خانه / وبلاگ و مقالات / مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان (شغل هایی که خانم خانه دار را مستقل می کند)

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان (شغل هایی که خانم خانه دار را مستقل می کند)

۱۴۰۳/۰۴/۲۶ مقالات

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان به نسبت آقایان باید شرایط ویژه ای داشته باشد. از جمله این که زنان چندین نقش در یک زندگی بر عهده دارند از این رو مشاغل آن ها باید به نحوی باشد که سایر نقش ها را کمتر تحت تاثیر قرار دهد. از این رو عموما افراد به دنبال مشاغلی هستند که زنان در خانه بتوانند آن ها را انجام دهند.

به طور کلی شغل های خانگی پرسود برای خانم ها حالتی باید داشته باشد که بر اساس شرایط فیزیکی، روحی و زندگی اجتماعی و فردی آن ها تنظیم شده باشد. با توجه به این شرایط به نظر می رسد که پیدا کردن گروهی از  شغل های خانگی پرسود برای خانم ها کار چندان ساده ای نباشد. ما در این مقاله به دنبال این هستیم که به جنبه های مختلفی از شغل های خانگی پردرآمد برای زنان بپردازیم و سوالات مهمی از جمله موارد زیر را پاسخ دهیم:

  1. چرا باید شغل مربوط به خانم ها دارای ویژگی منحصر به فردی داشته باشد؟
  2. آیا زنان نمی توانند هم پای مردان در جامعه مشغول به کار شوند؟
  3. شغل های خانگی پردرآمد برای زنان می تواند موجب دریافت بیمه توسط آن ها شود؟
  4. بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان کدام موارد هستند؟

این ها را می توان از جمله مهم ترین سوالاتی دانست که در این خصوص وجود دارد و ما قصد داریم در ادامه به آن ها بپردازیم.

فهرست مطالب: 

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و ویژگی خاص زنان

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان زمانی می تواند کارایی خوبی داشته باشد که بر اساس ویژگی ذاتی زنان انتخاب شود. در کلام ساده تر شغلی می تواند برای یک خانم کارایی خوبی داشته باشد که عملا بر ویژگی های فردی، روحی و جسمی وی منطبق باشد.

بگذارید کمی در این خصوص ساده تر صحبت کنیم، خواسته یا ناخواسته دنیای اطراف ما عمدتا برای مرد ها طراحی شده است و این مسئله تنها در ایران یا کشورهای منطقه آسیایی نیست. بلکه در تمام جهان حالت هایی وجود دارد نه تنها مشاغل، بلکه تقریبا همه جنبه ها بر اساس ویژگی های مختلف مردانه طراحی شده است. به طور مثال سیستم حمل و نقل عمومی را نگاه کنید! میله های نگهدارنده به نحوی طراحی شده است که عمدتا متناسب با قد آقایان است و کمتر خانمی توانایی این را دارد که بتواند به راحتی این میله ها را بگیرد!!

مشاغل خانگی پر درآمد برای زنان

سیستم گرمایش یا سرمایش ادارات و مکان های عمومی بر اساس درجاتی تنظیم می شود که عمدتا منطبق بر نیاز جسمی مردان باشد! البته این تعارض و تبعیض نه به صورت عمدی بلکه به صورت یک فرهنگ در کل جهان جریان دارد. به طور مثال عمدتا خانم ها در رانندگی دچار مشکل هستند، زیرا صندلی ها به نحوی طراحی شده اند که برای رسیدن پا به پدال های گاز و ... نیاز به قدی برابر با قد مردان است.

بیشتر بخوانید: بهترین شغل های ایران کدامند؟ معرفی 30 شغل پردرآمد و آینده دار

از این رو کاملا طبیعی است که عمده مشاغل موجود در سطح جامعه بر اساس توانایی های فردی، فیزیکی و اجتماعی مردان طراحی شده باشد. یک مرد این توانایی را دارد که بتواند روزی 12 ساعت به صورت مدام یک محیط کاری پر فشار را تحمل کند اما آیا می توان از یک زن این انتظار را داشته باشیم؟

ویژگی های منحصر به فرد زنان

حال سوال مهم این است که زنان چه ویژگی های منحصر به فردی دارند که توجه به آنان می تواند ما را در پیدا کردن بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان راهنمایی کند؟ اول این که زن از نظر فیزیکی قدرت نسبتا کمتری دارد و به سادگی دچار خستگی های روزمره می شود. به طور مثال اگر مرد بتواند برای 12 ساعت به صورت مداوم درگیر مسائل شغلی شود، توانایی جسمی زن این اجازه را نمی دهد که یک زن بتواند بیش از 6 تا 8 ساعت درگیر مسائل کاری شود.

