خانه / وبلاگ و مقالات / روش های کسب درآمد در خانه بدون سرمایه (واقعی، عملی و کاربردی)

روش های کسب درآمد در خانه بدون سرمایه (واقعی، عملی و کاربردی)

۱۴۰۳/۰۳/۲۲ مقالات

کسب درآمد در خانه با انجام کارهای هنری
آیا تاکون به روش‌ های کسب درآمد در خانه بدون سرمایه یا با سرمایه‌ای ناچیز فکر کرده‌اید؟ اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید و به دنبال راه‌هایی برای پول درآوردن در منزل هستید با ما همراه باشید. ما در این مقاله، روش‌های مختلفی را به شما معرفی می‌کنیم. با به کارگیری این روش‌ها در کنار خلاقیت و مهارت‌های خود می‌توانید درآمدهای خوبی به دست آورید. 

فهرست مطالب:

روش‌ های کسب درآمد در خانه چیست؟

روش‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد در منزل وجود دارد. از راه اندازی یک وبلاگ شخصی گرفته تا انجام کارهای هنری و فروش آنها به صورت آنلاین، همه و همه می‌تواند درآمدزا باشد. بنابراین، چه یک خانم خانه دار هستید و به دنبال به دست آوردن درآمد از طریق انجام یک فعالیت در خانه می‌گردید، چه دانشجویی هستید که به درآمد نیاز دارید، می‌توانید از راه‌های مطرح شده در این مقاله استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری چیست و انواع روش های سرمایه گذاری کدام است؟

کسب درآمد در خانه با استفاده از هنر دست خود

یکی از ایده‌ های درآمدزایی در منزل انجام کارهای هنری است. این ایده معمولا به سرمایه چندانی نیاز ندارد. با این حال افراد زیادی قدر کارهای هنری را می‌دانند. ایشان حاضرند بابت یک ایده جذاب که به دست یک هنرمند به عرصه نمایش درآمده پول زیادی پرداخت کنند. پس هنرمندان می‌توانند هنر خود را در اشکال مختلف خلق کرده و به فروش برسانند. برای انجام این کار، تنها کافی است مقداری استعدادهای هنری و خلاقیت داشته باشید.

کسب درآمد در خانه با انجام کارهای هنری

شما باید در ابتدا یک نمونه کار ایجاد کنید. سعی کنید بهترین کار خود را آماده کرده و آن را به عنوان نمونه به دیگران نشان دهید. برای جلب مشتری می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب یا تلگرام استفاده کنید. برای موفقیت در این روش کسب درآمد در خانه، می‌توانید یک وب سایت راه اندازی کرده و کارهایتان را از طریق آن به فروش برسانید. یک نمونه کار قوی، مشتریان بالقوه را جذب کرده و به شما کمک می‌کند که در حوزه کاری خود برجسته شوید.

بیشتر بخوانید: لیست شغل های خانگی پردرآمد

در مورد تعیین قیمت نیز عواملی مانند زمان صرف شده، پیچیدگی کار و قیمت آثار هنری مشابه را در نظر بگیرید. شما می‌توانید قیمت‌های متفاوتی را برای انواع مختلفی از کارهای خود، از طرح‌های ساده گرفته تا طررح‌های پیچیده تعیین کنید.

بازاریابی نیز بسیار مهم است. از رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌های هنری و جوامع آنلاین برای تبلیغ کار خود استفاده کنید. بازار کارهای هنری می‌تواند یک بازار رقابتی باشد. پس نیاز به پشتکار، خلاقیت و سازگاری دارد. با روندها به روز بمانید، به طور مداوم سبک خود را تغییر دهید و با مخاطبان در ارتباط باشید.

پول درآوردن در منزل با فریلنسری

نویسندگی به روش فریلنسری (آزاد)، یک روش منعطف و پرسود برای کسب درآمد در منزل است. با توجه به اینکه مشاغل و افراد دائماً به دنبال محتوای با کیفیت هستند، نویسندگان ماهر تقاضای زیادی دارند. نویسندگی شامل نوشتن مقاله، نگارش پست وبلاگ شبیه یک بلاگر، ترجمه، تولید محتوای متنی برای وب و... است. 

