خانه / وبلاگ و مقالات / 10 پیشنهاد برای راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان در سال 1402

10 پیشنهاد برای راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان در سال 1402

۱۴۰۲/۰۹/۲۴ مقالات

راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان در سال 1402

امروزه یک میلیارد تومان دیگر به اندازه سابق مبلغ بالایی به حساب نمی‌آید، اما هنوز هم پول کمی نیست. سرمایه گذاری با 1 میلیارد تومان، کار ترسناک و دشواری به نظر می‌آید، اما نکته اینجاست: با پس انداز کردن این مبلغ و دست روی دست گذاشتن، به تدریج با افت ارزش پول به نوعی سرمایه خود را از دست خواهید داد. به علاوه فرصت‌هایی که هم اکنون برای راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان دارید، ممکن است بعداً در دسترس شما نباشند.

با راه اندازی کسب و کار، می‌توانید قدم سازنده‌ای در راستای افزایش ثروت خود بردارید و آینده مالی خود را تامین کنید. اما برای انتخاب بهترین شغل با یک میلیارد، بایستی قبل از اینکه اقدامی انجام بدهید ابتدا درباره روش‌های سرمایه گذاری، شیوه صحیح راه اندازی کسب و کار و نکاتی که باید برای راه اندازی کسب و کار با یک میلیارد بدانید، آگاه شوید. به علاوه حتماً از یک مشاور مالی کارکشته کمک بگیرید تا متضرر نشوید و در مدت مناسب، به سود دست پیدا کنید.

در مقاله امروز دونگی، نگاهی  جامع به نکات راه‌اندازی کسب و کار با 1 میلیارد، روش‌های امن و مناسب برای راه اندازی کسب و کار با یک میلیارد تومان خواهیم داشت.

فهرست محتوا:

سال‌ها کار کرده و زحمت کشیده اید، پس انداز کرده اید، حالا یک میلیارد تومان سرمایه دارید و از خود می‌پرسید: «با 1 میلیارد چه کاری راه بندازم؟»

طبیعی است که بخواهید از این سرمایه به بهترین شکل استفاده کنید تا نتیجه زحمات خود را ببینید. یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه از راکد ماندن سرمایه یک میلیارد تومانی جلوگیری کنید و همزمان درآمد خوبی نیز داشته باشید، راه اندازی یک کسب و کار است.

شاید فکر کنید که در عمل، امروزه با یک میلیارد تومان چه می‌توان کرد؟ قیمت‌ها به طور سرسام آوری درحال افزایش هستند؛ بازار املاک به شدت سر به فلک کشیده و در حال حاضر با مبلغ یک میلیارد تومان شاید بتوانید یک واحد نقلی در یک منطقه دوردست بخرید. سرمایه گذاری در بانک نیز ایده چندان جالبی نیست؛ سودی که به صورت ماهیانه روی پولتان می‌آید به اندازه‌ای نیست که بتوانید روی آن حساب کنید و خیالتان راحت باشد که در آینده از لحاظ مالی شما را تأمین خواهد کرد.

خرج کردن یک میلیارد تومان کار سختی نیست و هر کسی می‌تواند این کار را انجام بدهد. اما هنر اینجاست که بتوانید از همین مبلغ، سود خوبی به دست بیاورید و روی چیزی سرمایه گذاری کنید که ارزشش را داشته باشد. به این ترتیب طی یک مدت معقول، هم بازگشت سرمایه خود را خواهید داشت و هم سود خوبی به جیب خواهید زد.

تعیین هدف از راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان

تعیین هدف از راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان

کلید تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی یک کسب و کار خوب و پربازده در سال جدید این است که ابتدا اهداف مالی خود را بشناسید، بدانید دقیقاً چقدر زمان می‌خواهید و سطح تحمل ریسک شما چقدر است. قبل از هر چیزی باید زمان کافی بگذارید و سوالات اساسی را از خود بپرسید تا اهداف شما و شرایطی که می‌توانید برای استارت یک کسب و کار با  1 میلیارد درنظر بگیرید، مشخص شوند.

مشخص کردن اهداف مالی و افق زمانی

یک قانون سرانگشتی این است که هرچه افق زمانی بیشتری را درنظر بگیرید، ریسک و سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار هم بزرگتر خواهد بود.

