خانه / وبلاگ و مقالات / آشنایی با مدیریت ریسک در کسب و کار

آشنایی با مدیریت ریسک در کسب و کار

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ مقالات

اهمیت مدیریت ریسک در کسب و کار

حتما به این نکته آگاه هستید که کسب‌و‌کارها نمی‌توانند بدون ریسک کار کنند. عوامل اقتصادی، فناوری، محیطی و رقابتی موانعی را سر راه آنها قرار می‌دهند که شرکت‌ها نه تنها باید آن‌ها را مدیریت کنند، بلکه وظیفه دارند بر آن‌ها غلبه کنند. طبق نظرسنجی جهانی ریسک PwC، سازمان‌هایی که مدیریت ریسک استراتژیک را پذیرفته‌اند، پنج برابر بیشتر احتمال دارد که اعتماد سهامداران را به دست آورده و نتایج کسب‌وکار بهتری را ارائه کنند. ضمن اینکه دو برابر بیشتر انتظار رشد درآمد سریع‌تری خواهند داشت. اگر می‌خواهید عملکرد شغلی خود را بهبود ببخشید و ریسک شغلی خودتان را در بازار سرمایه به طور مؤثرتری شناسایی کنید، راهنما آشنایی با مدیریت ریسک در کسب و کار برای شماست. 

فهرست مطالب

مدیریت ریسک در کسب و کارهای بزرگ و کوچک 

منظور از مدیریت ریسک یا همان Risk management  فرایند سیستماتیک شناسایی، ارزیابی و کاهش تهدیدها یا عدم قطعیت‌هایی است که می‌تواند بر سازمان شما تأثیر بگذارد. این مسئله شامل تجزیه و تحلیل احتمال و تأثیر ریسک‌ها، توسعه استراتژی‌هایی برای به حداقل رساندن آسیب و نظارت بر اثربخشی اقدامات است.

مدیریت ریسک های کسب و کار

پروفسور رابرت سایمونز (استاد Harvard Business School) که دوره آنلاین اجرای استراتژی را هم تدریس می‌کند، اذعان دارد: «رقابت موفقیت‌آمیز در هر صنعتی وابسته به سطحی از انواع ریسک در کسب و کارها خواهد بود. اما مشاغل با عملکرد بالا و عالی همیشه به طور ویژه آسیب پذیر می‌مانند. به عنوان یک مدیر، باید بدانید که چگونه و چرا این خطرات به وجود می‌آیند و چطور از آنها اجتناب کنید».

با توجه به روند اجرای استراتژی، ریسک‌های استراتژیک دارای سه دلیل اصلی هستند:

  • فشارهای ناشی از رشد: اغلب به دلیل سرعت رشد سریع تجربه می‌شود. 
  • فشارهای ناشی از فرهنگ: گرچه ریسک‌پذیری کارآفرینانه با پاداش همراه خواهد بود، مقاومت اجرایی در کنار رقابت داخلی می‌توانند مشکلاتی را ایجاد نمایند.
  • فشارهای ناشی از مدیریت اطلاعات: از آنجایی که اطلاعات کلید رهبری موثر است، شکاف در معیارهای عملکرد می‌تواند منجر به تصمیم گیری غیرمتمرکز شود.

این فشارها در کنار ریسک‌های مالی می‌توانند منجر به تجربه انواع ریسک در کسب و کار شوند که باید آنها را مدیریت کرده یا کاهش دهید تا از شکست‌های اعتباری، مالی یا استراتژیک جلوگیری کنید. با این حال، خطرات همیشه آشکار نیستند. پروفسور یوجین سولتس در بخش اجرای استراتژی می‌گوید: «من فکر می‌کنم یکی از چالش‌هایی که شرکت‌ها با آن روبرو هستند، توانایی آشنایی با مدیریت ریسک در کسب و کار است. بنابراین، مشخص کردن رویدادها یا شرایط غیرمنتظره‌ای که می‌تواند به طور قابل توجهی استراتژی تجاری سازمان شما را مختل کند، بسیار مهم است».

