خانه / وبلاگ و مقالات / شغل های ساده اما پر درآمد

شغل های ساده اما پر درآمد

۱۴۰۳/۰۴/۱۷ مقالات

شغل های ساده

شغل های ساده ای در این دنیا وجود دارد که می تواند درآمد خوبی را برای افراد ایجاد کند. به طور مثال فروش یک محصول پر تقاضا، ارائه خدماتی که همه به دنبال آن هستند و شاید یک سرمایه گذاری مناسب می تواند از جمله مشاغل ساده ای باشد که هر کسی به دنبال آن می گردد. به طور کلی ما در این مقاله به دنبال این هستیم که بدانیم شغل ساده دقیقا چه تعریفی دارد و چگونه می توان بر اساس این تعریف دسته ای تحت برای این دست از مشاغل در نظر گرفت. سپس بر اساس این تعریف قصد داریم نمونه هایی از شغل های ساده را مشخص کرده و در خصوص هر کدام از آن ها با یک دیگر صحبت نماییم.

در واقع ما در نظر داریم بدانیم که اگر بخواهیم کار ساده یا آسانی را انتخاب کنیم که درآمد خوبی داشته باشد، آن شغل کدام است و چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟ همچنین به این سوال بسیار قدیمی و نسبتا مهم پاسخ خواهیم داد که آیا شغل های ساده همان شغل کثیف است؟

فهرست مطالب: 

شغل های ساده چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از هر چیزی ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که شغل های ساده دقیقا چه ویژگی هایی دارد؟ در کلام ساده تر ساده بودن شغل به چه معنی است؟ آیا ساعت کاری کم، درآمد بالا، عدم استرس کاری و ... را می توان جزو ویژگی یک شغل آسان در نظر گرفت؟ سوال بهتر این است که آیا اصلا کار ساده و آسانی در دنیا وجود دارد؟

باید بگوییم که امروز دیدگاه اقتصادی به مسائلی شغلی و کسب و کار به طور کلی تغییر کرده است. در دهه های گذشته این تصور وجود داشت که سخت کار کردن می تواند باعث ایجاد درآمد بیشتر شده و شما را ساده تر در مسیر موفقیت قرار می دهد، اما امروز این تصور به طور کامل تغییر کرده است. در واقع در دنیای اقتصاد امروز دیدگاه ها به این سمت حرکت کرده است که کسی می تواند درآمد بیشتر و موفقیت بهتری را کسب کند که هوشمندانه کار کند. مثال معروف این دیدگاه را می توان در مشاغلی مانند معادن پیدا کرد.

اگر قرار باشد سخت کار کردن شما را به موفقیت واقعی برساند باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا کارگران معدن امروز ثروتمندترین افراد محسوب می شوند؟ این در حالی است که در دهه های گذشته به واقع وضعیت اقتصادی این دست از افراد بهتر بود و می توانستند شرایط راحت تری را برای زندگی خود ایجاد کنند. بنابراین اولین و مهم ترین ویژگی شغل های ساده و پردرآمد، هوشمندی است. حال سوال این است که هوشمندی در کسب و کار چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد؟

هوشمندی در کسب و کار

سوال بسیار مهمی که در خصوص پیدا کردن شغل های ساده و پردرآمد وجود دارد این است که چگونه می توان در یک کسب و کار هوشمندانه رفتار کرد؟ در کلام ساده تر هر کسب و کار و  شغلی می تواند ساده به نظر برسد به شرط این که شما هوشمندانه تلاش کنید و سعی کنید از فرصت هایی که وجود دارد بهترین استفاده ها را ببرید. اولین و مهم ترین ویژگی یک رفتار هوشمندانه این است که فرد از مسیری عبور کند که کمتر کسی از آن رفته باشد.

مشاغل ساده

در کلام ساده تر هوشمندی به معنی کشف مسیرهای تازه به هدف است که شما را سریع تر و ساده تر برساند. بگذارید با یک مثال این مسئله را توضیح دهیم. فرض کنید فردی در دل تابستان تصمیم می گیرد با فروش آب خنک در یکی از خیابان های شلوغ شهر درآمد خوبی برای خود ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با رایج ترین اصطلاحات کسب و کار و استارت آپ

این فرد با در نظر گرفتن بازار موجود و تقاضای بالای مربوط به آن تصمیم گرفته است با فروش آب سود خوبی به دست بیاورد. اما سوال اینجاست که آیا این تمام کار است؟ این فرد در گرمترین روزهای سال قرار است تمام خیابان را بپیماید و یا در گوشه ای بنشیند و منتظر باشد تا کسی بخواد یک آب خنک از او خریداری کند. این در حالی است که در همان خیابان ده ها مغازه و دکه و ... این نیاز را برطرف می کنند.