حال اگر زنی به هر دلیل بخواهد 12 ساعت یا بیشتر مشغول کار شود، عملا دچار ضعف بدنی می شود که این ضعف بدنی به سرعت می تواند در روحیه و حالت های روانی فرد تاثیر بگذارد. در کلام ساده تر تاثیر یک کار 12 ساعته روی مردان تاثیر منطقی تر نسبت به تاثیر همان کار با همین تعداد ساعت بر روی زنان دارد.

از طرف دیگر زنان دارای روحیه لطیف تر، با ثبات پایین تری هستند. یعنی اتفاقات مختلفی می تواند به سرعت حالت های روحی خانم ها را تحت تاثیر قرار دهد و باعث اذیت آن ها شود. مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که زنان بازه ای از ماه را درگیر مسائل عادت های زنانه هستند و در این دوره نیاز به استراحت، مراقبت و راحتی بیشتری هستند. این در حالی است که بسیاری از مشاغل این امکان را پیش بینی نکرده است که زنان بتوانند در این دوره از محیط کار فاصله گرفته و درگیر مسائل مختلف شغلی نشوند.

بیشتر بخوانید: لیست شغل های خانگی پردرآمد

بنابراین همانطور که مشخص است عملا بسیاری از مشاغلی که در جامعه پیش بینی شده عملا مناسب خانم ها نبوده و این به معنی پایین بودن توانایی زنان نیست، بلکه بدین معنی است که جامعه محیطی نیست که برای زنان آماده شده باشد، چرا که سازنده این جامعه غالبا مردان بوده اند.

شغل بانوان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

از جامعه ای که مردان سازنده آن باشند نمی توان این انتظار را داشته باشیم که مشاغلی طراحی کرده باشند که حداقل یک هفته در ماه ( به صورت غیر منظم) امکان مرخصی برای زنان در نظر گرفته باشد. همچنین در حالی که بسیاری از مشاغل 8 تا 10 ساعت فعالیت در روز دارند این امکان را برای زنان در نظر بگیرد که با همان میزان حقوق، 6 ساعت فعالیت داشته باشد.

شغل های خانگی پردرآمد برای زنان

از طرف دیگر ویژگی مهم خاصی که باید برای زنان در نظر داشته باشیم این است که یک زن نقش های متفاوتی در زندگی بر عهده دارد. یک زن به عنوان همسر، مادر و مدیر زندگی شناخته می شود. این در حالی است که عمده نقش مردان چه به عنوان همسر و چه به عنوان پدر حول محور اقتصاد است. بنابراین نقش مردان در مسیر شغل آن ها قرار دارد و تداخلی میان آن ها وجود ندارد. این در حالی است نقش زنان به عنوان مدیر خانه، مادر و همسر نمی تواند در راستای مسائل اقتصادی و شغلی آن ها قرار بگیرد. از این رو عملا شغل ذاتا می تواند موجب فرسوده شدن زنان شود.

بنابراین یکی دیگر از ویژگی های مهم شغل بانوان دقیقا همین است که در مسیر نقش های آن ها در زندگی قرار بگیرد. اگر به خوبی به جامعه امروز نگاه کنیم متوجه می شویم که یکی از علل اصلی عدم تمایل به ازدواج از سمت خانم ها این است که آن ها نمی خواهند مسئولیت نقش هایی مانند مادر یا همسر را در کنار وظایف شغلی خود بر عهده بگیرند. زیرا می دانند که عملا همه این ها کنار هم امکان پذیر نیست و به سادگی ممکن است باعث از بین رفتن تمام یا بخشی از زندگی شود.

شغل های خانگی پرسود برای خانم ها کدام ها هستند؟

پیدا کردن مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان که منطبق بر غالب ویژگی زنان به خصوص در جامعه ایرانی باشد، کار چندان ساده ای نیست. همانطور که عنوان کردیم این دست از جوامع توسط مردان ساخته و پرداخته شده اند از این رو عملا نمی توان انتظار داشت که در بین چنین مشاغلی بتوان موقعیت هایی را برای کار خانم ها مناسب دید.