چرا مدیریت ریسک در بیزنس مهم است؟

مدیریت ریسک برای مشاغل در دنیای کسب و کار یک امر کاملا ضروری است. مهم نیست شما یک شرکت بزرگ با یک تیم مدیریت ریسک هستید و فرایند مدیریت ریسک در کسب و کار را به طور کامل انجام می‌دهید، یا یک صاحب کسب و کار کوچک که خودتان دست به مدیریت ریسک می‌زنید. در هر دو صورت باید اهمیت مدیریت ریسک در توسعه کسب و کار را درک کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای اصول سرمایه گذاری موفق در ایران را فقط اینجا بخوانید!

هدف کلی شما باید این باشد که شرکت خود را تا حد امکان ایمن کنید و برای رخداد یک مشکل مالی، فیزیکی یا فنی آماده باشید. شناسایی ریسک و مدیریت ریسک در کسب و کار به حفظ امنیت مالی و اعتبار شرکت شما کمک می‌کند. همچنین می‌تواند شرکت، کارمندان و مشتریان شما را ایمن نگه دارد. 

دستیابی به اهداف تجاری

اگر کسب ‌و کارها بتوانند ریسک‌های احتمالی موجود بر سر راه خود را کاهش دهند، بهتر می‌توانند به اهداف تجاری خود برسند. از معیارهای مالی گرفته تا خدمات مشتری، ریسک‌ها می‌توانند مانع موفقیت شما برای رسیدن به هدف باشند.

خطرات داخلی و خارجی زیادی وجود دارد که می‌تواند دستیابی شما را به اهداف تجاری تحت تاثیر قرار دهد. خطرات داخلی می‌تواند کارکنان، فناوری، خطرات فیزیکی واقعی در داخل ساختمان و موارد دیگر باشد. خطرات خارجی نیز شامل اقتصاد، بلایای طبیعی، سیاست و غیره است. اهداف کسب و کار شما بر فروش و کسب درآمد، راضی نگه داشتن مشتریان، اطمینان از ایمن و شاد بودن کارمندان و موارد دیگر متمرکز است. شرکت‌ها باید کاهش ریسک در کسب و کار را یاد بگیرند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

مدیریت ریسک می‌تواند پیچیده‌تر از تصمیم گیری برای انجام یا عدم انجام کاری باشد. برای مثال، در برخی موارد ممکن است هزینه خود ریسک کمتر از هزینه پیشگیری از آن باشد. بنابراین صاحبان مشاغل ممکن است تصمیم بگیرند که اقدامات مدیریت ریسک را انجام ندهند. در برخی موارد، ریسک یک امر ضروری است که کسب و کار باید آن را بپذیرد تا بتواند به جلو حرکت کند. در هر کسب و کاری که هستید لازم است بدانید مدیریت ریسک پیچیده اما حیاتی است.

انطباق

هر کسب و کار و صنعتی دارای مقررات و قوانینی است که بر عملکرد آنها حاکم است. این بدان معنی است که عدم رعایت مقررات تجاری خطرات قانونی به دنبال دارد و در صورت عدم رعایت می‌تواند عواقب مالی زیادی داشته باشد. مدیریت ریسک در کسب و کار شامل برخی مقررات تجاری است که باید رعایت شود:

  • حفاظت از داده‌ها: عدم رعایت این موارد می‌تواند هزینه‌ بسیار زیادی برای یک شرکت داشته باشد.
  • الزامات داخلی: شرکت‌ها الزاماتی برای تشکیل هیئت مدیره، تشکیل جلسات مدیران، به روز رسانی آیین نامه‌ها و ارائه گزینه‌های سهام دارند.
  • مطابقت با قانون کار منصفانه: این قانون حداقل دستمزد، اضافه کاری و غیره را تعیین می‌کند.
  • سایر الزامات: ممکن است اسناد و الزامات مالیاتی دیگری بر اساس صنعت و اندازه شرکت شما مورد نیاز باشد.

عدم انطباق می‌تواند منجر به مشکلات مالی برای شرکت شما، مشکلاتی برای مشتریان و کارمندان و همچنین علامت بدی برای شهرت شرکت شما باشد.

برنامه ریزی مدیریت ریسک چگونه انجام می‌شود؟

شناسایی و مدیریت ریسک کسب‌و‌کار اولین گامی است که باید برداشته شود. در اصل ملزم هستید خطرات احتمالی برای شغل خود را شناسایی کنید و تأثیر بالقوه آنها را تجزیه و تحلیل نمایید. در این شرایط است که می‌توانید یک برنامه مدیریت ریسک تهیه کنید.

