود کمک کنید و بر اساس میزان سرمایه ای که در جریان قرار می دهید از سود آن بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ چیست؟ آنچه که در مورد تامین مالی جمعی باید بدانید

اشتباه نکنید، شما قرار نیست لزوما به واسطه سرمایه گذاری در سود یک شرکت یا کسب و کار سهیم شویم، سرمایه گذاری شما را می تواند درگیر زیان و ضرر همان شرکت و کسب و کار کند. شما می توانید بر اساس مفهوم کرادفاندینگ به کمک دونگی در سود کسب و کارها و مشاغل مختلف شریک شوید، بدون این که زیان آن کسب و کار متوجه شما شود. در کلام ساده تر شما تنها سود حاصل از گردش سرمایه خود را به دست می آورید، سودی که می تواند در مدت زمان حداکثر یک ساله و با درصدی بیش از درصد تورم در اختیار شما قرار بگیرد. در ضمن یادتان باشد که اصل سرمایه شما در دونگی تضمین شده خواهد بود.

ایجاد شغل با سرمایه 200 میلیون

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود بالاتر از سود بانکی (با ضمانت نامه بانکی تعهد پرداخت اصل و سود)

نتیجه گیری

ما در این مقاله راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان را از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار دادیم. دانستیم که راه اندازی یک کسب و کار نسبت به ساکن نگه داشتن سرمایه و یا سرمایه گذاری می تواند اقدام منطقی تری باشد، اما با این حال این مسئله همچنان وجود دارد که راه اندازی هر نوع کسب و کاری می تواند در اقتصادی مانند ایران با ریسک بسیار بالایی همراه باشد.

در ضمن دانستیم که برای سودآوری و داشتن درآمد پایدار نیاز است که مدت زمان خاصی را به کسب و کار فرصت دهیم و طرح های سرمایه گذاری مختلفی را بررسی کنیم. در این مدت ممکن است کسب و کار در ضرر باشد و یا حتی نتواند هزینه های خود را تامین کند. تمام این ها نشان می دهد که راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان نیز راه چندان مطمئنی نیست، از این رو شما می توانید راه ساده تری را هم انتخاب کنید.

شما برای کسب سود یک شغل لازم نیست آن را راه اندازی کنید، می توانید در آن کسب و کار شریک شوید. دونگی نوعی شراکت برای شما ایجاد می کند که بتوانید بدون ریسک کاهش سرمایه و بدون درگیر شدن در زیان شرکت سودآوری خوبی داشته باشید.

سوالات متداول

پاسخ این سوال بستگی به نوع کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید دارد. اما در حالت کلی داشتن تجربه، تخصص و دانش لازم در حوزه کسب و کار مورد نظر می تواند از عناصر اصلی برای راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون محسوب شود.

به طور کلی می توان ایجاد کسب و کار با 200 میلیون را از منطقی ترین راه های اقتصادی در ایران دانست، اما باید در نظر داشته باشید که این کار ریسک قابل توجهی دارد و ممکن است شما را برای مدت ها درگیر ضرر کند.

شما می توانید به جای شروع کسب و کار با 200 میلیون در یک کسب و کار شریک شوید. به کمک پلتفرم دونگی شما می توانید به سادگی در سود کسب و کارها شریک شوید و نگران کاهش سرمایه خود نباشید.

بله، این سرمایه به اندازه کافی قدرت و ارزش دارد که بتوان به واسطه آن در حوزه های مختلف خدماتی و تولیدی کسب و کار نسبتا سودآوری را راه اندازی کرد.

به طور کلی این مسئله بستگی به مهارت، تجربه و تخصص شما دارد، اما در حالت کلی می توان چرم سازی و کارهای خدماتی مانند مشاغل اینترنی را سودآورترین کسب و کارها در این حوزه دانست.