اما این فرد با کمی انتخاب هوشمندانه می توانست در موقعیت هایی که عرضه کمتری وجود دارد و یا اصلا وجود ندارد دست به این کار بزند. به طور مثال پشت چراغ های قرمز طولانی شهر، در دل ترافیک های سنگین شهری و ... همواره نیاز بالایی به آب خنک احساس می شود، نیازی که تقریبا هیچ عرضه کننده ای برای آن وجود ندارد. اینجاست که سود پیش بینی شده از فروش آب معدنی برای فرد محقق می شود. بنابراین یک رفتار هوشمندانه می تواند روند فروش را ساده تر کند و عملا یک کار سخت و طاقت فرسا را به یک شغل ساده و راحت تبدیل نماید.

کاری را که دوست دارید انجام دهید

یکی از جالب ترین ویژگی هایی که می توان برای شغل های ساده در نظر گرفت این است که هر کدام از مشاغلی که شما دوست داشته باشید می تواند در این دسته بندی قرار بگیرد. در کلام ساده تر محدودیت خاصی برای دسته بندی کارهای ساده وجود ندارد و این خود شما هستید که مشخص می کنید چه کاری می تواند برای شما ساده باشد و چه کاری نمی تواند.

به طور مثال فردی عاشق رانندگی با خودروهای سنگین است، این فرد به خودرو خود و مسیری که طی می کند عشق می ورزد. از این رو بهترین لحظات این فرد در خودروی خود می گذرد و برایش اهمیتی ندارد که مسافت طی شده بین دو شهر چند ساعت و چند روز طول می کشد. بنابراین رانندگی ترانزیت یا خودرو های سنگین برای این فرد از جمله کارهای ساده محسوب می شود.

اما همین شغل برای کسی که به ناچار وارد این عرصه شده باشد، به طور مثال اگر بخواهد شغل پدری خود را ادامه دهد اگر بدون علاقه و دوست داشتن باشد می تواند به عجیب ترین و سخت ترین کار دنیا تبدیل شود. برای این فرد رانندگی با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت می تواند بزرگ ترین شکنجه دنیا محسوب شود و تصور این که قرار است تا هفته ها در مسیر باشد و تنها قرار است روز و شب خود را سپری کند عملا فرد را به سرعت فرسوده می کند و باعث می شود وی به هیچ عنوان احساس موفقیت نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان: 7 روش عالی که باید امتحان کنید

بنابراین داشتن علاقه قلبی به یک شغل و پیگیری آن از ته دل یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند نشان دهد تا چه اندازه یک شغل می تواند برای ما ساده باشد. یادتان باشد کاری برای شما ساده است که بتوانید بدون عذاب و فشار روحی آن را ساعت ها انجام دهید و از انجام آن خسته نشوید.

تا چه اندازه احساس رضایت دارید؟

داشتن حس رضایت فرد از خود یکی از مهم ترین فاکتورهای احساس موفقیت در انسان هاست. در واقع انسان ها دوست دارند که مفید باشند و در جامعه جایگاه خوبی پیدا کنند، در این حالت است که فرد از خود احساس رضایت کرده و می تواند شرایط بهتری را برای آینده خود رقم بزند.

شغل های آسان

زمانی که انسان از خود راضی نباشد و نتواند اهمیت و ارزش خود در جامعه را درک کند دچار سرخوردگی شده و ادامه حیات برایش مشکل می شود. همین مسئله در عدم وجود احساس رضایت در مشاغل وجود دارد. شاید شما به عنوان یک مدیر بلند پایه در یکی از شرکت های معتبر ایران مشغول به کار باشید، اگر شما در این شغل احساس رضایت نکنید و فکر کنید که کارکرد خاصی ندارید عملا رفتن به سر کار و نشستن پشت میز برای شما سخت ترین کار دنیا خواهد شد.

این در حالی است که ممکن است راننده تاکسی با رساندن هر مسافر از خود راضی باشد و یا با عبور درست و رانندگی خوب این احساس را در خود ایجاد کند. این احساسی است که می تواند روند ساده تر شدن شغلتان را تسریع ببخشد و یا آن شغل را سخت تر کند.