انواع ریسک ها در کسب و کار و راه حل مدیریت آن

پس از عبور از این مرحله یک طرح واکنش به حادثه ایجاد کنید. در واقع باید یاد بگیرید که چگونه یک طرح واکنش به حادثه را طراحی نمایید تا کسب‌وکار و کارکنان شما برای شرایط اضطراری آماده شوند. در همین حین لازم است یک طرح بازیابی کسب‌وکار هم ایجاد کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما بهبود کسب‌وکارتان را با استفاده از چک لیست نظارت کنید. می‌توانید چک لیستی را دنبال کنید که نشان می‌دهد چه مراحلی را برای بهبود شغل خود پس از یک بحران انجام خواهید داد و پیشرفت خودتان را به راحتی نظارت کنید.

مدیریت ریسک چگونه انجام می‌شود؟

فرآیند مدیریت ریسک می‌تواند برای هر کسب و کار متفاوت به نظر برسد. برخی از شرکت‌ها دارای تیم‌های مدیریت ریسک هستند که بر شناسایی ریسک‌، ارزیابی ریسک، درمان ریسک و آماده‌سازی ریسک برای هر محصول و استراتژی جدید تمرکز می‌کنند. 

اما شرکت‌های کوچکتر ممکن است تنها یک نفر داشته باشند که بر ارزیابی ریسک در کسب و کار ها تمرکز دارد. حتی ممکن است مدیریت ریسک یک وظیفه در کنار سایر وظایف برای یک شرکت باشد. قبل از شروع یک کسب و کار، مهم است که ریسک‌های ممکن تعریف و تجزیه تحلیل شوند. صاحبان کسب و کار و سرمایه گذاران هر دو باید قبل از اینکه شروع به کار کنند، معنی ریسک و راه‌های مدیریت آن را درک کنند.

مدیریت ریسک برای اطمینان از اینکه شرکت متوجه شود که مشکلات بالقوه چیست، حیاتی است. مدیریت ریسک به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا راه حل‌هایی برای مشکلات ایجاد کنند و ریسک خود را کاهش دهند. شرکتی که ریسک سنگینی دارد یا جنبه مدیریتی ندارد ممکن است متوجه شود که سرمایه گذاران دیگر تمایلی به همکاری ندارند. جدی گرفتن مدیریت ریسک می‌تواند به شرکت کمک کند تا برای آینده آماده شود.

صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران ممکن است ریسک را به روش‌های مختلفی اندازه گیری کنند. یک روش برای اندازه گیری ریسک، مقدار پولی است که در صورت بروز مشکل ممکن است از دست برود. مورد دیگر فراوانی خطر است. دیگر روش‌ها می‌تواند تاریخی، سناریوهای خاص و تاثیر مشتری باشد. همه این روش‌ها می‌تواند برای سازمانی که امیدوار است ریسک‌های بالقوه را برای خود و سرمایه‌گذاران تحلیل کند، کاهش دهد یا به حداقل برساند، مهم باشد.

تکنیک‌های مدیریت ریسک برای مشاغل

تکنیک‌های زیادی وجود دارد که شرکت شما می‌تواند از آنها برای کاهش ریسک استفاده کند. شما باید ریسک‌های شرکت خود را بشناسید و مناسب‌ترین تکنیک‌های مدیریت ریسک را انتخاب کنید. اکنون این سوال مطرح می‌شود که بهترین روش مدیریت ریسک کسب و کار چیست؟

اجتناب از ریسک

اجتناب از ریسک معمولا موثرترین تکنیک مدیریت ریسک در بیزنس است. با این تکنیک شما به طور کامل از ریسک جلوگیری می‌کنید. اگر موفق شوید، 0٪ احتمال دارد که به علت وجود آن ریسک ضرر کنید. به همین دلیل است که اجتناب از ریسک معمولا اولین تکنیک مدیریت ریسک برای مشاغل است. یک نمونه از تکنیک اجتناب از ریسک، زمانی است که یک سرمایه گذار تصمیم می‌گیرد در صنعتی که ضرر اقتصادی دارد سرمایه گذاری نکند.