شما می‌توانید در گروه‌های رسانه‌های اجتماعی به دنبال کارفرما بگردید. قدرت شبکه را نادیده نگیرید، گاهی اوقات بهترین فرصت‌ها از ارتباطات شخصی به دست می‌آیند. دقت کنید باید از مهارت تایپ نیز برخوردار باشید.

قبل از هر اقدامی، یک نمونه کار از نوشته‌های خود آماده کنید. این نمونه کار می‌تواند یک وب سایت شخصی با تعدادی مقاله، یک وبلاگ با چند پست نسبتا طولانی یا حتی یک سند PDF حاوی نمونه‌هایی از کارهای شما باشد. نمونه کار شما باید سبک نوشتاری، محدوده و زمینه‌های تخصص شما را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: پرسودترین سرمایه گذاری در ایران؛ شناسایی بهترین سرمایه گذاری های پرسود

در این روش کسب درآمد در خانه داشتن یک جایگاه مشخص، شما را برای مشتریان جذاب‌تر می‌کند. این جایگاه می‌تواند شامل هر چیزی از فناوری، سلامت، امور مالی، سفر و... گرفته تا سبک زندگی باشد. تعیین جایگاه به شما کمک می‌کند مشتری به عنوان یک متخصص با شما برخورد کند و همواره دستمزد بیشتری به شما بپردازید. علاوه بر این می‌توانید نمونه کارهای هدفمندتری ایجاد کنید.

راه اندازی آنلاین شاپ

با ظهور اینترنت، ایجاد یک فروشگاه آنلاین، آسان‌تر از همیشه شده است. برخی پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند به صورت رایگان یا با حداقل هزینه ممکن شروع کنید و به ازای هر فروش، هزینه‌ای ناچیز به پلتفرم بپردازید. 

کسب درآمد در خانه با  فریلنسری

برای کسب درآمد در خانه به وسیله راه اندازی آنلاین شاپ، ابتدا اقلامی ‌را که برای فروش مد نظر دارید کنار بگذارید. 

شما می‌توانید در اطراف خانه خود به دنبال چیزهایی باشید که دیگر نیازی به آنها ندارید. از طرفی می‌توانید از مهارت‌های خود برای ایجاد چیزهای جدید مانند صنایع دستی یا محصولات دیجیتالی مانند کتاب‌های الکترونیکی استفاده کنید. نکته کلیدی این است، اقلامی ‌را انتخاب کنید که مردم تمایل به خرید آنها را دارند.

هنگامی ‌که تصمیم گرفتید می‌خواهید چه چیزی را بفروشید، به تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود برای جذب مشتری بپردازید. می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات دهان به دهان یا تکنیک‌های بازاریابی آنلاین رایگان برای انتشار اخبار فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

تولید محتوا 

کسب درآمد در منزل با تولید محتوا  تقریبا بدون نیاز به سرمایه انجام می‌شود. محتوا می‌تواند متنی، تصویری یا حتی به صورت فیلم و صورت باشد. یکی از محتواهای محبوب پادکست است. امروزه از این محتوا برای داستان سرایی، به اشتراک گذاری دانش و ارتباط با افراد همفکر استفاده می‌شود. در این روش کسب درآمد در خانه، راه اندازی یک پادکست می تواند راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان هدف و کسب درآمد بالقوه باشد. مزیت بزرگی که پادکست‌ها دارند، پوشش طیف گسترده‌ای از موضوعات است.

بیشتر بخوانید: راهنمای اصول سرمایه گذاری موفق در ایران را فقط اینجا بخوانید!

برای داشتن صدای واضح در پادکست، بهتر است یک میکروفون و هدفون خوب تهیه کنید. علاوه بر این، استفاده از نرم افزارهای ویرایش صدا، حتی نرم افزارهای رایگان مانند Audacity، می‌تواند کیفیت صدای ضبط شده شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

راه اندازی سایت

یکی از راه‌های پول درآوردن در منزل راه اندازی وب سایت است. راه اندازی یک وب سایت خوب برای هر کسب و کاری اهمیت زیادی دارد. ارائه خدمات طراحی وب می‌تواند درهای بزرگی را به روی شما باز کند. اگر دانش و تخصص طراحی وب سایت را دارید، می‌توانید از طریق شبکه‌سازی، رسانه‌های اجتماعی یا ارتباط با کسب‌وکارهای محلی، مشتریان خود را پیدا کنید. 