افق دید شما، باید یکی از اولین چیزهایی باشد که پیش از سرمایه گذاری با 1 میلیارد تومان مشخص کنید. ببینید آیا قصد دارید روی یک برنامه کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید یا هدف بلند مدتی در نظر دارید؟

آیا قصد راه اندازی کسب و کار در کوتاه مدت را دارید و ترجیح می‌دهید با یک راه ساده و سریع که در مدت کمتر از 5 الی 3 سال هم بازگشت سرمایه داشته باشید و هم به درآمد برسید؟ یا می‌خواهید سرمایه گذاری بلندمدت انجام بدهید و برای سالیان متمادی (یا حتی به طور دائمی) مشغول کار باشید و درآمدزایی کنید؟

اهدافی که درنظر دارید را مشخص و یادداشت کنید. آنها را از لحاظ میزان هزینه لازم (چه از نظر مالی و چه زمانی) بسنجید. انتظار خود از سود سالانه را برآورد کنید و سپس به سراغ مرحله بعدی بروید.

سطح تحمل ریسک

می‌دانید که باقی ماندن در هاله امن، پیشرفتی برای شما به دنبال نخواهد داشت. این ریسک کردن است که فرصتی برای رشد در اختیار شما قرار می‌دهد. اما برای هر چیزی و در هر جایی نبایستی ریسک کرد؛ عاقلانه ترین کار این است که قبل از ورود به عرصه بیزنس همه جوانب را بسنجید.

چقدر حاضرید برای راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان ریسک کنید؟ سرمایه گذاری و راه اندازی یک بیزنس جدید، در تمام طی تاریخ امری پر از ریسک بوده است و خواهد بود. با این حال، برخی زمینه‌ها نسبت به سایرین ریسک بالاتری در پی دارند. مثلاً با راه اندازی یک کسب و کار تولیدی، احتمال متضرر شدن شما در هر لحظه وجود خواهد داشت. به علاوه ریسک نوسان بازار و تقاضا و سختی مسیر برتری یابی بر رقبا هم می‌توانند مسیر را برای شما دشوار کنند.

قبل از اینکه گام در مسیر سرمایه گذاری با 1 میلیارد تومان بگذارید اول خوب فکر کنید و برای خودتان روشن کنید تا چه حد می‌توانید پذیرای ریسک باشید. با این کار، بهترین روش را انتخاب خواهید کرد و شغلی به راه خواهید انداخت که بیشترین تطابق را با اهداف شما داشته باشد و به شما کمک کند تا به اهداف مالی خود دست پیدا کنید.

موقعیت مالی خود را بدانید

یکی از نکات خیلی مهمی که بایستی قبل از سرمایه گذاری برای راه اندازی کسب و کار با یک میلیارد تومان درنظر بگیرید این است که بدانید از لحاظ اقتصادی کجا هستید. آیا بدهی، قسط یا مخارج مهم و اساسی دیگری دارید که باید پرداخت کنید؟ مخارجی مانند قسط را تمام و کمال بپردازید و بعد از حصول اطمینان بابت تکمیل پرداخت، سراغ سرمایه گذاری بروید. به این ترتیب در نهایت بدهی کمتری خواهید داشت و نیازی نیست که درآمد کسب و کارتان را صرف پرداخت بدهی کنید. در آینده، شاید بتوانید مبلغ بیشتری را با خیال راحت برای راه اندازی کسب و کار اختصاص بدهید.

پس از اینکه اهداف سرمایه گذاری خود را مشخص کردید و دانستید که از لحاظ اقتصادی دقیقاً چه گزینه‌ها و چه فرصت‌هایی دارید، وقتش است که برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه 1 میلیارد حرکتی بزنید!

بیشتر بخوانید: بهترین روش سرمایه گذاری در شرایط فعلی اقتصاد ایران

10 پیشنهاد برای ایجاد کسب و کار با 1 میلیارد

10 پیشنهاد برای ایجاد کسب و کار با 1 میلیارد

شاید اولین گزینه‌هایی که برای سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی به نظرتان برسند، سرمایه گذاری روی طلا، ارز و سهام، سپرده بانکی و کریپتو باشند. اما از هیچکس پوشیده نیست که بازار طلای وابسته به دلار، چه نوسان‌های شدید داشته است. وضعیت بازار ارز (به خصوص در سال‌های 98 تا به امروز) تعریفی نداشته و بسیاری از سرمایه گذاری‌هایی که در این بخش انجام شده اند، شکست مالی دربر داشته اند. سودآوری کریپتو و بورس نیز از سال 1401 تا به امروز ریزش زیادی را تجربه کرده اند و بسیاری از هم وطنان، متضرر شده اند.

