خانه / وبلاگ و مقالات / بهترین سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان در ایران

بهترین سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان در ایران

۱۴۰۲/۰۹/۱۹ مقالات

بهترین سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان در ایران

سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان به نوعی راهکاری است که می‌تواند به درآمدزایی فرد کمک کند. شما هم اگر سرمایه ای 200 میلیون تومانی دارید می‌توانید با کمی هوشمندی در دنیای اقتصادی، سود خوبی به دست بیاورید. هوشمندی بدین معنی است که بتوانید نیازها و اهداف های اقتصادی خودتان را بر اساس توانمندی هایی که در اختیار دارید انتخاب کنید و بر اساس این انتخاب از ابزارها و فرصت های سرمایه گذاری متناسب بهره ببرید.

ما در این مقاله به دنبال این هستیم که بتوانیم بهترین سرمایه گذاری با 200 میلیون تومن را به شما نشان دهیم. در واقع زمانی که محدوده و قدرت مالی مشخص می‌شود، می‌توان راحت تر در خصوص موقعیت های سرمایه گذاری و سودآوری آن ها صحبت کرد. مسلما مسئله ریسک سرمایه گذاری و بهره وری مهمترین نکاتی است که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

بنابراین در انتها خواهیم دانست بهترین روش سرمایه گذاری و فرصت سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان چیست و چگونه می‌توان تا حد ممکن از خطراتی مانند کاهش میزان و ارزش سرمایه دور ماند. حال به نظر شما با دویست میلیون تومان در سال 1402 چکار می‌شود کرد؟

فهرست محتوا:

شناخت واقعیت اقتصادی

تا چه اندازه با واقعیت های اقتصادی آشنا هستید؟ سیستم اقتصادی کشور را می‌شناسید؟ آیا با مفاهیمی مانند تورم و مالیات آشنا هستید؟ این ها درست مانند چارچوب های مسیری است که می‌خواهیم در آن قدم برداریم. بنابراین برای رسیدن به بهترین سرمایه گذاری 200 میلیون تومانی لازم است ابتدا کمی در خصوص واقعیت های اقتصادی ایران صحبت کنیم.

متاسفانه سیستم اقتصادی ایران امروزه به سمتی رفته است که 200 میلیون تومان را نه می‌توان پول کمی دانست و نه به اندازه ای این پول را قوی بشناسیم که بتوان با آن کارهای بزرگی انجام داد. به طور مثال حتی نمی توان به شغل دوم با 200 میلیون به عنوان یک ایده منطقی و درست نگاه کرد.

بگذارید کمی ساده تر بگوییم، یک کارمند برای این که بتواند 200 میلیون سرمایه داشته باشد نیاز است که سال ها کار کند و اما با این میزان سرمایه عملا امکان خرید خودرو یا خانه را نخواهد داشت. بنابراین بهترین کاری که می‌توان با چنین سرمایه ای انجام داد، سرمایه گذاری است. البته توجه داشته باشید که این سرمایه باید به شکل آزاد باشد، یعنی نیاز ضروری به آن نداشته باشید چرا که تمامی موقعیت های سرمایه گذاری ریسک و خطرات خاص خودشان را دارند. بنابراین این احتمال وجود دارد که سرمایه شما با کاهش میزان یا ارزش واقعی رو به رو شود. حال با توجه به این مقدمه می‌خواهیم بدانیم واقعیت اقتصادی حاکم در ایران بر اساس چه سیستم حرکت می‌کند. شناخت این سیستم می‌تواند کمک بزرگی به ما در شناخت موقعیت های سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان کند.

بیشتر بخوانید: اهداف سرمایه گذاری و الزامات آن

سیستم اقتصاد ایران، مبتنی بر عرضه و تقاضا

سیستم اقتصاد ایران را نمی توان یک سیستم کاملا مشخص و جامع دانست. بخشی از این سیستم بر اساس تورم و بخش دیگری از آن بر اساس مالیات طراحی شده است. در کلام ساده تر دولت به عنوان مدیر اصلی اقتصاد هم از طریق خرید و فروش و حضور در بازارهای مختلف درآمدزایی می‌کند و هم می‌تواند از طریق دریافت مالیات هزینه های مورد نیاز خود را تامین کند.