پیوستن به انجمن‌های طراحی وب نیز می‌تواند منجر و فرصت‌های کاری برای شما شود. بهتر است یک نمونه کار برای خود ایجاد کنید. نمونه کار شما نه تنها باید مجموعه‌ای از کارهای شما باشد، بلکه باید بر مهارت‌های طراحی وب شما باشد گواهی دهد.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری کوتاه مدت چیست + بهترین انواع آن در ایران

در مورد قیمت گذاری نیز لازم است بدانید که قیمت طراحی سایت می‌تواند به ازای انواع مختلفی از وب سایت‌ها، متفاوت باشد. عواملی مانند پیچیدگی سایت، زمان لازم برای طراحی آن و سطح تخصص خود را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که طراحی وب یک مهارت دائما در حال تغییر است. با آخرین روندهای طراحی، فناوری‌ها و بهترین شیوه‌ها به روز باشید. یادگیری مداوم برای رقابتی ماندن و ارائه بهترین خدمات به مشتریان ضروری است.

پول در آوردن در خانه از طریق پرورش گل و گیاه

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد در خانه پرورش گل و گیاه است که نیاز به سرمایه اولیه چندانی ندارد. حتی می‌توانید از گلدان‌های خانگی خود شروع کنید. با گرفتن قلمه از آنها و تولید گیاهان جدید می‌توانید کسب درآمد خود را شروع کنید. مخصوصا اینکه برخی از گیاهان در کمال زیبایی و جذابیت، رشد خوبی دارند و در بازه‌های زمانی کوتاه می‌توان تعداد زیادی گل جدید از آنها ایجاد کرد. شاید تنها هزینه‌ای که لازم دارید، خرید گلدان باشد. 

ایده های درآمدزایی در منزل

برای فروش می‌توانید به رسانه‌های اجتماعی یا سایت‌هایی مانند دیوار پناه ببرید. با تبلیغ درست و درج تصاویر مناسب از گلدان‌های خود در کنار درج قیمت مناسب می‌توانید فروش خوبی داشته باشید. اگر بتوانید در مورد نام و ویژگی‌های گیاهان پرورش داده شده خود نیز مطلب بنویسید می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. 

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با پول کم؛ سهام، صندوق یا کرادفاندینگ

داشتن یک وب سایت یا وبلاگ و فعالیت به عنوان یک بلاگر، در آینده می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش درآمد شما داشته باشد. این در حالی است که فعالیت در شبکه‌ای مانند اینستاگرام نیز قطعا مسیر پیشرفت را برای شما روشن می‌سازد. 

درآمدزایی در منزل با تدریس خصوصی

اگر سطح سواد کافی و مدرک دانشگاهی دارید می‌توانید برای تدریس خصوصی در منزل اقدام کنید. البته برخی مادران، بدون داشتن دانشگاهی و تنها با مدرک دیپلم، به قدری با کودکان مقطع ابتدایی خود درگیر هستند که به راحتی می‌توانند دروس این مقطع را تدریس نمایند. در کل پیشنهاد می‌شود یک فیلم چند دقیقه‌ای از نحوه تدریس خود در هر زمینه‌ای که تخصص دارید تهیه کرده و با انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی به جذب شاگرد بپردازید. 

شما حتی می‌توانید موسیقی، هنر، زبان، کامپیوتر و... را تدریس کنید. علاوه بر این می‌توانید برای چند شاگرد به طور همزمان کلاس برگزار نمایید. در این روش کسب درآمد در خانه، نحوه برگزاری کلاس به شما بستگی دارد. ممکن است بخواهید شاگردان را به منزلتان دعوت کنید یا کلاس‌ها را به صورت آنلاین برگزار نمایید. حتما می‌دانید مورد دوم منجر به جذب شاگرد بدون محدودیت زمان و مکان می‌شود و برای هر دو طرف (معلم و شاگرد) آسان‌تر است.