اما به جای خیره شدن به درهای بسته، بهتر نیست به امکانات بهتری که برای ایجاد کسب و کار با 1 میلیارد تومان در اختیار دارید بیندیشید؟ بسیاری از صنایع، از جمله خدمات آموزشی و محصولات خانگی، همیشه در تمام دنیا مشتری دارند و خواهند داشت. با ورود به این حوزه‌ها، نه تنها می‌توانید به عنوان یک کارآفرین قدم مثبتی در فعالیت اقتصادی بردارید بلکه با راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان (از جمله انواع کسب و کار خانگی با 1 میلیارد) حتی امکان فراهم آوری موقعیت شغلی برای یک یا چند هم وطن را نیز فراهم خواهید کرد.

قبل از هرچیزی باید اشاره کنیم که پیشنهادهای زیر، برای راهنمایی شما هستند و هیچ الزامی وجود ندارد که تمام سرمایه 1 میلیاردی خود را فقط به یکی از آنها اختصاص بدهید. در بهترین حالت، توصیه می‎‌کنیم سرمایه خود را در دو یا چند حوزه مختلف به کار بگیرید تا هم از فرصت‌های موجود بهره ببرید و هم در صورت شکست خوردن یکی از آنها، این امکان را داشته باشید که در زمینه‌های دیگر به فعالیت ادامه بدهید!

10. کسب و کار املاک و مستغلات با 1 میلیارد تومان

سود بیزنس املاک و مستغلات، طی سال 2022 افزایش 2/4 درصدی داشته است و طی سال جاری و سال‌های آینده، خیلی بیشتر از این‌ها سود خواهد داشت. با توجه به این حجم ارزش و رشد روزافزون، کسب و کار با سرمایه 1 میلیاردی در بازار املاک می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی برای شما باشد.

در کشوری با جمعیت رو به رشد مانند ایران، فرصت زیادی برای پیشرفت در زمینه املاک و معامله مستغلات وجود دارد. یکی از راه‌های پرسود که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، ترمیم و نوسازی املاک و فروش مجدد آنهاست. اگر نگران قیمت بالای املاک هستید، باید به شما بگوییم که گزینه خرید زمین هم می‌تواند برای راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان انتخاب مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: شروع سرمایه گذاری؛ سرمایه گذاری را چگونه و از کجا آغاز کنم؟

9. فروش محصولات حیوانات خانگی

در دنیای مدرن بیش از هر زمان دیگری مردم علاقه مند به نگهداری انواع پت هستند؛ از سگ و گربه گرفته تا انواع پرنده، خزنده و ماهیان زینتی. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از صاحبان پت، حاضرند چقدر بابت محصولات خوراکی، بهداشتی و نگهداری حیوانات خانگی خود هزینه کنند.

با توجه به اینکه از سال 98 واردات انواع کالاهای لوکس خارجی متوقف شده است، محصولات حیوانات خانگی (من جمله وسایل بهداشتی و غذایی) نیز گاهی به سختی در بازار یافت می‌شوند. بنابراین فرصت خوبی است تا با راه‌اندازی یک خط تولید فراورده‌های مخصوص پت درآمد زایی کنید!

راه اندازی خطوط تولید فراورده‌های مخصوص پت به عنوان شغل دوم با 1 میلیارد سرمایه، نه تنها فرصتی برای کارآفرینی در اختیار شما قرار می‌دهد بلکه زمینه اشتغال هم وطنان را نیز فراهم خواهد کرد. شما می‌توانید از مقیاس کوچک کار را شروع کنید و بعد از بازگشت سرمایه و افزایش درآمد، کار را گسترش بدهید.

جهت فروش محصولات، گزینه‌های مختلفی هم پیش روی شما هستند که یکی از بهترین آنها، راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خواهد بود.