بیشتر بخوانید: شغل های ساده اما پر درآمد

از طرف دیگر بسیاری از کسب و کارها دارای استرس های مضاعفی هستند که تحمل مداوم آن برای یک زن عملا غیر ممکن است، به طور مثال حضور در بازار بورس و سرمایه گذاری های مداوم در این بازار می تواند رفته رفته وضعیت روانی زن را به سرعت تحت تاثیر قرار داده و او را در مسیر فرسودگی قرار دهد.

اگر بخواهیم واقعیت را عنوان کنیم در جامعه بیرونی کسب و کارهای زیادی به عنوان مشاغل خانگی یا غیر خانگی پردرآمد برای زنان وجود ندارد. به طور کلی می توان برخی از بهترین این مشاغل را در دسته بندی زیر عنوان کرد:

  • مشاغل خانگی زنانه
  • · مشاغلی پر طرفدار و پر درآمد که فرد خود می تواند شرایط مربوط به آن را انتخاب کند که بهترین نمونه آن را می توان پزشکی دانست.
  • فریلنسری

گروه دیگری از مشاغل مانند معلمی وجود دارند که می تواند برای زنان مناسب باشد، اما مسئله ای که وجود دارد این است که این دست از مشاغل بهره وری بالایی دارد و یک زن یا بانو انتظار دریافت درآمد زیاد از این طریق را نمی تواند داشته باشد. حال در ادامه هر کدام از سه دسته بندی بالا را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد.

شغل در منزل برای بانوان

اولین گروه از مشاغل پر درآمد و مناسب زنان و دختران را شاید بتوان شغل های خانگی پرسود برای خانم ها دانست. در واقع مشاغل خانگی به گروهی از مشاغل گفته می شود که امکان اجرایی شدن آن در خانه وجود دارد. مهم ترین مزیت این دست از مشاغل این است که عملا امکان حضور در خانه و حذف سختی های مسیر و ... را برای زنان ایجاد می کند. از طرف دیگر این دست از مشاغل این فرصت را در اختیار زنان قرار می دهند که بتوانند در مسیر سایر نقش های زندگی خود یعنی همسرداری، خانه داری و فرزند داری گام بردارند. اما کدام یک از مشاغل خانگی این قدرت را در اختیار زنان قرار می دهد که بتوانند علاوه بر کار در خانه درآمدزایی خوبی نیز داشته باشند؟

بیشتر بخوانید: شغل دوم خود را انتخاب کنید؛ معرفی بهترین شغل های دوم

برای این که بدانیم دقیقا کدام یک از این کارها امکان درآمدزایی خوبی دارد و کدام یک از مشاغل خانگی می تواند ثروت بیشتری برای زنان جامعه ایجاد کند، باید به تک تک افراد به صورت مجزا نگاه کرد. در کلام ساده تر هر نوع کار و مشغله ای برای تمامی افراد به صورت یکسان تاثیر گذار نیست.

برخی از مشاغل برای گروهی از افراد بهره وری بالاتری دارد و برای گروه دیگر هیچ درآمد زیادی نمی تواند داشته باشد. از این رو به صورت تک نسخه ای نمی توان تعدادی از مشاغل را نام برد که زنان جامعه بتوانند بر اساس آن پیشرفت واقعی مالی را احساس کنند. با این حال می توان چند نمونه ساده از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان (عمومی ترین این مشاغل) را نام برد.

آرایشگری

آرایش یکی از ملزومات زندگی هر زنی به خصوص در ایران محسوب می شود. از این رو ارائه خدمات آرایشگری و زیباسازی از جمله مشاغلی محسوب می شود که متقاضی خوبی می تواند در جامعه داشته باشد. از طرف دیگر این شغل به نوعی است که به فضای چندان گسترده ای نیاز ندارد و در یک اتاق چند متری نیز می توان این کار را شروع کرد. نکته دیگری که باید بدانید این است که امروز این خدمات به نوعی یکی از پر درآمد ترین کارها در ایران محسوب می شود. شما با گذراندن یک دوره آموزشی می توانید پا در این مسیر بگذارید و روند موفقیت خود را شروع کنید.