مدیریت کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام

در عصر دیجیتال امروزی، حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کارها حیاتی است. به عنوان یک مدیر رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به صاحبان کسب و کار کمک کنید تا حضور آنلاین خود را در دنیای دیجیتالی امروز حفظ کنند. با یک مدیریت صحیح، آنها می‌توانند با مخاطبان در ارتباط بوده و به اهداف بازاریابی خود دست یابند.

درآمدزایی در منزل از طریق برعهده گرفتن مدیریت کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام

مدیریت رسانه‌های اجتماعی شامل ایجاد و مدیریت محتوای منتشر شده در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب است. وظایف مدیر شامل طراحی پست‌ها، زمان بندی محتوا، تجزیه و تحلیل داده‌های تعامل، اجرای تبلیغات و تعامل با دنبال کنندگان است.

برای اینکه یک مدیر رسانه اجتماعی موفق باشید، باید درک خوبی از پلتفرم‌ها، روندها و ابزارهای تحلیلی مختلف رسانه‌های اجتماعی داشته باشید. مهارت در تولید محتوا، کپی رایتینگ، طراحی گرافیک پایه و درک استراتژی‌های بازاریابی نیز مهم هستند.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود 50 درصد از چه روشی امکان پذیر است؟

با ارائه خدمات خود به مشاغل محلی و استارت آپ‌ها شروع کنید. چه آنلاین و چه آفلاین به دنبال مشتریان بالقوه باشید. نرخ‌ دستمزد شما می‌تواند به تجربه کاری، محدوده کار و بودجه مشتری بستگی داشته باشد. 

کسب درآمد در خانه از طریق ارز دیجیتال

یکی دیگر از ایده‌ های درآمدزایی در منزل کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال است. با اینکه این ایده بدون سرمایه اولیه امکان پذیر نیست، اما شما می‌توانید با یک سرمایه بسیار کم شروع کنید. سپس می‌توانید رفته رفته با انجام معاملات سودآور، سرمایه خود را افزایش دهید. البته این روش کسب درآمد در خانه، نیازمند دانش و تخصصی است که با صرف زمان حاصل می‌شود. در نتیجه ابتدا باید راه‌های معامله در بازار کریپتو را یاد بگیرید، بازار را بشناسید و بتوانید نمودارهای قیمت را تجزیه و تحلیل کنید.

بیشتر بخوانید: مدیریت ریسک در ترید + اصول مدیریت ریسک برای ترید ارز دیجیتال

طراحی اپلیکیشن

یکی دیگر از راه‌های پول درآوردن در منزل توسعه اپلیکیشن است. در دنیای موبایل محور امروز، توسعه اپلیکیشن فرصتی قابل توجه برای توسعه دهندگان خواهد بود. اپلیکیشن می‌تواند یک بازی، یک ابزار بهره وری، یک برنامه رسانه اجتماعی یا یک ابزار خاص باشد. در هر صورت، توسعه آن از نظر مالی مفید و سودآور است. به شرط اینکه ایده خوبی در پشت توسعه اپلیکیشن وجود داشته باشد.

درآمدزایی در منزل از طریق طراحی اپلیکیشن

پس با یک ایده قوی شروع کنید. در بازار تحقیق کنید تا مطمئن شوید که تقاضا برای برنامه شما وجود دارد. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید، ارزش منحصر به فردی را که برنامه شما به ارمغان می‌آورد در نظر بگیرید و ویژگی‌های اصلی و طراحی تجربه کاربر (UX) را ترسیم نمایید.

طراحی خوب بسیار مهم است. بر ایجاد یک رابط کاربری بصری (UI) و یک تجربه کاربری (UX) دلپذیر تمرکز کنید. ابزارهایی مانند Adobe XD یا Sketch می‌توانند در طراحی چیدمان و عناصر بصری برنامه شما مفید باشند. در مرحله توسعه، طرح‌های خود را به یک برنامه کاربردی تبدیل کنید. این مرحله شامل نوشتن کد، یکپارچه سازی پایگاه‌های داده و آزمایش اشکالات است.