8. خدمات مشاوره و فروش پکیج آموزشی

اگر مهارت یا هنری دارید که می‌دانید قطعاً امروزه متقاضیان زیادی خواهان متریال آموزشی آن هستند، تولید و فروش پکیج‌های آموزشی می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. خدماتی از جمله مدیریت و مشاوره، آموزش مهارت‌های نرم، تهیه پکیج آموزشی مهارت‌های خدماتی یا فنی و امثال آن، از جمله پرمتقاضی ترین بخش‌های آموزشی و مهارتی محسوب می‌شوند.

اگر تخصصی دارید (به خصوص در مدیریت و صنعت) که بتوانید برای آن خدمات مشاوره و آموزش ارائه بدهید، همین دانش شما می‌تواند ایده‌ای عالی برای ایجاد کسب و کار با 1 میلیارد باشد.

پلتفرم‌های آموزشی آنلاین یا مجازی هم به شما کمک خواهند کرد تا به عنوان شغل دوم با 1 میلیارد سرمایه، سراغ آموزش و فروش پکیج بروید. از طریق کانال‌های رسانه‌های جمعی، بلاگ شخصی خود و سایر پلتفرم‌های آنلاین (از جمله تبلیغات و رپورتاژ) شهرت بیشتری کسب کنید تا بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود بالاتر از سود بانکی (با ضمانت نامه بانکی تعهد پرداخت اصل و سود)

راه اندازی فروشگاه آنلاین

7. راه اندازی فروشگاه آنلاین

امروزه بیش از 70 درصد خریدها در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید، از مصالح و متریال فنی گرفته تا محصولات آرایشی بهداشتی و خوراکی، به صورت آنلاین انجام می‌شوند. به همین دلیل با راه‌اندازی یک آنلاین شاپ، بدون نیاز به اجاره مغازه و دردسرهای مربوط به پرداخت کرایه، محدودیت فیزیکی برای فروش، تبلیغات محلی و چندین مسئله دیگر، یک فروشگاه آنلاین راه بیندازید.

یکی از بهترین روش‌ها برای هر کسی که قصد شروع کار با 1 میلیارد تومان را داشته باشد، ساخت فروشگاه آنلاین است. برای اینکه یک آنلاین شاپ داشته باشید، می‌توانید روی طراحی یک سایت اختصاصی سرمایه گذاری کنید یا با استفاده از کانال‌ها و پیچ‌های رسانه‌های موجود، استارت کار را بزنید.

از جمله بهترین انتخاب‌ها برای راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان در حوزه خرید و فروش، تاسیس فروشگاه اینترنتی برای پوشاک (به خصوص پوشاک وارداتی، وینتیج، اکسسوری‌های محبوب و...) خواهد بود. البته قبل از اینکه برای ایجاد شغل با سرمایه 1 میلیارد یکراست به سراغ تاسیس فروشگاه اینترنتی بروید، وقت بگذارید و همه جوانب را بررسی کنید. ببینید در زمینه مورد نظر شما چه رقبایی وجود دارند، آیا طی یک سال آینده توانایی رقابت با آنها را خواهید داشت؟ آیا زمینه‌ای که درنظر گرفته اید همیشه متقاضی دارد یا وابسته به یک برهه زمانی خاص است (مانند کالاهایی که طی یک دوره خاص ترند می‌شوند)؟

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود 50 درصد از چه روشی امکان پذیر است؟

6. راه اندازی آژانس دیجیتال مارکتینگ

به نقل از بنجامین فرانکلین، «سرمایه گذاری روی دانش، بیشترین سود را به همراه خواهد داشت». شاید در فضای دیجیتال فعالیت داشته اید و با دانش بازاریابی و اینترنت آشنا هستید. پس می‌توانید برای شروع کار با 1 میلیارد، دیجیتال مارکتینگ را به عنوان هدف خود درنظر بگیرید!

دیجیتال مارکتینگ حوزه‌ای است که به دانش و تخصص عمیق نیاز خواهد داشت. برای فعالیت در این زمینه باید به اموری از جمله بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا و مدیریت رسانه‌های جمعی تسلط داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید به سایر کسب و کارها پیشنهاد بدهید که از خدمات آنلاین شما بهره ببرند تا قدمی در راستای رشد برند خودشان بردارند.

