خانه / وبلاگ و مقالات / آشنایی با بهترین روش سرمایه گذاری برای تازه کارها

آشنایی با بهترین روش سرمایه گذاری برای تازه کارها

۱۴۰۲/۱۱/۲۴ مقالات

سرمایه گذاری برای تازه کارها

بی‌شک می‌دانید که سرمای گذاری به معنای تأمین منابع مالی در شرکت‌ها و پروژه‌های جدید است و به وسیله این فعالیت، سرمایه‌گذاران می‌توانند از سوددهی بالا و رشد سریع بهره‌مند شوند. به همین دلیل افراد به این کار علاقه نشان می‌دهند و دوست دارند با نکات مهم آن آشنا شوند. با توجه به همین مسئله در فرصت پیش رو شما را با نکات مهمی آشنا می‌کنیم که زمان سرمایه‌ گذاری برای تازه‌ کارها مهم خواهند بود.

فهرست مطالب

توصیه هایی برای سرمایه گذاران تازه کار

اگر می‌خواهید بدانید تازه کارها چگونه سرمایه گذاری کنند؟ باید در گام اول به این نکته توجه کنید که آنها مقدار بودجه مورد نظر خود برای این کار را از قبل تعیین می‌کنند. با مشخص کردن بودجه، می‌توانیم محدودیت‌ها و توانایی‌های مالی خود را در نظر بگیریم. این کار به ما کمک می‌کند تا بتوانیم بهترین تصمیم‌ها را در مورد سرمایه‌گذاری‌هایمان بگیریم.

بیشتر بخوانید: بهترین روش سرمایه گذاری برای کارآفرینی در ایران

همچنین، با مشخص کردن بودجه، می‌توانیم بهترین راهبردها و رویکردها را برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی پیدا کنیم. این روش به ما امکان می‌دهد تا از تنوع سبد سرمایه و متناسب بودن سرمایه‌ گذاری‌ها با هدف‌ها و ریسک‌های خودمان اطمینان حاصل کنیم. پس از عبور از این مرحله می‌توانیم به نکات بعدی دقت کنیم که عبارت‌اند از: 

سرمایه گذاران تازه کار

انتخاب منابع مشخص برای سرمایه گذاری 

بدیهی است که برای تعیین بودجه باید بدانید روی چه منبعی سرمایه گذاری می‌کنید. در واقع شناخت منبع مورد نظر و محاسبه مقدار سرمایه اولیه، گام‌هایی هستند که باید با تحقیق زیاد برداشته شوند. این مسئله در میان نکات مهم سرمایه گذاری برای تازه کارها به آن‌ها کمک می‌کند تا تصمیم‌های بهتری درباره روند سرمایه‌ گذاری خود بگیرند. با مشخص کردن منابع، تازه‌کارها می‌توانند تعیین کنند که آیا باید در بورس سرمایه گذاری کنند یا به سمت صنایع دیگری مانند املاک هدایت شوند. 

همچنین، این کار به آن‌ها در بودجه‌بندی کمک می‌کند و باعث می‌شود هدف‌های خود را بهتر درک کنند. 

انتخاب سبد سرمایه متنوع، مهم‌ترین نکته سرمایه‌ گذاری برای تازه‌ کارها

اگر به تازگی سفر سرمایه‌ گذاری خود را شروع کرده‌اید، به سرعت متوجه خواهید شد که منابع سرمایه‌ گذاری مختلفی برای ایجاد سبدی متنوع و سرمایه‌ گذاری برای تازه‌ کارها در دسترس است و مهم است. در نتیجه مهم است که به وضوح در مورد آنچه می‌خواهید روی آن سرمایه گذاری کنید، فکر کرده باشید. در اصل باید بدانید چه چیزهایی را در سبد خود قرار می‌دهید؟ پاسخ این سؤال عمدتا به نگرش شما نسبت به ریسک سرمایه گذاری بستگی دارد. 

بیشتر بخوانید: اصول و مراحل راه اندازی کسب و کار در ایران

مبتدی در سرمایه گذاری

شناخت تیپ‌های شخصیتی سرمایه‌‌ گذاران

برای ادامه این مسیر خوب است بدانید شخصیت سرمایه گذاری شما چگونه است و انواع تیپ شخصیت سرمایه گذاری (از طیف محتاط تا ماجراجو) را بشناسید تا بدانید خود شما در کدام دسته قرار می‌گیرید. این مسئله یکی از توصیه های سرمایه گذاری برای تازه کارها است. زیرا بدون شناخت از رفتار خودتان و پیروی صرف از دیگران، مسیر سختی را پیش رو خواهید داشت. پس بهتر است به عنوان یک مبتدی در سرمایه گذاری، تحقیق و مطالعه در مورد شخصیت خودتان و همچنین مسیری که قرار است وارد آن شوید را به هیچ وجه فراموش نکنید. 