انتقال ریسک

انتقال ریسک زمانی است که یک شرکت می‌داند ریسکی دارد که نمی‌تواند از آن اجتناب کند و می‌خواهد از بیمه یا شرکت شخص ثالث دیگری استفاده کند تا به آن در کاهش ریسک کمک کند. نمونه‌های زیادی از انتقال ریسک برای مدیریت ریسک در کسب و کار وجود دارد. مثلا یک شرکت محصولات خود را بیمه می‌کند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی، سرقت، سیل و غیره آنها را ایمن نگه دارد. مثال دیگری از انتقال ریسک زمانی است که یک شرکت با کارکنان یا مشتریان قرارداد می‌بندد. بدین ترتیب از یک شرکت حقوقی برای جبران هر گونه خطری که ممکن است در آینده رخ دهد کمک می‌گیرد.

جلوگیری از ریسک

جلوگیری از ریسک زمانی است که یک شرکت درک می‌کند که خطری وجود دارد که نمی‌تواند از آن اجتناب کند اما اقدامات پیشگیرانه را برای کمک به کاهش تاثیر آن انجام می‌دهد. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است موجودی خود را در یک انبار ذخیره کند، به این معنی که در معرض سرقت یا آتش سوزی قرار دارد. سپس با نصب دوربین‌های امنیتی و استخدام نگهبان از ریسک و ضرر ناشی از آن جلوگیری می‌کند. شرکت دیگری ممکن است برای جلوگیری از نقض اطلاعات و امنیت اطلاعات خود رمزهای عبور قوی برای دسترسی به آنها در نظر بگیرد.

حفظ ریسک 

این تکنیک به جای اتکا به منابع خارجی ریسک را در داخل شرکت مدیریت می‌کند. زمانی که شرکت معتقد است به جای پرداخت هزینه به یک شرکت بیمه یا یک شرکت دیگر، خود به تنهایی می‌تواند ریسک‌ها را مدیریت کند از این روش استفاده خواهد کرد. نمونه‌ای از حفظ ریسک، شرکتی است که یک بخش IT داخلی دارد که امنیت رایانه‌ها را حفظ می‌کند و این مسئولیت را بر عهده شرکت دیگری نمی‌گذارد. 

همچنین این روش را می‌توان در شرکتی مشاهده کرد که تصمیم می‌گیرد هیچ بیمه نامه‌ای برای خطر خاصی خریداری نکند، زیرا معتقد است پرداخت هزینه بیمه نامه خود یک ضرر است و اگر خطر واقعاً اتفاق بیفتد، هزینه آن کمتر از پرداخت منظم حق بیمه خواهد بود. 

انتشار ریسک 

انتشار ریسک به عنوان یکی از تکنیک‌های مدیریت ریسک در کسب و کار در درجه اول برای شرکت‌های بیمه‌ای اتفاق می‌افتد. منظور شرکت‌هایی است که تصمیم می‌گیرند با سایر شرکت‌های بیمه کار کنند تا ریسک مشتریان بزرگ را بین خود پخش نمایند. به عنوان مثال، یک نفتکش بزرگ بیمه می‌خرد. سپس شرکت بیمه این مشتری را با شرکت بیمه دیگری به اشتراک می‌گذارد تا در صورت بروز فاجعه، هزینه ریسک بین شرکت‌های متعدد پخش شود.

نمونه‌هایی از مدیریت ریسک

وقتی یاد بگیرید که مدیریت ریسک در کسب و کار چگونه توسط شرکت‌ها انجام می‌شود، درک آن آسان‌تر است. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است از خرید یک ساختمان جدید اجتناب کند، زیرا مطمئن نیست که می‌تواند به اندازه کافی محصول بفروشد. یک سرمایه گذار ممکن است تصمیم بگیرد که در یک شرکت سرمایه گذاری نکند، زیرا معتقد است رقابت زیادی در صنعت وجود دارد یا اهداف وی با اهداف این شرکت مطابقت ندارد.

سازندگان خودرو سعی می‌کنند با انجام بررسی‌های کیفی و ایمنی روی خودروها قبل از فروش، خطرات احتمالی را کاهش دهند. یکی دیگر از استراتژی‌های مدیریت ریسک در بیزنس ممکن است این باشد که یک خرده‌فروش محصول جدیدی را در بازه‌های زمانی مختلف عرضه می‌کند تا ببیند قبل از عرضه کامل، مصرف کنندگان چه واکنشی نسبت به آن محصول نشان می‌دهند. بسیاری از رهبران کسب و کار از شرکت‌های بیمه برای حذف ریسک استفاده می‌کنند. برخی از سازمان‌ها مانند شرکت‌های پزشکی باید ریسک را بپذیرند و درک کنند که برخی از ریسک‌ها بخشی از تجارت آنها است.