5. ساخت پادکست

یکی از بهترین روش‌ها برای راه اندازی شغل با 1 میلیارد، راه اندازی یک پادکست در هر زمینه‌ای است که مورد علاقه شماست و در آن تخصص دارید. امروزه بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند به جای مطالعه کتاب یا مجله، از پادکست صوتی استفاده کنند. اگر سری به رسانه‌های صوتی بزنید خواهید دید که انواع پادکست در حوزه‌های سرگرمی، آموزشی، خودشناسی، اقتصادی، سیاسی و هزاران زمینه دیگر درحال فعالیت هستند.

با راه اندازی یک پادکست، حضور فعالی در دنیای آنلاین خواهید داشت. می‌توانید با فروش پادکست‌های خود به عنوان منبع آموزشی، درآمد خوبی از این راه کسب کنید. حتی با گسترش این بیزنس، امکان فعالیت تمام وقت در حوزه پادکست را خواهید داشت و شاید بتوانید کار را به رسانه‌های پرطرفدارتری مانند یوتیوب نیز سوق بدهید و مخاطبان بیشتری جذب کنید.

4. راه اندازی کارگاه نجاری و اپوکسی

یکی از ترندهای دنیای مد و دکوراسیون داخلی امروز، انواع متریالی هستند که از ترکیب چوب و اپوکسی رزین ساخته می‌شوند. اگر سری به فروشگاه‌های لوازم خانگی چوبی بزنید قطعاً پنل‌های کفپوش، انواع میز و سایر وسایل ساخته شده از چوب و رزین را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف مشاهده خواهید کرد. قیمت مناسب، زیبایی منحصر به فرد و سبک خاص این وسایل باعث شده است تا بسیاری از مردم در سراسر جهان و به خصوص در ایران، استقبال فراوانی از محصولات اپوکسی و چوب داشته باشند.

حتی اگر خود شما دانش و تخصص کافی برای انجام کار صنعتی ندارید، می‌توانید برای ایجاد کسب و کار با 1 میلیارد تومان یک کارگاه مجهز برای تولید لوازم اپوکسی راه‌اندازی کنید. به این ترتیب، به عنوان یک کارآفرین می‌توانید برای چند صنعتگر خلاق و ماهر نیز اشتغال زایی کنید. تولید لوازم خانگی و به خصوص لوازم چوبی، از جمله کسب و کارهایی است که همیشه تقاضای بالایی در بازار برای آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: جذب سرمایه گذار برای استارتاپ و کسب و کارها

3. خدمات تهیه غذا

هر موجود زنده‌ای با خوراک روزگارش را می‌گذراند، و این واقعیت 100% برای انسان نیز صدق می‌کند. آدمیزاد نه تنها برای زنده ماندن، که خیلی اوقات برای تفریح نیز سراغ انواع خوراکی و نوشیدنی می‌رود.

صنعت مواد غذایی از جمله صنایعی است که با پیشرفت جوامع بشری، دائماً رو به گسترش خواهد بود و چه بسا زمینه‌های جدیدی نیز در آن ظاهر می‌شوند. اگر علاقه به حوزه صنایع غذایی داشته باشید، می‌توانید برای شروع کسب و کار با 1 میلیارد ایده‌هایی از جمله راه اندازی رستوران یا فست فود، دکه غذا فروشی سیار، کافه یا فروشگاه قهوه، خدمات تهیه غذای وگان و صدها ایده دیگر را دنبال کنید. با این ترفند، می‌توانید حتی جهت راه‌اندازی کار در منزل با 1 میلیارد تومان نیز حرکت سودآوری بزنید!

2. صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF)

یکی از روش‌های راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان، سرمایه گذاری روی صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس هستند. ETF نوعی سرمایه گذاری ترکیبی مانند سهام و اوراق قرضه است، اما شباهت زیادی به یک صندوق سرمایه گذاری مشترک دارد. صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به شما امکان می‌دهند همزمان روی چندین اوراق بهادار سرمایه گذاری کنید، به راحتی قابل معامله هستند و کارمزد کمتری نسبت به انواع دیگر صندوق‌ها دارند.

