خانه / وبلاگ و مقالات / بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار تولیدی پر سود در ایران

بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار تولیدی پر سود در ایران

۱۴۰۲/۱۰/۲۱ مقالات

راه اندازی کار تولیدی پردرآمد

راه اندازی کسب و کار تولیدی گرچه نسبت به شروع مشاغل خدماتی سختی ها و موانع بیشتری دارد اما می تواند سودآوری بالاتری هم داشته باشد. از این رو یکی از مواردی که می توان به عنوان یک هدف درست و کاملا منطقی در دنیای اقتصاد و تجارت به آن نگاه کرد، راه اندازی بیزنس تولیدی است. برای این کار لازم است شرایط مختلف و تاثیرگذار را مورد بررسی قرار دهیم و بدانیم اولا کسب و کار تولیدی چیست و برای راه اندازی شغل تولیدی چه شرایطی باید وجود داشته باشد؟

در هر کشوری تولید به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد و رشد آن کشور محسوب می شود و به عنوان یک منبع درآمد بزرگ برای دولت هاست. در کلام ساده تر مسئله تولید در برابر مسئله خام فروشی قرار می گیرد، در خام فروشی شما دارایی های خود از جمله نفت و گاز و منابع زیر زمینی را به  دیگر کشورها می فروشید و از درآمد آن بهره مند می شوید. اما در تولید این محصولات جدید و تولید شده توسط کشور شماست که به سایر کشورها فروخته می شود.

دو نکته در این مسئله وجود دارد: اول این که خام فروشی همواره درآمد کمتری از تولید برای کشورها داشته و دارد، از این رو غالبا کشورهای مطرح اروپایی و آمریکایی اقدام به خرید مواد خام کرده و سعی می کنند در دنیای تولید نفر اول جهان باشند. به طور مثال آمریکا دارای بزرگترین میدان های نفتی در جهان است، با این حال به جای این که بخواهد نفت خود را به صورت خام بفروشد، نفت سایر کشورها از جمله ایران و عربستان را خریداری می کند. این مسئله نشان می دهد که خرید مواد اولیه و خام بسیار ارزان تر از چیزی است که فکرش را می کنیم.

نکته دوم این است که با تولید یک محصول باعث ایجاد ارزش افزوده می شود، یعنی هزینه فروش و سرمایه به دست آمده بیش از هزینه تمام شده محصول تولید شده است. به طور مثال فرض کنید اگر قرار باشد ایران به جای فروش مواد معدنی خود به صورت خام بتواند آن ها را فرآوری کند به چه سود بزرگی خواهد رسید. این در حالی است که این مواد معدنی به خارج از کشور صادر شده و محصولات حاصل از آن با چند برابر قیمت به ایران وارد می شود.

فهرست مطالب:

خط تولید با درامد تضمینی

مزیت راه اندازی کسب و کار تولیدی در اقتصاد فردی

راه اندازی کسب و کار تولیدی مسلما ابعاد کلان گسترده ای دارد، به جز بالندگی اقتصادی که در بالا تا حدودی به آن اشاره کردیم راه اندازی کسب و کار تولیدی می تواند موجب اشتغال زایی شود. یعنی با ایجاد مشاغل تولیدی می توان نرخ بیکاری را کنترل کرد، اما سوال این است که ایجاد مشاغل تولیدی از نظر فردی چه مزایایی دارد؟ یعنی مالک این کسب و کار چه سود و مزایایی از این کار به دست می آورد؟

تولید به معنای تبدیل و فرآوری مواد خام و اولیه به یک محصول کاربردی و قابل استفاده است. نکته اصلی دنیای تولید این است که تولید یک محصول هزینه تمام شده مشخصی دارد، به طور مثال در کسب و کار تولیدی کفش برای تولید یک جفت 100 هزار تومان هزینه شده است. این هزینه شامل مواردی مانند مواد اولیه، هزینه کارگر، هزینه دستگاه ها، هزینه آب و برق و... .

بیشتر بخوانید: راه اندازی کسب و کار با 10 میلیون تومان سرمایه

حال تولید کننده بر اساس شرایط بازار، داشتن یک مزیت رقابتی و همچنین محدودیت های قانونی می تواند قیمت 120 هزار تومان برای هر جفت کفش تولید شده در نظر بگیرید، به عبارت بهتر به ازای هر یک جفت کفش فروخته شده 20 هزار تومان سود برای مالک کسب و کار ایجاد می شود. حال فرض کنیم این کسب و کار بتواند روزانه 100 کفش تولید کند و آن ها را به فروش برساند. سود حاصل از این فروش به صورت روزانه دو میلیون تومان خواهد بود. بزرگترین مزیت راه اندازی کسب و کار تولیدی دقیقا همین است که می تواند سودآوری بسیار خوبی ایجاد کند.