آشنایی با امور مالیاتی

یکی دیگر از نکات سرمایه گذاری تازه کارها، آشنایی کافی با مسائل مالیاتی است که در مسیر خود حتما با آنها روبرو می‌شوید. از آنجایی که ورود به مسائل مالی همیشه به بحث مالیات هم گره خورده است، بدیهی است که باید بدانید تا چه اندازه مالیات پرداخت خواهید کرد و آیا در لیست افرادی که از مالیات معاف هستند قرار می‌گیرید یا خیر. 

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول و دارایی در زمان تورم

با کمی جستجوی بیشتر در اصول سرمایه گذاری برای تازه‌ کارها، حتما متوجه خواهید شد که نظام مالیاتی برای افرادی که در حوزه املاک و مستغلات مشغول هستند، تفاوت زیادی با فعالان عرصه بورس و اوراق بهادار دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به عنوان یک فرد مبتدی در سرمایه گذاری حتما اطلاعات لازم در این زمینه را هم به دست آورید. 

نکات مهم سرمایه گذاری برای تازه کارها

تمرین صبر برای سرمایه گذاری دراز مدت 

حالا که صحبت از سرمایه‌ گذاری برای تازه‌ کارها به میان آمده، بیایید صادق باشیم. بسیاری از ما دوست نداریم صبر کنیم. در دنیایی که می‌توانید با تحولات سریع درگیر شوید و  مثلا با تماشای تلویزیون از اخبار کشورهای دیگر مطلع باشید، صبر و شکیبایی تا حد زیادی معنای خود را از دست داده است. با این حال، اگر در مورد سرمایه گذاری جدی هستید و می‌خواهید سود بالقوه خود را به حداکثر برسانید، باید صبور باشید و به بلندمدت فکر کنید. این مسئله یک نکته بسیار مهم برای سرمایه گذاران تازه کار است که نباید از آن غافل شد. حتی اگر لازم است این جمله را جایی بنویسید و هر روز به آن نگاه کنید که «هیچ چیزی یک شبه به دست نمی‌آید». 

بهترین روش سرمایه‌ گذاری برای تازه‌ کارها

اگر با نکات سرمایه گذاری برای افراد تازه کار، آشنا شده‌اید و می‌توانید خودتان را برای ادامه مسیر آماده کنید، وقت آن است که به دنبال بهترین راه‌ها برای سرمایه گذاران تازه کار هم باشید. ما برای شروع تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) را به شما معرفی می‌کنیم. برای اینکه بدانید این روش چیست و به چه مسئله‌ای اشاره دارد به یاد بسپارید که کرادفاندینگ یک جایگزین تأمین مالی برای یک ایده، پروژه یا کسب‌وکار است تا صاحب یک شرکت بتواند مقدار مشخصی سرمایه را از یک گروه عمومی بزرگ (با استفاده از پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی) جمع‌آوری کند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد ما برای شروع سرمایه گذاری با سود چیست؟

پلتفرم‌های متعددی برای کمک به افراد برای جمع‌آوری سرمایه برای کسب‌وکارشان اختصاص داده شده است. پس از اینکه دلایل، اهداف و سبد سرمایه خود را مشخص کردید، می‌توانید هر یک از این پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی شناخته ‌شده را در سراسر جهان انتخاب نمایید.  

علاوه بر سرمایه‌ گذاری برای تازه‌ کارها، این روش به صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ هم کمک می‌کند تا در روند تأمین سرمایه برنامه ریزی درستی داشته باشند. با این تفاسیر، کرادفاندینگ تنها مسیری یک طرفه برای سرمایه گذاران نیست و روشی است که هر دو طرف (سرمایه گذار و سرمایه‌پذیر) از آن سود خواهند برد. 