شغل های خانگی پرسود برای خانم ها

همچنین در نظر داشته باشید که آرایشگری زنانه شاخه های مختلفی دارد که شما می توانید به صورت اختصاصی در هر کدام از این مسیرها گام بردارید. به طور مثال شما می توانید تنها به خدمات زیبایی ناخن بپردازید و یا این که تنها به زیبایی مو و ترمیم آن مشغول باشید.

مزون لباس در خانه

یکی از جالب ترین انواع کار در خانه برای زنان را می توان فروشندگی لباس دانست. در این حالت زنان می توانند نسبت به خرید و فروش لباس در منزل خود اقدام کنند. در واقع در این مسیر با توجه به این که لباس به صورت مستقیم در اختیار فروشنده قرار گرفته و این محصول به صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش می رسد، عملا خریدار با قیمت پایین تری محصول مورد نظر را دریافت می کند و فروشنده نیز می تواند سود مناسبی از آن برای خود ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: شغل دوم با 100 میلیون تومان

در این مسیر شناخت تولیدکنندگان یا واردکنندگان عمده برای تهیه محصولاتی مانند لباس و ... یک اصل بسیار مهم است. از طرف دیگر داشتن سرمایه اولیه نسبتا مناسب برای تهیه اولین گروه از محصولات لازم است. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که شناخت گروه مشتریان و افرادی که از شما خرید می کنند می تواند شما را در انتخاب گروه محصولات و نوع آن ها یاری کند.

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی از جمله بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان محسوب می شود. در این روش زن می تواند بر اساس زمان هایی که در اختیار دارد و بر حسب مهارت مورد نظر خود آموزش های خاصی را برای دیگران داشته باشد.

به طور مثال زنی می تواند پیانو خوب بنوازد و توانایی آموزش آن به دیگران را دارد، می تواند از این فرصت استفاده کرده و با جذب هنر آموز نسبت به تدریس خصوصی و درآمد زایی اقدام کند. مسلما در ابتدای مسیر پیدا کردن شاگرد و کسی که بخواهد آموزش را از شما بگیرد چندان کار ساده ای نیست، اما با کمی ممارست و پشتکار می توان در این کار موفق شده و شروع به درآمدزایی خوبی کرد.

تهیه محصولات خانگی

تهیه محصولات خانگی مانند صنایع دستی، صنایع غذایی (ترشی و ...) با توجه به بازار خوب و تقاضای بالایی که دارد می تواند از جمله مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان محسوب شود.

مشاغل خانگی پرسود برای خانم ها

این شغل نیز بستگی به توانایی، تجربه و مهارت زن دارد. از طرف دیگر فرد باید به این شغل علاقه مند باشد، چرا که این علاقه در صنایع دستی دیده شده و می تواند احساس خوبی به خریدار منتقل کند. نکته مهم دیگری که باید در خصوص این شغل بدانید این است که عملا موقعیت های فروش و عرضه این محصولات در بازار فراوان است، بنابراین کمتر می توان نگران بازار فروش محصولات بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب شغل مناسب [بررسی عوامل مهم در انتخاب کار خوب]

همچنین یادتان باشد در دنیای امروز فرهنگ استفاده از صنایع دستی و انواع منسوجات دستی افزایش پیدا کرده است. همچنین غالبا این منسوجات هزینه اولیه بسیار کمتری نسبت به درآمد حاصل از فروش آن دارد، از این رو عملا می توان سود و درآمد نسبتا بالایی را از طریق این شغل در نظر گرفت.

شغل های پردرآمد اجتماعی

استفاده از مفهوم مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان بدین معنی نیست که زن را باید از جامعه کنار گذاشت و یا به طور کامل آن را حذف کرد. در واقع اگر بخواهیم زن را از مشاغل اجتماعی کنار بگذاریم و یا شرایط حضور زنان در جامعه را فراهم نکنیم عملا با مشکلات جدی (به طور مثال افزایش خشونت در جامعه) رو به رو خواهیم شد.

در هر جامعه ای لازم است زن به عنوان مدیر، کارمند، پزشک و مهندس و ... در جامعه حضور داشته باشد. گرچه در جامع امروزی به خصوص جامعه ایرانی عملا شرایط مناسبی برای حضور زنان در نظر گرفته نشده و با توجه به شرایط گفته شده بسیاری از مشاغل اجتماعی با ذات زن و سایر نقش هایی که بر عهده دارد متناقض است، اما همچنان می توان برخی از مشاغل را عنوان کرد که تا حدودی می تواند نزدیک به خواسته ما از شرایط کاری برای زنان باشد.