مزیت دیگر کارهای تولیدی را می توان نامحدود بودن فضای توسعه و گسترش آن دانست. در واقع شما می توانید با چند میلیون تومان و با داشتن یک مکان معمولی نسبت به راه اندازی تولیدی اقدام کنید اما با ایجاد چرخش های مالی بزرگ و بزرگتر سرمایه خود را افزایش دهید و شروع به توسعه کسب و کار کنید. کارهای تولیدی هیچ محدودیتی در پیشرفت ندارند و شما می توانید صادرات جهانی و داشتن یک تجارت بین الملل را هم برای خود متصور شوید.

دستگاه تولیدی 50 میلیونی

معایب راه اندازی شغل تولیدی در ایران و جهان

هر چیزی در این دنیا دارای ویژگی های مثبت و منفی مختلفی است، این موضوع در خصوص راه اندازی کسب و کار تولیدی نیز صدق می کند. تا اینجا دانستیم که شغل تولیدی چه مزایای بزرگی از جنبه های کلان و فردی می تواند داشته باشد، همانطور که عنوان شد ایجاد گردش مالی بزرگ و سودآوری که می تواند داشته باشد از مهم ترین مزایای راه اندازی کسب و کار تولیدی است.

بیشتر بخوانید: راه اندازی کسب و کار با 200 میلیون تومان سرمایه

اما مسئله مهمی که وجود دارد این است که بدانیم شرایط ایجاد تولیدی همیشه مثبت و پر از مزایاهای مختلفی نیست که اگر اینگونه بود احتمالا امروز همه ما وارد یک بیزینس تولیدی می شدیم.  باید در خاطر داشته باشیم که کار تولیدی معایب و سختی های خاص خودش را دارد.

وابستگی به بازار فروش

مهم ترین عیب راه اندازی کسب و کار تولیدی در ایران و جهان وابستگی آن به بازار فروش است. در واقع زمانی یک کسب و کار تولیدی می تواند ایجاد شده و به راه خود ادامه دهد که بازار هدف مناسبی داشته باشد. عدم وجود این بازار و یا محدود بودن آن می تواند آسیب های جبران ناپذیری به آن شغل وارد کند، از این رو همواره این احتمال وجود دارد که شما مشتری ها و کسب و کار خودتان را از دسته بدهید.

متغیر بودن قوانین مربوط

اما برخی از معایب مختص کشور ایران است، به طور مثال قوانین دولتی و حکومتی در موارد مختلف از جمله موارد اقتصادی به صورت روزانه تغییر می کند. یک روز گفته می شود که امکان صادرات برخی محصولات تولیدی یا کشاورزی وجود ندارد، روز دیگری گفته می شود که واردات برخی از محصولات یا مواد اولیه خام امکان پذیر است و همه این ها ممکن است چند روز دیگر تبدیل به یک شکل و شمایل دیگری شود. این یعنی یک کسب و کار تولیدی نمی تواند در چه خط روندی باید قرار بگیرد و چه بازارهایی را می تواند به عنوان بازار هدف قرار دهد.

بهترین کار تولیدی 2023

رقابت شدید در هر حوزه تولیدی

یکی از مهم ترین معایب یا سختی های راه اندازی شغل تولیدی این است که در هر حوزه تولیدی و تجاری تعداد رقبا بسیار زیاد است. به نوعی شما وارد هر نوع کسب و کاری شوید به ناچار باید با انواع رقبای داخلی و حتی خارجی برای جذب مشتری باید رقابت کنید.

بیشتر بخوانید: شغل دوم با 100 میلیون تومان؛ بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار با صد تومن

شاید این تصور را داشته باشید که در ابتدا قصد شما بازارهای داخلی باشد و رقبای خارجی در این مرحله کاری به کار شما ندارند، اما مسئله ای که وجود دارد این است که رقبای خارجی به واسطه صادراتی که دارند می توانند بازارهای داخلی را از شما بگیرند. همانطور که طی سال های گذشته رقبای چینی با صادرات گسترده و ارائه مزیت های عجیب رقابتی مانند قیمت تمام شده پایین تر توانستند رقبای داخلی را از میدان به در کنند.