مدیریت ریسک مالی (Financial risk management)

در مبحث آشنایی با مدیریت ریسک در کسب و کار، مهم است نگاهی هم به مسئله مدیریت ریسک مالی داشته باشیم. زیرا بسیاری از مشاغل تجربیات بدی در این زمینه دارند. ریسک مالی به احتمال از دست دادن پول در یک تصمیم تجاری یا سرمایه‌گذاری اشاره دارد. ریسک‌های مرتبط با مسائل مالی همیشه می‌توانند باعث زیان سرمایه برای افراد و مشاغل شوند. در نظر داشته باشید که چندین ریسک مالی از جمله ریسک اعتباری، نقدینگی و عملیاتی وجود دارد.

به عبارت دیگر، ریسک مالی همان خطری است که به از دست دادن سرمایه منجر می‌شود. این مسئله به احتمال از دست دادن پول مربوط می‌شود. در صورت وجود ریسک مالی، این احتمال وجود دارد که جریان نقدی شرکت برای انجام تعهداتش کافی نباشد. برخی از ریسک‌های مالی رایج عبارت‌اند از: 

  • ریسک اعتباری
  • ریسک عملیاتی
  • ریسک سرمایه گذاری خارجی
  • ریسک حقوقی
  • ریسک حقوق صاحبان سهام 
  • ریسک نقدینگی

چرا کسب‌و‌کارها با ریسک مالی مواجه هستند؟ 

ریسک مالی ممکن است ناشی از چندین نیروی کلان اقتصادی، نوسان نرخ بهره بازار و احتمال نکول توسط سازمان‌ها یا بخش‌های بزرگ باشد. هنگامی که افراد کسب‌و‌کاری را اداره می‌کنند، در تصمیم‌گیری‌هایی که توانایی آنها را برای پرداخت بدهی یا درآمد به خطر می‌اندازد، با ریسک مالی مواجه می‌شوند. در نظر داشته باشید ایجاد یک تجارت از پایه گران است. اغلب شرکت‌ها برای رشد پایدار خود نیاز به جستجوی سرمایه از منابع خارجی دارند. این نیاز مالی برای شرکت که به دنبال مبلغی است و سرمایه گذار که در تجارت شرکت سرمایه گذاری می‌کند، یک ریسک مالی ایجاد خواهد کرد.

کاهش خطر در کسب و کار

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری چیست و انواع روش های سرمایه گذاری کدام است؟

خطر مرتبط با استقراض پول، ریسک اعتباری یا ریسک نکول نامیده می‌شود. زمان بررسی مبحث آشنایی با مدیریت ریسک در کسب و کار این نکته را هم به یاد بسپارید در صورتی که وام گیرنده نتواند وام را بازپرداخت کند، سرمایه گذاران از کاهش درآمد ناشی از بازپرداخت وام، بهره و اصل وام رنج می‌برند. بستانکاران اغلب افزایشی در هزینه‌های وصول بدهی را تجربه می‌کنند و این مورد را هم در مسئله مدیریت ریسک های کسب و کار جزو فاکتورهای مهم می‌دانند.

اصطلاح دیگری که باید به یاد بسپارید ریسک خاص است و زمانی استفاده می‌شود که فقط یک یا برخی از شرکت‌ها با شرایط مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. این نوع خطر که به یک شرکت یا گروهی از شرکت‌ها مربوط می‌شود به ساختار سرمایه و معاملات مالی مربوط است. با این تفاسیر، اهمیت مدیریت ریسک در کسب و کار در وضعیت خاص، آنجایی مورد توجه است که منعکس کننده عدم اطمینان سرمایه‌گذاران برای کسب سود و زیان بالقوه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود 50 درصد از چه روشی امکان پذیر است؟

ضمنا برخی از مشاغل ریسک عملیاتی را تجربه می‌کنند. این نوع ریسک زمانی ایجاد می‌شود که کسب‌وکارها دارای استدلال مالی ناقص یا مدیریت ضعیف باشند. یعنی بر اساس عوامل داخلی در انجام تعهدات خود موفق نشوند.
 