معمولاً، ETF‌ها یک کالا، شاخص یا سایر دارایی‌های خاص را ردیابی می‌کنند و می‌توان آنها را در بورس خرید یا فروخت، مشابه نحوه خرید و فروش سهام عادی.
ETF‌ها افزودنی خوبی برای سبد سرمایه گذاری شما هستند، به شرطی که این واقعیت را درک کنید که به جای عملکرد بهتر، به گونه‌ای طراحی شده اند که با عملکرد بخشی از بازاری که در آن سرمایه گذاری می‌کنند مطابقت داشته باشند.

1. کرادفاندینگ

کرادفاندینگ یکی از روش‌های سرمایه گذاری است که در آن، چندین نفر سرمایه خود را برای تأمین امور مالی یک پروژه استارت آپ، کسب و کاری کوچک یا بزرگ اختصاص می‌دهند. مزیت بزرگ کرادفاندینگ این است که به شما اجازه می‌دهد بخشی از مبلغی که قصد دارید جهت راه اندازی کسب و کار با سرمایه 1 میلیارد به کار بگیرید، در استارت آپ کسب و کارهای مختلف سرمایه گذاری کنید.

در اغلب اوقات، کرادفاندینگ فرصتی در اختیار شما قرار می‌دهد که با سرمایه گذاری مبلغی مشخص، به عنوان یک سرمایه گذار تایید صلاحیت شده شناخته شوید. به این ترتیب کسب و کاری که برای تأمین مالی آن سرمایه گذاری کرده اید، این پتانسیل را دارد که سود بالایی برای شما به ارمغان بیاورد.

نکته بی نهایت مهم اینجاست که با وجود پتانسیل دریافت سود بالا از کرادفاندینگ، ریسک سرمایه گذاری این روش به نسبت پایین بوده چرا که تمام مراحل توسط تیم ارزیابی بررسی می شود.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ چیست؟ آنچه که در مورد تامین مالی جمعی باید بدانید

نکاتی که قبل از سرمایه گذاری با یک میلیارد تومان باید در نظر بگیرید

1. مراقبت از جریان نقدی

کمبود جریان نقدی، یکی از اولین دلایل شکست در راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد است. شاید کسب و کار شما در حال فروش بوده و سودآوری و جریان ثابتی از درآمد داشته باشد، اما مراحل رشد - به ویژه مراحل سریع - مشکلات جریان نقدی را ایجاد خواهند کرد.

در طول مرحله رشد، تجارت شما در ماه آینده وسیع‌تر از این ماه خواهد بود. این بدان معناست که هزینه‌های ماه آینده شما نیز احتمالاً بیشتر از این ماه خواهد بود. اما اگر جریان نقدی محدود باشد، احتمالاً آن هزینه‌ها را روی مطالبات ماه قبل خود پرداخت خواهید کرد. با خروج هزینه‌ از شرکت قبل از ورود درآمد، ممکن است مشکلات جریان نقدی رخ دهد. به همین دلیل خیلی از مواقع، راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان به مشکل می‌خورد. برای اتخاذ تصمیمات مالی پیشگیرانه – و نه واکنشی – برای جلوگیری از خالی شدن موجودی، پیش بینی جریان نقدی و حسابداری مدیریتی استفاده کنید.

2. تفویض اختیار

همانطور که تجارتتان رشد می‌کند، بیشتر و بیشتر درگیر مدیریت بهترین شغل با یک میلیارد تومان می‌شوید و زمان کمتری خواهید داشت که در بخش‌های دیگر فعالیت کنید. به عنوان مالک یا مدیر عامل، مهمترین نقش شما در کسب و کارتان رهبری است.

در روزهای اولیه، شما احتمالاً تقریباً همه چیز (یا اکثر بخش‌ها) را خودتان مدیریت می‌کردید. افراد توانمندی را استخدام کنید و آموزش دهید تا مسئولیت‌هایی را که زمانی به تنهایی مدیریت می‌کردید بر عهده بگیرند. افراد همفکری را که قابل اعتماد می‌دانید استخدام کنید و به آنها آموزش دهید که مانند شما فکر کنند.

ببینید چه کارهایی هستند که فقط خودتان می‌توانید انجام دهید. باقی امور را به عهده دیگر نیروهایتان بگذارید یا برون سپاری کنید. کسب و کار شما باید بتواند حتی زمانی که در محل حضور فیزیکی ندارید هم به کارش ادامه بدهد.