جنبه اقتصادی مشاغل ساده

تا حدودی با تعریف شغل های ساده آشنا شدیم و دانستیم که شرایط خاصی برای مشاغل ساده وجود ندارد و هر کاری ساده می شود به شرطی که شما در آن هوشمندی داشته باشید، به آن علاقه مند شوید و از انجام آن احساس رضایت کنید.

اما در این بین سوال مهمی ایجاد می شود که آیا کار آسان می تواند درآمد خوبی هم داشته باشد؟ عده ای معتقد هستند که اگر شما در کارتان هوشمندی به خرج دهید به آن کار علاقه مند باشید قطعا می توانید از آن کار درآمد خوبی هم برای خود ایجاد کنید.

بله این صحبت کاملا درست است و ما نمی توانیم آن را نقض کنیم اما سوالی که وجود دارد این است که این درآمد در چه بازه زمانی قرار است ایجاد شود؟ همچنین چه انرژی و زمانی از فرد گرفته می شود تا این درآمد ایجاد شود؟

به طور مثال یک راننده تاکسی (کسی که به شغل خود علاقه مند باشد) باید تمام روز و شب را کار کند و مسائلی مانند ترافیک و تصادف و ... را در نظر بگیرد و با تمام استرس و خستگی هایی که دارد مسافران را به صورت شبانه روز به مقصد برساند تا به درآمد نسبتا مناسبی برسد. شاید این فرد به اندازه ای به شغل خود علاقه مند باشد که بتواند این فشارها را تحمل کند و به این روند شغلی خود ادامه دهد، اما سوال مهم این است که آیا ما برای زندگی کردن به کار نیاز داریم و یا این که زندگی می کنیم که به کار خود برسیم؟

بیشتر بخوانید: کسب و کارهای کوچک پرسود و زود بازده

در کلام ساده تر در بسیاری از موارد ما اولویت بندی های زندگی خود را از یاد می بریم. یادمان می رود که همسر و فرزندان ما در بالاترین اولویت قرار دارند. یادمان رفته که ما نیز نیاز به استراحت و تفریح داریم و اساسا درآمد را برای داشتن یک زندگی مناسب و راحت می خواهیم.

بنابراین سوال مهم اینجاست که شغل مورد علاقه شما در چه بازه زمانی می تواند درآمد خوبی برای شما ایجاد کند؟ آیا قرار است تمام روز و زمان خود را برای آن صرف کنید و یا با انجام چند ساعت کار در روز به اهداف خود می رسید؟

رابطه بین درآمد و شغل های ساده

بنابراین متوجه شدیم که مشاغل ساده تنها در اجرا  انجام ساده نباید باشند و بتوانند در بخش درآمدی نیز کارایی خوبی داشته باشند. از این رو باید به دنبال شغلی باشیم که علاوه بر داشتن ویژگی های بالا بتواند درآمد مناسبی نیز برای ما ایجاد کند.

نکته بسیار مهم دیگری که در این بین وجود دارد این است که درآمد بالا به چه میزان درآمد گفته می شود؟ این سوالی است که خود شما باید به آن پاسخ دهید. یک فرد شاید با 20 میلیون در ماه بتواند زندگی خوبی داشته باشد و فرد دیگری به دنبال ایجاد یک درآمد 50 میلیون تومان است. به طور میانگین از نظر ما درآمد میان 20 تا 40 میلیون را می توان درآمدی نسبتا مناسب و خوب برای انواع مشاغل دانست. حال باید دید که برای رسیدن به این سطح درآمدی در بازه زمانی مناسب چه مشاغلی وجود دارد؟

لیستی از شغل های ساده

در ادامه قصد داریم لیستی از مشاغل ساده اما با درآمد مناسب را ارائه دهیم که بدانید پیدا کردن این دست از مشاغل کار چندان سختی نیست. اما مسئله ای که باید بدانید این است که از همان ابتدای ورود شما به مشاغل گفته شده امکان درآمدزایی کامل وجود ندارد. در واقع بستگی به نوع شغل و شرایطی که مربوط به آن است ممکن است نیاز باشد سرمایه اولیه خاصی را هزینه کنید و یا مدت زمان خاصی را برای کسب درآمد صرف کنید.