در حالت کلی می‌توان سیستم اقتصادی ایران را یک سیستم کاملا شناور و نامشخص دانست. در چنین سیستم هایی نمی توان به طور قطع بازارهای مالی خاصی را به عنوان سکوهای امن برای سرمایه گذار مشخص کرد. به طور مثال در کشورهایی مانند آمریکا بازار طلا در هر نوسان اقتصادی و حتی در رکودهای مختلف اقتصادی توانسته به عنوان یک سکوی امن شناخته شود. افزایش قیمت طلا طی تنش های اخیر (جنگ اسرائیل و فلسطین) عملا این موضوع را ثابت می‌کند.

مشکل اصلی سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان

نکته دیگر این است که جریان های تورمی در ایران بسیار قوی است و حتی دولت به عنوان یک بازیگر مهم اقتصادی هم نمی تواند با تغییر توازن در عرضه و تقاضا این جریان را کنترل کند. بنابراین به صورت کلی ما با اقتصادی رو به رو هستیم که به صورت روزمره باعث کاهش ارزش سرمایه می‌شود. همچنین در این اقتصاد سکوهای امن چندانی برای سرمایه گذاری با حفظ ارزش سرمایه وجود ندارد.

به طور مثال نمی توان برای سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان، سپرده گذاری بانکی را پیشنهاد داد. چرا که این سپرده ها سودی کمتر از درصد تورم برای سرمایه گذاران خود به همراه دارند. بنابراین عملا سرمایه شما با کاهش ارزش سرمایه رو به رو خواهد شد. حال این سوال ایجاد می‌شود که با 200 میلیون چیکار میشه کرد؟

بیشتر بخوانید: راهنمای اصول سرمایه گذاری موفق در ایران را فقط اینجا بخوانید!

مشکل اصلی سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان

به جز سیستم اقتصادی ایران که یک معضل عام برای تمامی سرمایه گذاران محسوب می‌شود، مسئله سرمایه گذاری با دویست میلیون یک مسئله و مشکل اساسی دارد.

همانطور که گفتیم دویست میلیون سرمایه ای نیست که به اندازه کافی بزرگ یا کوچک باشد. یعنی نمی توان به طور قطع گفت که این سرمایه باید به طور کامل در یک موقعیت اقتصادی سرمایه گذاری شود و یا این که می‌توان با آن سبد سرمایه گذاری موثری شکل داد.

از نظر منطقی سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان بهتر است بر روی یک موقعیت اقتصادی یا سرمایه گذاری خاص باشد. در این صورت است که سودآوری منطقی خواهد داشت. اما از نظر این که هر موقعیت اقتصادی ریسک خاص خودش را دارد می‌توان گفت که شما با این کار سرمایه خود را در یک موقعیت خطرناک قرار می‌دهید.

بگذارید کمی ساده تر برای شما بیان کنیم، سرمایه گذاری با 200 میلیون تومن زمانی می‌تواند سودآوری خوبی داشته باشد که شما بتوانید یک موقعیت با سود بالا و مناسب برای خود پیدا کنید. استفاده از سبد سرمایه گذاری برای چنین میزان سرمایه ای چندان پیشنهاد نمی شود. گرچه سبد های سرمایه گذاری همواره می‌تواند بهره وری مناسبی داشته باشد و تا حد زیادی شما را از ریسک بالا دور نگه دارد. این استراتژی شماست که مشخص کنید بهترین راه برای سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان چیست.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری چیست و انواع آن کدام است؟

موقعیت های سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان

مشخص بودن حجم سرمایه و قدرت مالی که در اختیار دارید این مزیت بزرگ را دارد که می‌تواند موقعیت های محدود تری پیش روی شما قرار دهد. به طور مثال بازارهایی مانند بازار املاک، بازار خودرو و بسیاری از بازارهای کالاهای فیزیکی تقریبا از لیست موقعیت های ما خارج می‌شود.

در این بازار بورس، بازار طلا و بازار ارز به عنوان بازارها و موقعیت های مالی سنتی شناخته می‌شود که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در کنار این بازار، صندوق های درآمد ثابت و همچنین سپرده های بانکی نیز از موقعیت هایی است که می‌تواند در لیست امروز ما قرار بگیرد.