بیشتر بخوانید: در جستجوی سایت سرمایه گذاری با سود بالا هستید؟

3. درک هزینه و ارزش واقعی کارکنان

ارزش کارکنان شما، بسیار بیشتر از دستمزدی است که دریافت می‌کنند. شما باید زمان استراحت آنها در محل کار، تعطیلات و مرخصی استعلاجی، بیمه، مالیات، هزینه‌های گردش مالی و چندین مورد دیگر را در نظر بگیرید.

اگر قصد راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان را دارید، یک دپارتمان حسابداری هم تدارک ببینید. به این ترتیب می‌توانید میزان تخصیص هزینه نیروی کار را اندازه گیری کنید تا دقیقاً بدانید که کارکنان شما چقدر هزینه دارند و هر کارمند چقدر درآمد ایجاد می‌کند. کسب و کار رو به رشد شما احتمالاً به پرسنل گسترده‌ای نیاز دارد، اما قبل از اینکه گروهی از کارمندان جدید را وارد کنید، باید مطمئن باشید که کسب و کار می‌تواند آنها را تامین کند.

4. تمرکز روی سودآوری علاوه بر سود لحظه‌ای

درآمد مثلاً صد میلیون تومانی از کسب و کار با 1 میلیارد تومان سرمایه، شاید در نگاه اول عدد بزرگی به نظر بیاید. اما فکر کنید که چقدر از این مبلغ صد میلیون تومان برای کسب و کارتان باقی مانده و خرج نشده است؟ این همان تفاوت بین سود و سودآوری است که به آن حاشیه سود نیز گفته می‌شود.

حاشیه سود ناخالص و خالص شرکت خود را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که سودآوری مطلوبی دارید. حتی اگر کسب‌وکار شما هفت رقمی داشته باشد، ممکن است با حاشیه‌های بسیار محدودی کار کنید یا حتی ضرر داشته باشد. تمرکز خود را روی درآمد خالص نگه دارید.

5. ارتباط مستقیم حجم کسب و کار با شدت تغییرات

هنگامی که راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان درآمد بیشتری ایجاد کند، معمولاً هزینه‌های بیشتری نیز به همراه دارد. همانطور که تجارت شما رشد می‌کند، بدهی‌های شما نیز افزایش خواهند یافت. نوسانات به ظاهر جزئی در هزینه، مانند افزایش حداقل دستمزد یا افزایش هزینه‌های عرضه، می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر کل هزینه‌ها و حاشیه سود شما داشته باشد.

پرداخت بیست دلار اضافی برای صد شغل هزینه‌ها را تنها 2000 دلار افزایش می‌دهد، اما بیست دلار اضافی برای یک هزار شغل هزینه سنگین 20000 دلاری را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: شغل دوم با 100 میلیون تومان؛ بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار با صد میلیون

جمع بندی

شاید امروزه حتی سرمایه 1 میلیارد تومانی نیز مبلغ زیادی به نظر نیاید، اما با اندکی خلاقیت، هوشیاری و دانش اقتصادی می‌توانید در راستای ایجاد بهترین شغل با یک میلیارد تومان، کارهای زیادی انجام بدهید.

یک کارآفرین مبتکر و عاقل می‌تواند با کسب و کار یک میلیارد تومانی، پروژه‌های مختلف را به شکلی اجرا و پیاده سازی نماید که به موفقیت پایدار دست پیدا کند. به علاوه، ایجاد کسب و کار با 1 میلیارد تومان در طولانی مدت هم برای کارآفرین و افرادی که در آن بیزنس مشغول به کار شده اند، سودآور خواهد بود.

مجموعه دونگی، یکی از برترین پلتفرم‌ها برای سرمایه گذاری جمعی (کرادفاندینگ) در ایران محسوب می‌شود. شاید قصد داشته باشید برای راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد، بخشی از سرمایه خود را جهت تأمین هزینه‌های یک بیزینس تازه کار یا تقویت یک کسب و کار موجود اختصاص بدهید. در این حالت، شما دقیقاً مالک کسب و کار نخواهید بود اما پس از رسیدن بیزینس به مرحله درآمدزایی و بازگشت سرمایه، پتانسیل اینکه سود بالایی دریافت کنید زیاد خواهد بود.