سودآورترین کارهای تولیدی در ایران

با وجود تمام مزایا و معایبی که کارهای تولیدی در ایران و جهان دارند، همچنان می توان گفت که راه اندازی تولیدی می تواند انتخاب درست و منطقی هم برای اقتصاد کلان و هم برای اقتصاد فردی باشد. حال بر این اساس نوبت این است که بدانیم بهترین ایده های تولیدی کدام ها هستند؟

برای شناخت یک کار تولیدی پر سود لازم است که فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیریم. در کلام ساده تر بدون در نظر گرفتن شرایطی مانند وضعیت اقتصادی کشور، آینده سیاسی و اقتصادی، وضعیت کشور در منطقه، حرکت بازارهای سرمایه ای و... عملا نمی توان کسب و کار تولیدی پر سود را پیدا کرد. حرکت و راه اندازی کسب و کار تولیدی بدون در نظر گرفتن این فاکتورها می توان از اصلی ترین دلایل شکست خوردن بسیاری از این کسب و کارهای نوپا باشند. همچنین عدم توجه به این موارد شاید یکی از عواملی باشد که شرکت های بزرگ و تولیدی هایی که سالها در ایران تجربه کار و تولید داشتند نیز از بین بروند.

وضعیت اقتصاد کلان

ایران سال هاست با مسئله مشکلات اقتصادی و افزایش عجیب و غریب تورم دست و پنجه نرم می کند. اولین اثر تورم در داستان  تولید یک محصول را می توان از دست رفتن یکی از بزرگترین مزیت های رقابتی دانست. در واقع زمانی که تورم افزایش پیدا می کند مواد اولیه برای تولید محصولات نیز گران می شود و این گران شدن به معنای افزایش بهای قیمت تمام شده محصول است.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با 50 میلیون تومان [ایده های منطقی و پر سود]

در چنین حالتی صاحب کسب و کار و تولید کننده محصول ناچار است محصول را با قیمت بالاتری وارد بازار کند و این یعنی از دست رفتن امکان رقابت قیمتی با محصولات مشابهی که در بازار وجود دارد. حال اگر فرد با در نظر گرفتن این مسئله بخواهد وارد دنیای کسب و کار و تولید شود می تواند سراغ تولیداتی برود که به کمترین مواد اولیه نیاز دارد و یا مواد اولیه مربوط به آن ارتباط کمتری با مسئله تورم و نوسان دلار داشته باشد.

سود آورترین شغل تولیدی 1402

وضعیت اقتصادی ایران در منطقه و جهان

ایران یک کشور نفت خیز محسوب می شود و عمدتا نیازهای خود را از طریق فروش نفت در جهان تامین کرده. بنابراین آن چیزی که عمدتا از ایران در تجارت های جهانی گفته می شود، مسئله نفت است. با توجه به این که دولت نیز عمده درآمد خود را از طریق فروش نفت به دست می آورد عملا احساس نیاز شدیدی به مسائل تولیدی ندارد.

بیشتر بخوانید: کدام سرمایه گذاری زود بازده را انتخاب کنیم؟

در واقع دیدگاه دولت به تولید علی رغم آن چیزی که گفته می شود دیدگاه سازنده ای نیست. به نوعی دولت احساس نیاز زیادی به صنایع تولیدی ندارد و عمده نیازهای خود را از طریق پتروشیمی ها و مسائل نفتی و یا به واسطه فروش معادن و ... به دست می آورد. در چنین شرایطی باید در نظر داشته باشید که برای راه اندازی کسب و کار تولیدی نباید انتظار حمایت های عجیب و غریب از سمت دولت را داشته باشیم.

توجه به قوانین در ایجاد مشاغل تولیدی

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در راه اندازی کسب و کار تولیدی می تواند تاثیر گذار باشد، قوانین مرتبط با این حوزه است. در خصوص برخی از مشاغل تولیدی مسیر سخت تری وجود دارد و برخی دیگر از مشاغل تولیدی ساده تر این مجوز ها را دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با 200 میلیون تومان در ایران

اما به جز این ها یکی از مهمترین قوانینی که در این حوزه وجود دارد، قوانین مربوط به امور مالیاتی است . در واقع شما به عنوان مالک کسب و کار لازم است سالانه وضعیت مالی خودتان را به اداره مالیات گزارش کنید. این اداره بر اساس وضعیت گزارش  شده و همچنین میزان گردش حساب مالی و ده ها مورد دیگر نسبت به تعیین مالیات شما اقدام می کند. برخی از مشاغل و تولیدی ها به علت نیاز دولت و کشور به آن ها معاف از مالیات هستند و یا مالیات کمتری را پرداخت می کنند.