بر اساس مدل اقتصادی و شناختی که از واقعیت اقتصادی ایران به دست آوردیم عملا می‌توان گفت که سپرده های بانکی نیز نمی تواند به عنوان یک ایده منطقی و پرسود برای سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان شناخته شود. از طرف دیگر بازارهای خارجی و بین المللی مانند بازار فارکس و بیت کوین نیز می‌تواند به عنوان موقعیت های عالی سرمایه گذاری شناخته شوند. به خصوص این که این بازارها درآمد و سود دلاری در اختیار سرمایه گذاران خود قرار می‌دهد.

موقعیت های سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان

در خصوص صندوق های درآمد ثابت نیز می‌توان گفت که بسیاری از این صندوق ها سودی پایین تر از درصد تورم برای سرمایه گذاران خود در نظر می‌گیرند. همچنین سایر صندوق های سرمایه گذاری از جمله صندوق های مختلط یا سهام با وجود این که توسط کارگزاری های معتبر اداره می‌شوند همچنان پر ریسک هستند.
بنابراین اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم موقعیت های زیر برای سرمایه گذاری 200 میلیون تومانی وجود دارد:

  • بازار بورس
  • بازار طلا
  • بازار ارز
  • بازار فارکس
  • بازار بیت کوین
  • راه اندازی کسب و کار یا تولیدی با دویست میلیون

اما به نظر شما بهترین سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان در میان این موقعیت ها کدام است؟ در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد. با ما همراه بمانید.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری شخصی کدام است؟

سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان در سال 1402

تا به اینجا با موقعیت های مختلف برای سرمایه گذاری با 200 میلیون تومن آشنا شدیم. حال سوال این است که کدام یک از این موقعیت ها در سال 1402 و سال 1403 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؟ این سوال زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که استراتژی شما برای سرمایه گذاری حرفه ای، استفاده تنها از یک یا دو موقعیت باشد. به نوعی می‌خواهیم بدانیم که بیشترین سود با دویست میلیون تومن با کمترین ریسک کدام موقعیت است.

برای پاسخ به این سوال لازم است که عوامل متعددی از جمله شرایط سیاسی کشور را مورد توجه قرار داد. در واقع در کنار عوامل اقتصادی بیان شده در بالا شرایط سیاسی و موقعیت های غیر اقتصادی نیز تاثیر بسیاری در انتخاب موقعیت مورد نظر ما دارد. در ادامه این مسئله را از بعد جهانی و منطقه ای مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: پولمو کجا سرمایه گذاری کنم؟

وضعیت سیاست جهانی

در سال میلادی جاری اتفاقات متعددی رخ داده است که باعث شده است که تنش در بعد جهانی گسترش پیدا کند. جنگ میان اوکراین و روسیه از مهمترین این تنش ها محسوب می‌شود. در واقع روسیه به عنوان یک قدرت شرقی با حمله به اوکراین عملا جنگ پنهان میان غرب و شرق را شعله ور کرد. این تنش ها باعث شد که مسائلی مانند قیمت نفت و سوخت اهمیت پیدا کند.

از طرف دیگر رفتار بازیگرهای مهم اقتصاد جهانی از جمله چین و آمریکا در این بین باعث شده است که تنش های سیاسی به طور کامل در تنش های اقتصادی تاثیرگذار باشد. اگر بخواهیم ساده و صریح بیان کنیم این تنش ها باعث شده است که موقعیت اقتصادی در جهان به شکل پرنوسان و غیر قابل اعتماد پیش برود.
کرونا باعث شد که اقتصاد درگیر یک رکود چند ساله شود. این رکود باعث شد که جریان های مالی به سمت بازارهای سنتی با ثبات طلا کشیده شود. همچنین دولت آمریکا با افزایش نرخ بهره طی سال های گذشته درصد بالایی از جریان های مالی را جذب سرمایه کرده است. شروع تنش های جهانی در دوره پس از کرونا عملا این رکود را ادامه دار کرد و باعث شد بازیگران صحنه اقتصاد با احتیاط بیشتری دست به کار شوند.

سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان در سال 1402

این مسئله در کنار تنش منطقه ای میان اسرائیل و آمریکا این احتیاط را چند برابر کرده است. به نحوی که سرمایه های خارج شده از بازار طلا دوباره به این بازار بازگشت و باعث افزایش قیمت اونس شد. چرا که اسرائیل نماینده غرب در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و این دوباره نشان از تنش های میان کشورهای غربی و شرقی دارد.