پزشکی، شغلی که در اختیار خود هستید

پزشکی از جمله مشاغلی است که طرفدار بسیاری در جامعه دارد و بسیاری از زنان و مردان ایرانی به دنبال این هستند که روزی پزشک شده و درآمد خوبی از این طریق ایجاد کنند.

بنابراین می توان اینگونه تصور کرد که پزشکی از جمله مشاغلی محسوب می شود که می تواند منطبق بر ذات و نیاز زنان باشد و درآمد خوبی هم ایجاد نماید. اما چندین نکته در این خصوص وجود دارد:

  • برای ورود به این رشته باید علاقه بسیار داشت و سختی بسیاری کشید. در واقع وارد شدن به رشته و شغل پزشکی کار بسیار سختی است و نمی توان این انتظار را داشته باشیم همه توانایی ورود به این شغل را داشته باشند.
  • شغل پزشکی دسته های مختلفی دارد که برخی از آن ها از حساسیت های عجیب و غریب و بالایی برخوردار هستند. برای این دسته از مشاغل پزشکی عملا ممکن است شرایطی ایجاد شود که پزشک مجبور باشد در ساعات مختلفی از شبانه روز به کار خود بپردازد. از این رو می توان گروه پزشکی زیبایی، چشم پزشکی و ... را مسیری ساده تر به عنوان مشاغل غیر خانگی پردرآمد برای زنان دانست.
  • شغل پزشکی یک شغل خانگی نیست، اما می توان با ورود به بخش مشاوره های پزشکی و ثبت نام در انواع برنامه های مشاوره ای این کار را به عنوان یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان در نظر گرفت.

مدیریت، شغلی که استرس بسیاری دارد

یکی از مشاغل جذابی که برای هر کسی ممکن است ایجاد شود، مدیریت یک واحد، مجموعه یا ... است. مدیریت بدین معنی است که فرد مسئولیت انجام پروژه، برنامه یا اهدافی را بر عهده دارد که قرار است به صورت گروهی انجام شود.

بیشتر بخوانید: راه اندازی کسب و کار با 500 میلیون تومان [8 ایده پرسود]

مدیر شاید به صورت مستقیم درگیر این پروژه نباشد اما مسئولیت این را دارد که میان اعضای تیم هماهنگی های لازم را انجام دهد. از این رو شاید از دید برخی افراد مدیریت کار ساده ای به نظر برسد اما در واقعیت این چنین نیست. اما نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که زنان قدرت ذاتی خاصی در مدیریت چندین مفهوم به صورت همزمان دارند و این توانایی را دارند که بتوانند میان اعضای یک گروه هماهنگی ایجاد کنند. از این رو به نظر می رسد درصد بالایی از مدیریت و وظایف کلی مربوط به آن در راستای ذات و توانایی زنان است.

با این حال مسئله ای که وجود دارد این است که این شغل با وجود درآمد نسبتا خوبی که دارد می تواند بسیار استرس زا باشد و این برای روحیه زنان و آرامشی که نیاز دارند بسیار مضر است.

فریلنسری

فریلنسری از جمله جدیدترین گروه مشاغل است که در اقتصاد جهان وارد شده و امروز به یکی از مهم ترین گروه های شغلی تبدیل شده است. اگر بخواهیم ساده توضیح دهیم فریلنسری به گروه شغلی گفته می شود ه در قید زمان و مکان نیست. در این گروه های شغلی رابطه میان کارگر و کارفرما بر اساس پروژه و مفاهیم اطراف آن شکل می گیرد. برای کارفرما مهم نیست که پروژه و کار محول شده چگونه، در چه شرایطی و در چه موقعیت هایی آماده شده است. برای کارفرما این اهمیت دارد که پروژه محول شده در زمان تعیین شده و با کیفیت مورد توافق تحویل داده شود.

شغلهای خانگی پرسود برای زنان

بنابراین ممکن است شما به عنوان کارگر، پروژه را در یک روز و یک شب به انجام رسانده باشید و یا این که هرشب از ساعت 2 تا 5 صبح مشغول به کار بر روی این پروژه بوده اید. بنابراین در این نوع کار عملا همه چیز در اختیار شماست و تنها باید در نظر داشته باشید که پروژه محول شده در تاریخ مقرر با کیفیت خواسته شده تحویل داده شود. بنابراین عملا می توان این گروه شغلی را از جمله مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان دانست.