مزایای مدیریت ریسک در کسب و کار چیست؟ 

با توجه به نکات ذکر شده در مورد مدیریت ریسک های کسب و کار، مشخص است که مدیریت ریسک در کسب‌و‌کار یک جنبه اساسی در موفقیت کسب‌و‌کارها است. با مدیریت صحیح ریسک‌ها، مشاغل می‌توانند بهبود قابل ملاحظه‌ای در عملکرد و پایداری خود داشته باشند. یکی از مزایای اصلی مدیریت ریسک این است که امکان شناسایی و کنترل ریسک‌ها و تهدیدات آینده فراهم می‌شود. این اقدامات میزان خطرات و شانس‌های موجود برای بهبود آنها را ارتقا می‌دهند و کمک می‌کنند تا برنامه‌های مناسبی برای مدیریت چالش‌های اتخاذ شود.

ریسک های مثبت کسب و کار

در مبحث آشنایی با مدیریت ریسک در کسب و کار علاوه بر این نکات، افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران، مشتریان و سایر شرکای تجاری از جمله مزایای مدیریت ریسک کسب و کار است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. زیرا نشان می‌دهد که این شغل خاص آمادگی دارد در مواجهه با چالش‌ها و ریسک‌ها به صورت حرفه‌ای عمل کند. همچنین، مدیریت ریسک منجر به کاهش هزینه‌ها، بهبود عملکرد مالی، افزایش سهم بازار و تقویت موقعیت رقابتی کسب‌وکار در بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری در ایران

در نهایت، مدیریت درست ریسک های راه اندازی کسب و کار به همه مدیران کمک می‌کند تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند و در معرض خطرات کمتری قرار بگیرند. این اقدامات مسئولیت‌پذیری و پایداری مشاغل را تضمین می‌کنند و ارزش افزوده‌ای برای همه ذی‌نفعان ایجاد خواهند کرد. 

چه وقت ممکن است مدیریت ریسک به اشتباه انجام شود؟

مدیریت نادرست ریسک زمانی رخ می‌دهد که مدیر بیش از حد به داده‌های تاریخی متکی باشد، پارامترهای خود را بسیار محدود کند، ریسک‌های آشکار را نادیده بگیرد یا به اندازه کافی به ریسک‌های پنهان نگاه نکند. همچنین زمانی که مدیر به مسائل واکنش خوبی نشان نمی‌دهد، صاحبان کسب و کار باید تکنیک‌های مدیریت ریسک برای مشاغل را به عنوان بخشی از طرح تجاری خود تعریف کنند.

زمانی که صاحبان کسب و کار تعریفی که در پس مدیریت ریسک وجود دارد را درک نمی‌کنند، یا زمانی که نمی‌خواهند برای مدیریت ریسک‌های تجاری خود تلاش کنند، ریسک‌های تجاری به اشتباه مدیریت می‌شوند. به ‌عنوان یک صاحب کسب‌ و کار، بسیار مهم است که بدانید چگونه می‌توانید ریسک را برای خود به حداقل برسانید و اطمینان حاصل کنید که هنگام تصمیم‌گیری‌های تجاری مراقب و آگاه هستید.

کسب و کارهای کم ریسک؛ کرادفاندینگ

کرادفاندینگ یک روش پرطرفدار برای جمع آوری سرمایه برای تجارت‌ها و استارتاپ‌ها است که مسئله مدیریت ریسک های کسب و کار را هم کنار می‌زند. در این روش، شخص‌ها یا شرکت‌ها به عنوان سرمایه‌گذاران، می‌توانند به نسبت کوچکی از سرمایه در یک پروژه یا کسب‌و‌کار سرمایه‌گذاری کنند. با استفاده از این روش، ریسک پذیری در کسب و کار به لحاظ مالی برای سرمایه‌گذاران کاهش می‌یابد، زیرا هر فرد یا شرکت تنها مقدار کمی از سرمایه خود را در یک پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ چیست؟ آنچه که در مورد تامین مالی جمعی باید بدانید

این روش به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به سرمایه لازم برای توسعه و گسترش تجارت خود دسترسی پیدا کنند بدون اینکه مجبور باشند سهام خود را به نسبت بالایی به یک سرمایه‌گذار اصلی واگذار کنند. علاوه بر این، کرادفاندینگ به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کوچک‌تر را دارند، فرصتی مناسب برای شرکت در بازار سرمایه فراهم می‌کند.