از این رو به شکل خلاصه می‌توان گفت که موقعیت های جهانی مانند فارکس و بازار بیت کوین در وضعیت چندان مشخصی قرار ندارد و نمی توان روند کاملی برای آن پیش بینی کرد. از این رو به نظر نمی رسد این موقعیت ها بر خلاف سودآوری دلاری، موقعیت چندان کم ریسکی برای سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان محسوب شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های سرمایه گذاری با سود روزانه در ایران

تنش های منطقه ای و تاثیر آن

جنبه دیگر تاثیر پذیر اقتصاد به خصوص در ایران را می‌توان تنش های منطقه ای دانست. ایران خواسته یا ناخواسته کشوری در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. این منطقه در طول تاریخ معاصر همواره آبستن اتفاقات و تنش های بسیاری بوده است. آخرین و مهمترین این تنش ها میان اسرائیل و فلسطین بوده است.

با توجه به این که ایران یکی از کشورهایی است که به صورت علنی از گروه های مقاومت کرده، به طور غیر مستقیم در این تنش شرکت دارد. همچنین شرکای ایران در منطقه از جمله عراق و سوریه نیز همین روند را در پی گرفته اند. بنابراین اقتصاد ایران در سال جاری و سال آینده متاثر از این اتفاق خواهد بود. همانطور که می‌توان امروز اولین نتایج این تنش را در نوسانات قیمت ارز و طلا در ایران دانست.

در چنین شرایطی سرمایه گذاران ایرانی به شکل سنتی از بازار مالی بورس خارج شده و وارد بازارهای طلا و ارز می‌شوند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که سیاست حفظ قیمت ارز که توسط دولت اجرا می‌شود مانع از این می‌شود که سودآوری خاصی در این بازار به صورت کوتاه مدت رخ دهد. به خصوص این که در سال 1402 انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و این مسئله باعث شده است که تا پایان این انتخابات عملا نتوان نوسان مثبت خاصی در این بازارها شاهد بود. در کلام ساده تر بازار طلا و ارز ایده پر سود  با دویست میلیون تومن در سال جاری محسوب نمی شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با سود بالای 30 درصد چیست؟

تحریم های مالی و بازرگانی

یکی از مهمترین عوامل تقریبا سنتی و تاثیرگذار در بازار ایران را می‌توان مسئله تحریم اقتصادی و بازرگانی دانست. در واقع سال هاست که ایران به سبب قطع نامه های مختلف درگیر این تحریم ها می‌باشد. بر اساس این تحریم ها عملا بازرگانان ایرانی در خصوص واردات و صادرات دچار مشکلات بسیاری است. حتی دولت ایران در خصوص فروش نفت و دریافت سرمایه های خود با مشکلات بسیاری رو به روست.

در بسیاری از موارد ایران نمی تواند سرمایه حاصل از فروش محصولات خود را به صورت مستقیم دریافت کند و یا این سرمایه بنا به دلایل مختلف بلوکه می‌شود. این ها مواردی است که باعث شده است مسئله تولید و صنعت در ایران تبدیل به یک ریسک عملی شود.

از طرف دیگر دولت برای حفظ قدرت خود در جامعه و تامین نیازهای آن مجبور است که بر اساس موقعیت های جدید، قوانین جدیدی وضع کند. این قوانین می‌تواند برخی از تولیدکنندگان و یا برخی از کسب و کارها را از بین ببرد. به طور مثال دولت طی سال های اخیر تصمیم گرفت که مانع از واردات لوازم آرایشی به عنوان کالای غیر اساسی به کشور شود. بنابراین عملا ایده سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان بر یک موقعیت تولیدی یا به عنوان راه اندازی یک کسب و کار نمی تواند به عنوان یک ایده چندان جذاب شناخته شود.

این مسئله در کنار هزینه های راه اندازی یک کسب و کار و دوره بازگشت سرمایه نسبتا طولانی باعث شده است ما راه اندازی کسب و کار و یا شراکت در یک کسب و کار به عنوان ایده مناسبی به عنوان سرمایه گذاری 200 میلیون تومانی در نظر نگیریم.