بیشتر بخوانید: شغل های آنلاین و اینترنتی؛ همه آنچه که باید بدانید!

نکته دیگری که در خصوص فریلنسری اهمیت دارد بدانید این است که مهارت و ارائه آن به کارفرما مهم ترین رکن برای جذب پروژه و ایجاد درآمد است. بنابراین مادامی که مهارت و تجربه خوبی نداشته باشید و یا آن ها را تقویت نکنید عملا امکان استفاده از فریلنسری را نخواهید داشت.

همچنین در نظر داشته باشید که فریلنسری در هر حوزه و مهارتی امکان دارد وجود داشته باشد و یا شما آن را به وجود بیاورید. در این مسیر داشتن یک کارفرما و ارائه درست مهارت مهم ترین رکن برای برقراری روابط تجاری و درآمد زایی محسوب می شود. در ادامه عمومی ترین و شاید بهترین مشاغل فریلنسری برای ایجاد درآمد را معرفی کرده ایم.

تولید محتوا

هر سایت، صفحه اجتماعی و طور کلی هر موقعیت مجازی و اینترنتی نیاز به محتوا برای رقابت و دیده شدن دارد. در کلام ساده تر سایت بدون داشتن محتوا  عملا به معنی هیچ است. از این رو می توان گفت که تقاضای خوبی برای تولید محتوا در بازار وجود دارد.

بنابراین یک زن یا مرد می تواند با تولید محتوای متنی یا مولتی مدیا برای سایت ها و صفحات مختلف درآمد خوبی برای خود ایجاد کند. مسئله مهمی که باید بدانید این است که رابطه میان فرد و کارفرما بر اساس تجربه، مهارت و میزان نیاز کارفرما تعیین می شود. بنابراین این شما هستید که تعیین میکنید با چه دستمزدی پروژه های خواسته شده را انجام می دهید و بر اساس زمان خودتان می توانید سراغ انواع پروژه های مختلفی بروید.

یعنی محدودیتی برای تعیین تعداد پروژه برای شما وجود ندارد، اما باید در نظر داشته باشید که باید بتوانید پروژه های دریافتی را در زمان مقرر تحویل دهید و این یک اصل اساسی در فیلنسری محسوب میشود.

مدیریت صفحات مجازی

عمده ترین مشاغل فریلنسری مربوط به فضای مجازی و اینترنت است. از این رو کاملا طبیعی است که مسائل مربوط به فضای مجازی و کارکردهای آن بتواند از جمله شغل های خانگی پردرآمد برای زنان محسوب شود. یکی از این مشاغل مسلما مدیریت صفحات مجازی است.

شناخت به پلتفرم فضای مجازی، داشتن فرصت مناسب برای بررسی صفحه مجازی و مدیریت مداوم آن و توانایی جذب دنبال کننده از جمله مهم ترین وظایفی است که برای این کسب و کار در نظر گرفته می شود. امروز بسیاری از کسب و کارها، افراد و گروه های مختلف به دنبال داشتن صفحات اجتماعی پربازدید هستند. از این رو استفاده از فردی آشنا به الگوریتم های مختلف می تواند این موقعیت را در اختیار کارفرما قرار دهد که صفحه ای پربازدید داشته باشد تا بر اساس این صفحه بتواند سود خوبی برای خود ایجاد کند.

آموزش آنلاین

در بالا یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان را تدریس خصوصی ذکر کردیم. حال فرض کنید شما  به واسطه ضبط و تولید این آموزش به صورت مجازی تا چه اندازه می توانید درآمد بیشتری برای خود ایجاد کنید.امروز پلتفرم های مختلفی مانند مکتب خونه و ... این امکان را در اختیار تمام افراد جامعه قرار داده اند که بتوانند آموزش های خود را به صورت حرفه ای ضبط و تولید کرده و آن را در اختیار تمامی افراد جامعه قرار دهند..

بیشتر بخوانید: اصول و مراحل راه اندازی کسب و کار در ایران

داشتن مهارتی مشخص و توانایی ارائه آن از جمله مهم ترین ویژگی است که شما باید در این مسیر داشته باشید. البته در نظر بگیرید که جذب مخاطب و ایجاد درآمد مناسب در این شغل نیاز به صبر و حوصله است و شما نمی توانید این انتظار را داشته باشید که در همان لحظه اول از درآمد بالایی برخوردار شوید.