خودتان را بشناسید!

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در تعیین مسیر آینده شغلی و همچنین نوع راه اندازی شغل تولیدی می تواند تاثیرگذار باشد، علاقه، استعداد و مهارت شخصی است. در واقع شما در چه کاری توانایی دارید؟ در کدام حوزه تجربه کسب کرده اید و چه مهارت هایی به دست آوردید؟ علاقه شخصی شما آیا به سمتی است که بتوانید یک کسب و کار تولیدی را راه اندازی و مدیریت کنید؟

بیشتر بخوانید: چطور از سرمایه 5 میلیون تومان بیشترین سود را کسب کنیم؟

برای نشان دادن تاثیر عمیق این فاکتور در راه اندازی تولیدی بهتر است از یک مثال ساده استفاده کنیم. بنده فردی را از نزدیک می شناسم که فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی از دانشگاه تهران است. این فرد بعد از اتمام دوره تحصیل در چند شرکت جواهرسازی به عنوان مترجم و رابط میان طرف های خارجی استخدام شد.

این فرد در این مدت توانست روابط مختلفی را مورد بررسی قرار دهد و راه و چاه جواهرسازی را بیاموزد. همین تجربه و توانایی برقراری رابطه دقیق با طرف های خارجی باعث شد که این فرد بتواند در تهران جواهرسازی نوینی راه اندازی کند که با دستگاه های لیزری دقیق جواهرات زیبا طراحی و تولید می کند. این فرد توانسته امروز چندین نمایندگی در تهران و برخی از کشورهای جهان برای خود ایجاد کند. پس داشتن تجربه و شناخت محیط کاری در کنار علاقه و مهارت می تواند کارهای بزرگی را رقم بزند.

ایده راه اندازی کسب و کار تولیدی

چقدر سرمایه دارید؟

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در راه اندازی شغل تولیدی را مسلما می توان منابع مالی مربوط به آن دانست. آیا شما می توانید یک خط تولید با 100 میلیون تومان راه اندازی کنید؟ داشتن منابع مالی اولیه و همچنین توانایی تامین مالی در ادامه مسیر کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

هر کسب و کاری بعد از راه اندازی به دنبال این است که به رشد پایدار برسد، یعنی بتواند درآمدی بیش از هزینه برای خود ایجاد کند، اما بعد از آن است که می خواهد پیشرفت کند و خود را گسترش دهد. اینجاست که استفاده از منابع مال مختلف می تواند شرایطی را ایجاد کند که کار تولیدی با سرمایه کم شروع به رشد نماید.

بیشتر بخوانید: کرادفاندینگ چیست؟ آنچه که در مورد تامین مالی جمعی باید بدانید

یکی از مسیرهای مهم برای تامین مالی استفاده از راهکار کرادفاندینگ بر اساس اعطای وام است. در این روش شرکت ها و کسب کارهای کوچک و متوسط می توانند با ارائه طرح های خود در پلتفرم دونگی سرمایه های خرد و کلان متنوعی را جذب کنند. این سرمایه در نهایت می تواند نیاز مالی شرکت را تامین کند. سرمایه گذار نیز در زمان مقرر اصل سرمایه و سود توافق شده را دریافت خواهد کرد. پس راه اندازی کسب و کار تولیدی می تواند با نگاه به این مفاهیم و استفاده درست و به جا از هر کدام از این ابزار می تواند کمی ساده تر باشد.

بهترین ایده های تولیدی

بعد از شناخت معایب و مزایای کسب و کارهای تولیدی و همچنین شناخت عوامل مهم و موثر در انتخاب آن، نوبت این است بدانیم بر اساس آمار و ارقام پرسود ترین لیست مشاغل تولیدی کدام است؟ توجه کنید که ممکن است شغل و کار تولیدی انتخاب شده توسط شما در بین ده تا شغل تولیدی این لیست نباشد. این مسئله اهمیتی ندارد، چرا که فاکتورهای تاثیرگذار گفته شده عمدتا بر اساس شرایط شما و محیط ایجاد مشاغل تولیدی تعیین می شود. این لیست تنها می تواند دیدگاه درست از روند اقتصاد کلان کشور و جهان به شما بدهد.