بیشتر بخوانید: سبدگردانی چیست و چه مزایایی دارد؟

هنگامی‌ که برنامه شما آماده شد، آن را در فروشگاه‌هایی مانند اپ استور و گوگل پلی منتشر کنید. دستورالعمل‌ها و الزامات هر پلتفرم برای ارسال و تایید را رعایت کنید. استراتژی‌های رایج کسب درآمد از طریق توسعه اپلیکیشن شامل تبلیغات درون برنامه‌ای، خریدهای درون‌برنامه‌ای، مدل‌های اشتراک یا فروش برنامه‌تان است.

کرادفاندینگ 

اگر به دنبال یک کسب درآمد در خانه بدون صرف وقت هستید، می‌توانید با شرکتی که در زمینه کرادفاندینگ فعالیت می‌کند همکاری کنید. کرادفاندینگ به این معناست که یک شرکت از افراد زیادی با سرمایه‌های متفاوت دعوت به همکاری می‌کند. یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی، دونگی است. با حداقل یک میلیون تومان می‌توانید با دونگی در کسب و کاری که شما زحمتی برای راه اندازی آن نکشیده‌اید شریک شوید.
بدین ترتیب می‌توانید از سرمایه خود کسب درآمد کنید. حال هر چه مبلغ بیشتری سرمایه گذاری کنید قاعدتا سود بیشتری هم به دست می‌آورید. با این حال برای شروع همان یک میلیون تومان هم کفایت می‌کند.  در صورت مشاوره سرمایه گذاری تخصصی می‌توانید با ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید: سود سپرده 30 درصد

جمع‌بندی

برخی از روش‌‌های کسب درآمد در منزل، کاملا کاربردی هستند. مخصوصا اینکه اینترنت فرصت‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از روش‌های کسب درآمد به هیچ سرمایه‌ای نیاز ندارد. برخی هم نیازمند سرمایه بسیار کمی است. برخی به مهارت خاصی نیاز دارد، برخی دیگر سختی کار کمتری دارد. 

لازم به ذکر است که کلید موفقیت، استفاده از منابعی است که از قبل در اختیار دارید و در مورد نحوه دسترسی به مشتریان بالقوه باید هوشمندانه وارد عمل شوید. مهم نیست در حال فروش محصولات، ارائه خدمات یا به اشتراک گذاری دانش خود هستید، در هر صورت، اینترنت امکانات زیادی برای کسب درآمد فراهم می‌کند. با بررسی مواردی که در این مقاله معرفی شد می‌توانید قدم اول را برای کسب درآمد بردارید. 

سوالات متداول

حداقل یک میلیون تومان، زیرا با این مبلغ می توانید بدون نیاز به هیچ مهارت و دانش خاصی در طرح های کرادفاندینگ دونگی شرکت کنید. برای همکاری با دونگی حتی به صرف زمان نیز نیاز ندارید.

هر کاری که در حوزه کسب درآمد در خانه قرار می گیرد به مهارت خاص خود نیاز دارد. مثلا برای انجام کارهای هنری باید در زمینه کاری که قصد انجام آن را دارید مهارت داشته باشید. تنها کاری که به مهارت خاصی نیاز ندارد شرکت در طرح های کرادفاندینگ است.

هر کسی می تواند برای کسب درآمد در منزل اقدام کند. چه افرادی که در بیرون از منزل شاغل هستند و چه افرادی که کار خاصی ندارند و به دنبال کسب درآمد هستند. آنچه اهمیت دارد داشتن وقت اضافی و یک مهارت خاص است. حتی اگر هیچ مهارتی ندارید می توانید در طرح های سرمایه گذاری شرکت کنید. از طرفی می توانید زمانی را برای آموزش یک مهارت خاص صرف کرده و سپس کسب و کار خود را شروع کنید.

مهم ترین فایده، عدم خروج از منزل است که هزینه های ایاب و ذهاب را حذف می کند. مزیت بعدی، انجام کار در هر ساعت از شبانه روز است. علاوه بر این، می توانید برخی از ساعات یا روزهای هفته را برای خود تعطیل کنید.