بیشتر بخوانید: راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه مراحلی دارد؟ | راهنمای قدم به قدم

در ادامه لیستی از شغل های ساده با درآمد های نسبتا مناسب خدمت شما ارائه می شود که ممکن است درآمد زایی بعد از مدت زمان خاصی داشته و یا برای راه اندازی آن نیاز به جذب سرمایه و هزینه اولیه باشد. با ما در ادامه همراه باشید.

فریلنسری، هر کاری که می توانید انجام دهید

گروه مهمی از مشاغلی که امروزه طرفدار بسیاری پیدا کرده، گروه فریلنسری است. این دسته از مشاغل به صورت آزاد بوده و مقید به زمان یا مکان خاصی نیستند، تنها چیزی که برای این دست از مشاغل اهمیت دارد این است که پروژه یا فعالیت خواسته شده در زمان مقرر تحویل داده شود. به طور مثال فردی یک پروژه برنامه نویسی را برای روز 20 مهر آماده می خواهد، یک برنامه نویس به شرط ارائه این برنامه حداکثر تا 20 مهر می تواند درآمد خودش را داشته باشد. حال برای کارفرما اهمیتی ندارد این برنامه طی یک روز نوشته شده و یا این که هر روز 5 ساعت برای آن وقت صرف شده است. برای کارفرما مهم نیست این برنامه در کجا نوشته شده و چه شرایطی داشته. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که برنامه در زمان مقرر با کیفیت تعیین شده به دست وی برسد.

کارهای ساده

بنابراین فریلنسرها عملا بدون این که وابستگی خاصی به زمان و مکان داشته باشند می توانند درآمدزایی خوبی برای خود ایجاد کنند. یک فریلنسر می تواند در یکی از روستاهای خوش آب و هوای کشور خانه ای تهیه کند و یا یک سیستم کامپیوتری و اینترنت تمام کارهای خود را انجام دهد و حتی پروژه های خارج از کشور با درآمد های دلاری قبول کند.

بیشتر بخوانید: شغل های آنلاین و اینترنتی؛ همه آنچه که باید بدانید!

از طرف دیگر فرد فریلنسر عمدتا بر پایه مهارت و تجربه خود می تواند پروژه های مختلفی را قبول کرده و آن را انجام دهد. بنابراین عملا در این مسیر رانت، پارتی، مدرک تحصیلی و ده ها فاکتور دیگر به طور کلی حذف می شود. همچنین نکته بسیار مثبت فریلنسری را می توان امکان تعیین درآمد توسط خود شماست. از این روست که گفته می شود این دسته از مشاغل از جمله شغل های ساده برای بسیاری از افراد شناخته می شود.

کارهای خدماتی می تواند همیشه درآمد خوبی داشته باشد!

یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص مشاغل و ایجاد کسب و کارهای مختلف باید به آن توجه داشته باشید این است که شاید امروز یک محصول فروش خوبی داشته باشد و یا بتوانید از محل فروش آن سود خوبی برای خود ایجاد کنید، اما با توجه به تغییر ذائقه مردم و همچنین تفاوت قیمت های ایجاد شده عملا نمی توان فروشندگی را کار ساده ای دانست.

یک فروشنده باید بداند که در هر موقعیت باید سراغ کدام محصول برود و چگونه این محصولات را به جامعه عرضه کند. از طرف دیگر فروشنده باید بتواند با فروش محصولات خود توانایی خرید محصولات جدید را با احتساب درصد حاشیه سود و درصد افزایش تورم داشته باشد. از این رو عملا فروشندگی کار چندان ساده ای محسوب نمی شود.

اما در مقابل کارهای خدماتی و ارائه خدمات مختلف به مشتریان می تواند به نسبت فروشندگی کار ساده تری محسوب شود. به طور مثال در تهران بسیاری از افراد اجاره نشین هستند، از این رو همیشه کسانی هستند که از خانه ای به خانه ای دیگر جا به جا می شوند. این جا به جایی یا همان اسباب کشی سختی های خاص خودش را دارد. فرد باید کارتون های مناسبی برای وسایل خود تهیه کند، آن ها را بسته بندی نماید و با استفاده از یک خودرو آن ها را جابجا نماید.