شغل در منزل برای بانوان

هر مهارتی که داشته باشید!

در دنیای کاری امروز مهارت مهم ترین فاکتور برای ایجاد درآمد محسوب می شود. داشتن مهارت برنامه نویسی، حل مسئله و ده ها مورد دیگر می تواند شما را در جذب پروژه های کاری به صورت فریلنسر یاری کند. نکته مهمی که باید بدانید این است که در این مسیر شما می توانید از پروژه های خارجی نیز بهره مند شوید.

یعنی در صورت داشتن مهارت کافی این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید از طریق سایت های مختلف فریلنسری جهانی اقدام به جذب پروژه خاصی کنید. از این رو می توان گفت که فریلنسری به عنوان یکی از مهمترین مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان می تواند موجب ایجاد درآمد دلاری و پایدار برای فرد شود.

سرمایه گذاری و مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

آیا می توان سرمایه گذاری را به عنوان یکی از شغل های خانگی پرسود برای خانم ها در نظر گرفت؟ پاسخ این سوال به چند فاکتور بسیار مهم بستگی دارد. یکی از مهم ترین این فاکتورها مسئله سود است، در واقع اگر فرد بر اساس سرمایه گذاری توانایی ایجاد سودی نسبتا پایدار را به صورت ماهانه یا دوره ای داشته باشد می توان گفت که سرمایه گذاری برای این فرد به عنوان یک شغل شناخته می شود.

بنابراین زمانی سرمایه گذاری را می توان به عنوان یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان در نظر گرفت که فرد بتواند نسبت به ایجاد سودی پایدار اقدام کند. از طرف دیگر همانطور که گفتیم استرس کاری و هیجانات بالای بازارهای سرمایه ای و بورس عملا باعث شده است که نتوان سرمایه گذاری را شغلی چندان مناسب برای زنان دانست.

بیشتر بخوانید: روش های کسب درآمد در خانه بدون سرمایه (واقعی، عملی و کاربردی)

از طرف دیگر بازار های مالی در ایران و همچنین اقتصاد کلان این کشور به نحوی نیست که بتوان نسبت به ایجاد سودی نسبتا پایدار امیدوار بود. حتی با داشتن یک سبد سرمایه گذاری حرفه ای و منظم نیز نمی توان به صورت کاملا قطعی نسبت به ایجاد این سود نظر داد.

با این حال می توان با استفاده از موقعیت هایی با ریسک کم و سود منطقی تا حدودی سود پایدار و منظم ایجاد کرد. یکی از این موقعیت ها را می توان کرادفاندینگ بر اساس اعطای وام دانست.

کرادفاندینگ چیست؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه عنوان کنیم، کرادفاندینگ بر اساس اعطای وام روشی است که بر اساس آن شرکت ها و کسب و کارهای مختلف می توانند نسبت به تامین مالی خود به سرعت اقدام کنند. مسئله ای که وجود دارد این است که در این روش مجموعه سرمایه سرمایه گذاران خرد و کلان در کنار یکدیگر قرار گرفته و به صورت وام به شرکت اعطا می شود.

بنابراین شرکت موظف است در زمان مقرر نسبت به بازگشت اصل سرمایه به سرمایه گذاران اقدام کند. بنابراین در این نوع سرمایه گذاری عملا ریسک کاهش یا از بین رفتن اصل سرمایه وجود ندارد. از طرف دیگر شرکت موظف است سود حاصل از تحقق اهداف مالی را به سرمایه گذاران بپردازد. این سود در ایران غالبا بین 43 تا 48 درصد به صورت سالانه در نظر گرفته می شود.

مسلما نمی توان سود این موقعیت سرمایه گذاری را سودی قابل رقابت با سایر بازارهای مالی دانست، اما مسئله ای که وجود دارد این است که این سود نسبتا منطقی بر اساس ریسک کم و عدم از بین رفتن اصل سرمایه ایجاد می شود. بنابراین می توان به عنوان یک منبع درآمد و شغل خانگی حتی برای زنان به آن نگاه کرد.