بیشتر بخوانید: شروع سرمایه گذاری؛ سرمایه گذاری را چگونه و از کجا آغاز کنم؟

خروج از بن بست

تا به اینجا تقریبا تمامی موقعیت های سرمایه گذاری با 200 میلیون تومن از لیست پیش روی ما خارج شد. بازار بورس طی سال جاری و احتمالا در سال آتی رشد چندانی را در پی نخواهد داشت. از طرف دیگر این بازار ریسک های خاص خودش را دارد. به طور مثال شما نمی تواند همواره آن را مورد تحلیل قرار دهید. زیرا بخش بزرگی از این بازار در اختیار دولت بوده و همیشه این احتمال وجود دارد که رفتار بازار چیزی خارج از تصور شما باشد.

بازارهای طلا و ارز بر خلاف سایر کشورها، در ایران به عنوان یک بازار امن شناخته نمی شود. به خصوص بازار ارز را نمی توان به عنوان یک بازار کم ریسک شناسایی کرد. چرا که ارز نیز به عنوان یک ابزار برای تامین بودجه دولتی محسوب می‌شود. از این رو این احتمال بسیار وجود دارد که عرضه و تقاضای ایجاد شده در این بازار مهندسی شده باشد. بنابراین اگر تجربه و تخصص کافی را ندارید سعی کنید تا حد امکان وارد این بازارها نشوید.

در خصوص بازارهای جهانی نیز به این نتیجه رسیدیم که بازارهای مالی فارکس و بیت کوین بر اساس تنش های اتفاق افتاده چندان ثبات خوبی ندارند و با هر خبری می‌تواند تغییر کند. از طرف دیگر این مسئله را در نظر داشته باشید که به واسطه تحریم های اقتصادی عملا کاربران ایرانی اجازه استفاده از این بازارها را ندارند. بنابراین در صورتی که در این بازارها حضور پیدا کنید احتمال شناسایی و بلوکه شدن سرمایه شما وجود دارد. با وجود این که مسیرهای خاصی برای استفاده از این موقعیت های سرمایه گذاری وجود دارد. اما بهتر این است که تا حد امکان از آن دوری کرد.

حال سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا نمی توان سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان داشت؟ آیا هیچ موقعیت سرمایه گذاری با ریسک معقول و کم وجود ندارد که بتواند ارزش سرمایه را حفظ کرده و سودآوری نسبتا منطقی برای ما داشته باشد؟ اینجاست که مفهوم کرادفاندینگ مطرح می‌شود. در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ چیست؟ آنچه که در مورد تامین مالی جمعی باید بدانید

سرمایه گذاری 200 میلیون تومانی در کرادفاندینگ

کرادفاندینگ در اقتصاد به معنی سرمایه گذاری جمعی است. یکی از شیوه های این سرمایه گذاری را می‌توان همان بازار بورس دانست. در واقع زمانی که عده ای سرمایه گذاران خرد و کلان در کنار یکدیگر بر یک شرکت یا کسب و کار سرمایه گذاری کنند گفته می‌شود که عملا کرادفاندینگ صورت گرفته است.

نوع دیگری از این نوع سرمایه گذاری وجود دارد که در بازار محدود و ایزوله تری صورت می‌گیرد. در این روش که از نوع اعطای وام محسوب می‌شود، سرمایه گذاران خرد و کلان نسبت به تامین سرمایه یک طرح اقتصادی شرکت یا یک کسب و کار مشخص اقدام می‌کنند. با توجه به این که این روش به شکل اعطای وام صورت می‌گیرد، اصل سرمایه سرمایه گذاران تضمین شده خواهد بود. بنابراین در پایان دوره مسلما شما 200 میلیون تومان خود را خواهید داشت.

نکته دیگر این است که این موقعیت بر اساس بازار بسیار محدود و کوچک شکل می‌گیرد. بنابراین عوامل موثر کمتری در آن می‌تواند تاثیر گذار باشد. در این روش شما به عنوان سرمایه گذار طرح های مختلف شرکت ها و کسب و کارهای متوسط یا کوچک تایید شده توسط سازمان ها و نهادهای مربوطه را مورد بررسی قرار می‌دهید و بر اساس فاکتورهای مختلف از جمله سود تعیین شده، دوره سرمایه گذاری و اعتبار شرکت یا طرح اقتصادی ارائه شده می‌توانید نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنید.