برای درک بهتر و آشنایی با مدیریت ریسک در کسب و کار در نظر بگیرید، با توجه به اینکه مخاطرات مالی و دغدغه مدیریت ریسک کسب و کار کاهش می‌یابد و امکان شرکت‌ها برای جذب سرمایه افزایش پیدا می‌کند، کرادفاندینگ می‌تواند یک روش موثر برای گسترش سرمایه و توسعه کسب‌و‌کارها باشد. با توجه به اهمیت مدیریت ریسک در کسب و کار، کارشناسان دونگی این روش را به شما پیشنهاد می‌کنند تا بدون درگیری با چالش‌هایی که از آنها یاد کردیم، برای رشد سرمایه خودتان برنامه ریزی کنید.  

استانداردهای مدیریت ریسک در کسب و کار

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با پول کم؛ سهام، صندوق یا کرادفاندینگ

بهترین پلتفرم تأمین مالی جمعی؛ دونگی

همه متخصصان پیشنهاد می‌کنند با ریسک های مثبت کسب و کار مواجه شویم و تجربیات زیادی را به دست آوریم. به همین دلیل است که در دونگی شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا طرح‌ های سرمایه گذاری را در دسترس داشته باشید که کم ریسک هستند و با ضمانت نامه بانکی تعهد پرداخت به شما ارائه می‌شوند. بدیهی است سرمایه گذاری با اصل پول ضمانت شده، ریسک سرمایه گذاری و رشد کسب و کار را به خوبی مدیریت می‌کند. با این تفاسیر اگر به دنبال مدیریت ریسک کسب و کار خودتان هستید، حتما تأمین مالی جمعی در پلتفرم دونگی را مد نظر داشته باشید. 

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود بالاتر از سود بانکی (با ضمانت نامه بانکی تعهد پرداخت اصل و سود)

جمع‌بندی

در مجموع، بررسی انواع ریسک های کسب و کار برای مدیریت صحیح این مسائل بسیار مهم و حیاتی است. وقتی در مورد مفهوم این مسئله بیشتر دقت کنید، چالشی را پیش روی خود می‌بینید که از آن گریزی نیست. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم از روش تأمین مالی جمعی بهره ببرید تا بدون ریسک منفی و چالش‌برانگیز، بهترین برنامه ریزی را برای رشد شغلی خود مد نظر داشته باشید. 

ما در دونگی کنار شما هستیم تا با بررسی طرح‌های مختلفی که به پشتوانه ضمانت نامه بانکی تعهد پرداخت بدون دغدغه سوددهی مناسبی را تجربه کنید. آشنایی با مدیریت ریسک در کسب و کار مسئله‌ای ضروری برای همه ما است، اما کرادفاندینگ شرایطی را فراهم می‌کند که بدون درگیری با اصطلاحات سخت این حوزه، طرح ریزی مناسبی برای موفقیت مالی داشته باشید. 

سوالات متداول

با تعریف استانداردهای مدیریت ریسک در کسب و کار به این نتیجه می رسیم که ارزیابی احتمالات چالش برانگیز و تأثیرات آنها به معنای تحلیل ریسک است.

مدیریت ریسک، دوست و همراهی است برای سازمان ها که به آن ها این امکان را می دهد تا با دقت خطرات احتمالی را شناسایی کرده، به دقت ارزیابی نمایند و با تدبیر کنترل کنند. این روند، یاری رسان در کاهش تأثیرات منفی احتمالی است که ممکن است بر سر راه پیشرفت کسب و کار قرار گیرند و به این ترتیب، به حفظ ثبات و افزایش سودآوری کمک شایانی می کند. علاوه بر این، مدیریت ریسک، سپری است در برابر تهدیدات امنیتی، که با جلوگیری از نقض داده ها و محافظت از اطلاعات حساس، امنیت را به ارمغان می آورد و به سازمان ها این اطمینان را می دهد که با خیالی آسوده به فعالیت های خود ادامه دهند.