کرادفاندینگ در ایران

کرادفاندینگ در ایران بر اساس پلتفرم جامع و معتبر دونگی انجام می شود. در این پلتفرم طرح های اقتصادی مختلفی از سمت شرکت ها ارائه می شود و سرمایه گذاران بر اساس این طرح ها متوجه می شوند که هر شرکتی به چه میزان سرمایه نیاز دارد و در صورت تامین این نیاز مالی چه اهدافی با چه سودآوری هایی محقق می شود.

از طرف دیگر دونگی امکان سرمایه گذاری با یک میلیون تومان سرمایه را هم فراهم کرده و سرمایه گذار بدون پرداخت کارمزد و مالیات می تواند نسبت به سرمایه گذاری در این پلتفرم اقدام کند.  از این رو عملا می توان گفت که سود حاصل از این سرمایه گذاری به صورت خالص در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد. نکته دیگر این است که برخی از طرح های ارائه شده در این پلتفرم علاوه بر اصل سرمایه امکان ارائه ضمانت نامه برای پرداخت سود تعیین شده نیز می باشد. بنابراین عملا سرمایه گذار نسبت به دریافت اصل سرمایه می تواند کاملا مطمئن باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با پول کم؛ سهام، صندوق یا کرادفاندینگ

همه این ها در کنار هم می تواند به ما نشان دهد که تا چه اندازه یک سرمایه گذاری از طریق کرادفاندینگ در دونگی می تواند به عنوان یکی از شغل های خانگی پردرآمد برای زنان محسوب شود.

کار در خانه برای زنان

جمع‌بندی

آن چیزی که در این مقاله به آن اشاره کردیم این بود که مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان مفهومی است که در جامعه امروز چندان مشخص نیست و نمی توان به سادگی این دست از مشاغل را کشف کرد. از طرف دیگر جامعه امروز جامعه ای است که مردان آن را بر اساس ویژگی های ذاتی و توانایی های خود آن را ساخته اند. از این رو نمی توان به سادگی در جامعه به دنبال شغلی گشت که مناسب توانایی ها و ذات انسانی یک زن باشد.

از این رو عمدتا باید سراغ مشاغل خانگی رفت که امکان تامین نیازهای یک زن از نظر روحی و اجتماعی را داشته باشد. در این مقاله به موارد مختلفی اشاره کردیم و دانستیم فریلنسری یا مواردی مانند سرمایه گذاری در دونگی می تواند درآمد نسبتا قابل توجهی برای یک زن ایجاد کند.

ما موافق این موضوع هستیم که زن باید توانایی کسب استقلال مالی را داشته باشد اما باید در نظر داشت که کسب این استقلال به چه بهایی است؟ آیا زن باید تمام وجود خود را زیر پا بگذارد و ویژگی ها و نقش های دیگر خود را فراموش کند؟ مسلما خیر. اینجاست که سرمایه گذاری در دونگی یا استفاده از مسیرهایی مانند فریلنسری به عنوان شغل های خانگی پرسود برای خانم ها می تواند کارایی خوبی برای فرد داشته باشد.

سوالات متداول

به نظر می رسد مسیرهایی مانند فریلنسری، تولید منسوجات و محصولات دستی و حتی سرمایه گذاری از طریق موقعیت های کم ریسک و نسبتا پر سود (مانند طرح های ارائه شده در دونگی) می تواند به عنوان انواعی از بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان محسوب شود.

به طور کلی جامعه امروز جهانی بر اساس آن چیزی که مردان تصور می کردند طراحی شده است، از این رو عملا نمی توان این انتظار را داشته باشیم که مشاغل طراحی شده نیازهای یک زن را برطرف کند. حتی تا چند دهه گذشته تصور کار کردن زن در جامعه یک تصور دور از ذهن و کاملا محال بود. از این رو عملا می توان گفت که مشاغل عمومی و عادی در جامعه شاید برای یک زن موقعیت مناسبی نباشد.

اگر سرمایه گذاری امکان ایجاد سودی پایدار به صورت دوره ای داشته باشد می توان آن را به صورت یک شغل در نظر گرفت. حال اگر این موقعیت سرمایه گذاری بتواند سود مناسب و ریسک کمی داشته باشد همان شغلی خواهد شد که تا حدودی مناسب خانم ها است. بنابراین می توان موقعیت هایی مانند سرمایه گذاری در دونگی را از جمله این مشاغل دانست.