توصیه های سرمایه گذاری برای تازه کارها

مزیت‌های سرمایه‌ گذاری برای تازه‌ کارها در کرادفاندینگ

این نمونه از روش های سرمایه گذاری برای تازه کارها، مزیت‌های زیادی دارد که در این بخش مهم‌ترین آنها را برای شما تشریح خواهیم کرد. به یاد بسپارید که یکی از مزیت‌های اصلی کرادفاندینگ برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار، افزایش اعتماد به نفس است. این روش به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا با کمترین سرمایه ممکن، در پروژه‌های بزرگتر و چالش‌برانگیزتر سرمایه‌ گذاری کرده و تجربه کسب کنند.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ چیست؟ آنچه که در مورد تامین مالی جمعی باید بدانید

همچنین، کرادفاندینگ امکان دسترسی بیشتر افراد به این روش سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند. به دلیل استفاده از پلتفرم‌های آنلاین، هر فردی به راحتی می‌تواند به پروژه‌های مورد علاقه خود سرمایه‌ گذاری کند. در ضمن، کرادفاندینگ یک روش امن و قانونی است. پلتفرم‌های کرادفاندینگ برای اطمینان حاصل کردن از صحت و قانونی بودن پروژه‌ها، اقداماتی را انجام می‌دهند تا مجوزهای لازم را به دست آورند. این اقدامات شامل بررسی‌های مالی، حقوقی و تجاری طرح‌های پیشنهادی خواهد بود. 

در نتیجه، افراد مبتدی در سرمایه گذاری می‌توانند با استفاده از کرادفاندینگ به یک روش امن و قانونی سرمایه‌ گذاری کنند و بدون نگرانی از احتمال تقلب و خسارت مالی، در پروژه‌های مورد علاقه خود سرمایه‌ گذاری نمایند. با این تفاسیر، کرادفاندینگ به سرمایه‌گذاران تازه‌کار امکان افزایش اعتماد به نفس، دسترسی راحت‌تر به یک روش مطمئن و استفاده از یک روش امن را ارائه می‌دهد.

اصول سرمایه گذاری برای تازه‌کارها

امن‌ترین پلتفرم کرادفاندینگ در ایران

حالا به عنوان یک فرد آگاه از نکات و توصیه‌های مهم سرمایه‌ گذاری برای تازه‌ کارها، می‌دانید که کرادفاندینگ نقطه شروع بسیار خوبی است. در این مرحله نیاز است که با بهترین سایت سرمایه گذاری جمعی، دونگی هم آشنا شوید. ما در این پلتفرم عرضه اوراق بهادار پُربازده با اخذ مجوز از سازمان فرابورس فعالیت داریم و با ارائه اوراق عرضه شده کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به شما کمک می‌کنیم تا پیش‌بینی بازده بسیار بالاتری از سایر اوراق را در نظر بگیرید. 

برای رسیدن به این هدف، طرح‌های منتشر شده در سایت دونگی، در بازه زمانی 1 ساله (یا کمتر) به نتیجه می‌رسند و سود سالانه تخمینی آنها هم بالای 40 درصد است. همچنین برای دسترسی آسان همه افراد علاقه‌مند به سرمایه‌ گذاری حداقل سرمایه‌ مورد نیاز برای حضور در این اوراق را پنج میلیون ریال (معادل 500.000 تومان) در نظر گرفته‌ایم تا در همین گام‌های ابتدایی بتوانید بدون هیچ محدودیتی در چند طرح مختلف شرکت کرده و مسیر سرمایه گذاری خود را آغاز کنید. 

سرمایه گذاری تضمین شده

جمع‌بندی

در این فرصت سعی کردیم شما را با نکات مهمی که در مسیر سرمایه گذاری برای تازه کارها به آنها نیاز دارید آشنا کنیم. به یاد بسپارید که بدون تعیین هدف و مشخص کردن مقدار بودجه مورد نظر برای شروع سرمایه گذاری، برنامه ریزی مناسبی نخواهید داشت. بدیهی است که بدون چنین عملکردی نه تنها سرمایه شما را بیشتر نخواهد کرد، بلکه ممکن است موجب ضرر هم باشد. در کنار توجه به چنین مسائلی، بهتر است برای شروع بع سراغ روشی بروید که امنیت مناسبی دارد و محدودیتی در چینش سبد سرمایه شما اعمال نمی‌کند. پلتفرم کرادفاندینگ دونگی در این مورد پیشنهاد جدی ما به شما است. 

سوالات متداول

سرمایه گذاری با پیشبینی بازده خوب مانند تأمین مالی جمعی بهترین گزینه سرمایه گذاری برای تازه کارها است.

بله. در پلتفرم عرضه اوراق بهادار پُربازده دونگی، حتی با کمتر از این مقدار هم می توانید کار خود را شروع کنید.