بیشتر بخوانید: شغل دوم خود را انتخاب کنید؛ معرفی بهترین شغل های دوم برای کسب درآمد بیشتر

یکی از شغل های ساده و پر درآمدی که می توانید داشته باشید این است که خدمات اسباب کشی ارائه دهید. به طور مثال متناسب با وسایل مشتری جعبه تهیه کنید، آن ها را بسته بندی نمایید و خودتان اقدام به جا به جایی این موارد کنید. بدین ترتیب وسایل سالم تر به مقصد می رسد و مشتری از خدمات شما راضی خواهد بود. این تقاضا و کم بودن عرضه در این حوزه می تواند درآمد خوبی برای شما ایجاد کند.

تولید در خانه، فروش در بازار

یکی دیگر از انواع شغل های ساده که می تواند بسیار هم پر طرفدار باشد برخی تولیدات خانگی است. این کسب و کار به سبب نیاز به سرمایه اولیه کمتر نسبت به سایر مشاغل می تواند روند راه اندازی ساده تری داشته باشد. یکی از جالب ترین مسائلی که در خصوص این دست از مشاغل باید بدانید این است که عمده اقتصاد کشور چین به آن وابسته است. در کلام ساده تر چین با تولید انواع محصولات با کمترین سرمایه اولیه توانست سود قابل توجهی به دست بیاورد. عدم نیاز به مکان خاص برای تولید، نیروی انسانی و منابع مورد نیاز معقول و کم از جمله مهم ترین مزایای مشاغل خانگی محسوب می شود.

نکته دیگر این است که عمده این مشاغل وابستگی خاصی به مهارت، تجربه و خلاقیت افراد دارد. به طور مثال شما می توانید با تولید انواع منسوجات هنری مانند تزئینات چوبی سود خوبی برای خود ایجاد کنید. عمده هزینه تولید این دست از منسوجات تنها معطوف به منابع اولیه (چوب و ابزار مربوط به آن) خواهد بود. بنابراین می توان حدس زد این نوع کسب و کار تا چه اندازه می تواند سودآوری خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: لیست شغل های خانگی پردرآمد

از طرف دیگر با توجه به این که عمده فعالیت این نوع کسب و کار در خانه انجام می شود، فرد با حضور در خانه می تواند شرایط روانی بهتری برای خود و خانواده ایجاد کند. همچنین با توجه به این که این دست از مشاغل بر اساس توانایی و مهارت و علاقه افراد شکل می گیرد، انجام کار سختی روانی کمتری دارد و فرد ساده تر می تواند با آن کنار بیاید. از این رو عملا می توان حدس زد تا چه اندازه کسب و کارهای خانگی می تواند ساده و البته پر درآمد باشد.

تولید انواع منسوجات، محصولات غذایی خانگی، انواع عروسک و ... از جمله پر طرفدار ترین مشاغل خانگی است که در ایران رواج دارد و شما می توانید از طریق هرکدام از آن ها درآمد خوبی برای خود ایجاد کنید.

 سرمایه گذاری، پول به جای شما کار می کند

یکی از جالب ترین مسیرهای درآمد زایی را می توان سرمایه گذاری دانست. اگر سرمایه گذاری بتواند به صورت ماهانه یا دوره ای درآمدی مشخص و نسبتا ثابت برای خود ایجاد کند گفته می شود که سرمایه گذاری برای این فرد تبدیل به یک شغل درآمد زا شده است.

کارهای آسان پردرامد

بنابراین شرط اصلی تبدیل یک موقعیت سرمایه گذاری به شغلی درآمد زا این است که این موقعیت بتواند سودی نسبتا مشخص به عنوان درآمد برای فرد ایجاد کند و فرد توانایی اتکا به آن را داشته باشد. یعنی بدین شکل نباشد که یک ماه باشد، ماه دیگر نباشد و شاید ماه های دیگر از اصل سرمایه شما کم شود. بنابراین باید در نظر داشته باشید زمانی می توان سرمایه گذاری را در دسته شغل های ساده در نظر گرفته که ریسک معقول و منطقی برای آن وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری چیست و انواع روش های سرمایه گذاری کدام است؟

برای این کار چند مسیر و راه حل وجود دارد. اول این که شما می توانید به عنوان سرمایه گذار نسبت به تشکیل سبد سرمایه گذاری اقدام کنید. مهم ترین شاخصه هر سبد سرمایه گذاری این است که بتواند مجموع ریسک سرمایه گذاری شما را کاهش دهد و در حد منطقی نگه دارد. از این رو در مقابل موقعیت سرمایه گذاری پر ریسک شما باید سراغ یک موقعیت کم ریسک با سودی مشخص بروید تا بتوانید در مجموع درآمد ثابت و مشخصی برای خود با حاشیه امن بالایی ایجاد کنید.