در غالب موارد این طرح ها امکان ارائه سودی بالغ بر درصد تورم را دارند. بنابراین سرمایه گذاری با دویست میلیون تومان در این روش علاوه بر تضمین بازگشت اصل سرمایه می‌تواند با حفظ ارزش سرمایه و یا حتی با افزایش میزان سرمایه همراه باشد. این نوع سرمایه گذاری به سبب تضمین سرمایه و همچنین محدود بودن از ریسک کمتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با 150 میلیون تومان: 7 روش عالی که باید امتحان کنید.

سرمایه گذاری تضمین شده

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم موقعیت های مختلفی برای سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان ارائه دهیم. بر اساس دلایل و مدارک ارائه شده تقریبا هیچ موقعیت مناسبی برای این نوع سرمایه گذاری وجود ندارد. کرادفاندینگ را می‌توان جزو تنها مسیرهایی دانست که امکان تضمین سرمایه و ارائه سودی بالغ بر میزان تورم را دارد.

در ایران این نوع سرمایه گذاری بر اساس پلتفرم دونگی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید طرح های مختلفی را در دونگی مورد بررسی قرار دهید و بر اساس استراتژی که دنبال می‌کنید سراغ انواع طرح ها با دوره های مختلف بروید. حتی اگر به دنبال ایجاد یک سبد سرمایه گذاری با 200 میلیون تومن هستید نیز می‌توانید سبدی از طرح هایی با دوره های سرمایه گذاری و سودآوری های متنوع برای خود ایجاد کنید.

به جز مزایای گفته شده، دو مزیت بسیار بزرگ در این روش سرمایه گذاری وجود دارد. اول این که دونگی هیچ کارمزدی از سرمایه گذاران دریافت نمی کند. در کلام ساده تر اعطای وام توسط سرمایه گذاران بدون هیچ هزینه ای صورت می‌گیرد. همچنین بر اساس قوانین دولتی این سرمایه گذاری هیچ مالیاتی در پی ندارد. از این رو می‌توان گفت که این مدل سرمایه گذاری سودآوری خالصی دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم

از نظر ریسک و خطر سرمایه گذاری نیز به این موضوع توجه داشته باشید که اولا اصل سرمایه شما تضمین می‌شود. بنابراین شما با کاهش سرمایه رو به نخواهید شد. دوم این که غالب سود های ارائه شده بیش از درصد تورم است. بنابراین ارزش سرمایه شما نیز حفظ می‌شود. در مواردی نیز سود تعیین شده نیز توسط شرکت یا کسب و کار تضمین می‌شود. سوم این که طرح های ارائه شده توسط دونگی و نهاد های مربوطه مورد بررسی و تعیین اعتبار قرار می‌گیرد. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت و با ریسک کاملا معقول نسبت به خرید و سرمایه گذاری در این پلتفرم اقدام کنید. دونگی مسیری است که می‌تواند بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان باشد.
 

سوالات متداول

مسلما این حجم از سرمایه می تواند شروع خوبی برای سرمایه گذاری باشد. اما باید توجه داشته باشید که این استراتژی سرمایه گذاری شماست که مشخص می کند چگونه از این دویست میلیون تومان استفاده کنید. در واقع این میزان سرمایه می تواند تنها در یک یا دو موقعیت سرمایه گذاری مورد استفاده قرار بگیرد و یا این که از آن برای تشکیل یک سبد سرمایه گذاری استفاده کنید.

با سرمایه گذاری در موقعیت های مختلف مانند بازار بورس، طلا و ارز می توانید سودآوری ماهانه برای خود ایجاد کنید. اما سرمایه گذاری در طرح های ارائه شده در پلتفرم دونگی با پرداخت سود ماهانه می تواند موقعیت کم ریسک تری برای این سرمایه گذاری محسوب شود.

بر اساس نوع بازار و موقعیت سرمایه گذاری انتخاب شده، مالیات ها و کارمزدهای مختلفی وجود دارد. به طور مثال سرمایه گذاری در پلتفرم دونگی بدون پرداخت کارمزد و کاملا معاف از مالیات بوده. بنابراین برای سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان در دونگی هیچ مالیاتی پرداخت نخواهید کرد.