دونگی به همراه تیم کارشناسان پشتیبانی متخصص و ابزارهای پیشرفته، منبعی برای مدیریت کمپین سرمایه گذاری جمعی و انجام کرادفاندینگ مطمئن به شمار می‌آید.

شما می‌توانید از بین ایده‌های ذکر شده در لیست و یا صدها ایده ریز و درشت دیگری که تا سالیان متمادی برای شما سودآوری خواهند داشت، نسبت به راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد اقدام کنید. اگر سؤالی در ارتباط با راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان دارید و یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره نحوه سرمایه گذاری، مزایا و معایب کرادفاندینگ و سایر امکانات سرمایه گذاری یک میلیاردی در ایران کسب کنید، می‌توانید به راحتی با کارشناسان بخش مشاوره مالی دونگی تماس حاصل نمایید.
 

سوالات متداول

در هر نوع بیزینسی، ریسک وجود دارد. در راه اندازی کسب و کار با 1 میلیارد تومان، باید انتظار و آمادگی مقابله با ریسک های زیر را داشته باشید: نوسانات بازار؛ قدرت نقدشوندگی پایین؛ شکست کسب و کار و از بین رفتن سرمایه؛ تمام سرمایه شما در یک کسب و کار خواهد بود و این بزرگترین ریسک است که کل پول شما از بین برود.

ریسک بیشتری بپذیرید: سرمایه گذاری در گزینه های پرریسک تر می تواند سودآوری بیشتری داشته باشد. با این حال، باید توجه داشته باشید که این گزینه ها نیز ریسک بالایی دارند. با گذشت زمان سرمایه گذاری کنید: سرمایه گذاری برای مدت طولانی تر می تواند سود بیشتری داشته باشد. سطح سودآوری و بازدهی کسب و کارتان را پیگیری کنید: مدام گزارش های آماری و دوره ای را چک کنید تا مطمئن شوید در مسیر درستی قرار گرفته اید.

باید از اشتباهات زیر اجتناب کنید: عدم تحقیق: قبل از سرمایه گذاری در هر چیزی، باید تحقیقات کاملی انجام دهید. صرفاً به دلیل اینکه یک آشنا کسب و کاری را مفید و پرسود معرفی کرده، بی گدار به آب نزنید. سرمایه گذاری بیش از حد: مراقب باشید مبلغی که سرمایه گذاری می کنید به اندازه ای باشد که در صورت شکست خوردن، از لحاظ مالی متزلزل نشوید. دنبال کردن ترندها: نباید صرفاً به دلیل اینکه چیزی محبوب است، در آن سرمایه گذاری کنید. تغییر مکرر سرمایه گذاری: مدام زمینه سرمایه گذاریتان را تغییر ندهید. به یک یا چند زمینه محدود بچسبید و در همان حوزه ها فعالیت کنید تا نتیجه بگیرید.

بله، می توانید با 1 میلیارد تومان کسب و کار راه اندازی کنید. با این حال، مهم است که قبل از راه اندازی کسب و کار، تحقیقات کاملی انجام دهید و یک برنامه تجاری داشته باشید.

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله علاقه، مهارت، تجربه و سرمایه شما. با این حال، برخی از کسب و کارهایی که می توانند با یک میلیارد تومان سودآور باشند عبارتند از: کسب و کار خدماتی: کسب و کارهای خدماتی، مانند خدمات مشاوره، خدمات آموزشی، خدمات پزشکی و خدمات مالی، می توانند سودآور باشند. این کسب و کارها معمولاً نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارند و می توانند با رشد بازار، رشد کنند. کسب و کار تولیدی: کسب و کارهای تولیدی، مانند تولید مواد غذایی، تولید پوشاک، تولید لوازم الکترونیکی و تولید تجهیزات صنعتی، می ;توانند سودآور باشند. این کسب و کارها معمولاً نیاز به سرمایه اولیه بیشتری دارند، اما می توانند سودآوری بالایی داشته باشند. کسب و کار بازرگانی: کسب و کارهای بازرگانی، مانند خرده فروشی، عمده فروشی و واردات و صادرات، می توانند سودآور باشند. این کسب و کارها معمولاً نیاز به سرمایه اولیه متوسطی دارند و می توانند با افزایش تقاضا، رشد کنند.