اما سوال مهم اینجاست که چند موقعیت کم ریسک و جذاب برای سرمایه گذاری وجود دارد که بتوان سود نسبتا مناسبی از آن دریافت کرد؟

کرادفاندینگ در دونگی

کرادفاندینگ یا همان تامین مالی جمعی از جمله مسیرهایی است که می تواند ریسک کم با سود منطقی برای سرمایه گذار داشته باشد. در این مسیر اصل سرمایه در پایان دوره قطعا به سرمایه گذار باز می گردد و برای این مسئله می توان به ضمانت نامه های بانکی و ... رجوع کرد. از این رو عملا ریسک کاهش سرمایه در این مسیر از بین می رود.

بیشتر بخوانید: پرسودترین سرمایه گذاری در ایران؛ شناسایی بهترین سرمایه گذاری های پرسود

در مقابل سرمایه گذاران با تامین جمعی نیاز مالی یک شرکت یا کسب و کار عملا باعث تحقق اهداف تجاری و مالی می شوند که با تحقق این طرح ها عملا سود جدیدی برای شرکت ایجاد می شود که کسب و کار موظف است در پایان دوره سرمایه گذاری این سود را به سرمایه گذار پرداخت نماید.

دونگی پلتفرم معتبر و جامعی است که در ایران این نوع سرمایه گذاری را امکان پذیر کرده است. در این پلتفرم سرمایه گذاران امکان انتخاب طرح هایی با پیش بینی سود آوری سالانه 43 تا 48 درصد را دارند که دارای ضمانت های معتبر بازگشت اصل سرمایه می باشند. از این رو می توان گفت که سرمایه گذار می تواند با انتخاب یک یا چند طرح ارائه شده در این پلتفرم ریسک سبد سرمایه گذاری خود را با دریافت سودی مناسب تعدیل کند و به یک درآمد نسبتا مشخص و ثابت از سرمایه گذاری خود برسد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد تعریفی درست از شغل های ساده ارائه کنیم که بر اساس آن عنوان کردیم شغلی ساده است که بر اساس هوشمندی، علاقه و احساس رضایت خود شما کشف شود که در عین حال بتواند درآمد خوبی هم داشته باشد.

از این رو 3 طیف شغلی را عنوان کردیم که می توانند این ویژگی ها را به صورت کلی داشته باشند که عبارت بودند از مشاغل فریلنسری، مشاغل خدماتی و سرمایه گذاری به شرط ایجاد سود پایدار. هر کدام از این مسیرها مزایا و معایب خاص خودش را دارد.

در این بین به این نکته نیز توجه داشته باشید که ورود به فریلنسری یا مشاغل خدماتی نیاز به مهارت، تجربه و شناخت کافی دارد. این در حالی است که سرمایه گذاری در موقعیتی مانند طرح های ارائه شده در دونگی بدون نیاز به تجربه و تخصص کافی امکان سودآوری پایدار را برای شما فراهم می کند و می تواند به عنوان یک شغل ساده و پردرآمد محسوب شود.

سوالات متداول

پاسخ این سوال بر عهده خود شماست. شاید بتوان مشاغلی از دسته های فریلنسری، خدماتی یا سرمایه گذاری را بتوان به عنوان شغل های ساده پردرآمد شناسایی کرد.

شاید بسیاری از مشاغل برای ما به دلایل مختلفی ساده به نظر برسد، اما نکته ای که وجود دارد این است که درآمدزایی این مشاغل باید به نحوی باشد که با حداکثر روزی 8 ساعت کار بتوان به یک درآمد ثابت و نسبتا مناسب دست پیدا کرد. یادتان باشد که فعالیت کاری بیش از 8 ساعت می تواند به زندگی شخصی شما آسیب وارد کند.

در صورتی که سرمایه گذاری بتواند سود پایدار و ثابت را به صورت ماهانه یا دوره ای برای سرمایه گذار ایجاد کند می توان گفت که این فعالیت اقتصادی به عنوان یک شغل در نظر گرفته می شود. این شغل می تواند با سرمایه گذاری در دونگی به علت عدم نیاز به دانش یا تجربه خاص به عنوان یکی از شغل های ساده در نظر گرفته شود.