راه اندازی کارگاه تولیدی

لیست بهترین شغل تولیدی 2024

سایت Alibaba موفق ترین و پرفروش ترین محصولات تولیدی در سال 2024 را به ده حوزه مختلف زیر تخصیص داده است:

  • حوزه سلامت و سبک زندگی
    • مکمل های دارویی
    • تصفیه کننده های هوا
    • بطری های آب تجزیه پذیر
  • حوزه مد
    • شلوارهای جین
    • انواع روسری
    • لباس های فرم دهنده
  • حوزه لوازم بهداشتی و آرایشی
    • انواع ناخنهای مصنوعی
    • انواع کلاه گیس ها
    • انواع ماسک های خواب
    • مسواک های برقی
    • روغن مو
  • حوزه لوازم آشپزخانه
    • سرخ کن های هوازی
    • مخلوط کننده های قابل حمل
    • سازمان دهندگان یا نظم دهندگان لوازم آشپزخانه
  • حوزه لوازم دکوراسیون منزل
    • حصیرهای تزیینی
    • پرده های خاموش یا تیره
    • چراغ های کنار تخت خواب
    • مبل تخت خواب شو
  • حوزه لوازم نگهداری از فرزند
    • کریر نوزاد
    • مانیتورهای کودک
    • تاب کودک
    • انواع اسباب بازی ها
  • حوزه لوازم نگهداری از حیوانات خانگی
    • بند سگ
    • تخت گربه
    • حمل کننده حیوان
  • حوزه مربوط به لوازم اداری و کاری
    • عینک های نور آبی (حذف کننده نور آبی)
    • دوشاخه های هوشمند
    • میکروفون های پادکست
    • موس پد ها
  • حوزه لوازم مربوط به فصل زمستان
    • روسری های ضخیم
    • چکمه های زمستانی
    • ژاکت های پشمی
    • جوراب های ضخیم
    • دستکش های زمستانی
  • حوزه مربوط به گجت های هوشمند و غیر هوشمند
    • قاب گوشی
    • پاوربانک ها

با نگاه به این موارد به سادگی می توان به چند نکته مهم رسید. اول این که لزوما ایجاد کارگاه تولیدی پرسود به معنای داشتن سرمایه اولیه بالا نیست. شما در این لیست می توانید مواردی را پیدا کنید که هزینه تولید اولیه کمی می خواهد. نکته دوم این است که نگاه به این لیست می تواند روند حرکت اقتصاد جهانی را به خوبی نشان دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش سرمایه گذاری در شرایط فعلی اقتصاد ایران

به طور مثال پر فروش تر شدن دستگاه های سرخ کن بدون روغن نشان می دهد عموم افراد جهان به سمت توجه به سلامت شخصی حرکت کرده اند، همچنین پر فروش تر شدن لوازمی مانند مبل تخت خواب شو نمایانگر این است که محیط های زندگی کوچکتر شده و انسان نیاز به لوازمی دارد که در کمترین فضا بیشترین کارایی را به ما بدهد. نگاه دقیق به این دست از موارد و تحلیل درست آن ها می تواند ایده های متنوعی برای ایجاد کارگاه تولیدی زود بازده را به ما بدهد.

راه اندازی کسب و کار تولیدی

سودآور ترین کار تولیدی در سال جدید

متاسفانه آمار دقیقی در خصوص بهترین و پرسودترین کار تولیدی 1402 در دست نیست و ما نمی توانیم با استناد به یک منبع مشخص لیستی از بهترین کارهای تولیدی با سود بالا ارائه دهیم.

اما بر اساس تجربه زندگی در ایران و همچنین بر اساس روندی که طی سال 2023 در جهان وجود داشته می توان به نتایج خاصی رسید. همچنین در نظر داشته باشید یکی از ابزارهایی که می توانیم برای تشخیص بهترین کسب  و کارهای تولیدی به آن اتکا داشته باشیم، حجم تبلیغاتی است که صورت می گیرد.

بر اساس مجموع این موارد می توان گفت که راه اندازی شغل تولیدی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین حوزه مد مسلما می تواند جزو ده تا شغل تولیدی برتر در ایران محسوب شود. در واقع این دست از مشاغل مهم ترین گروه مشتری را در بین ایرانی ها دارد.

بیشتر بخوانید: جذب سرمایه برای تولید با کدام روش بهتر است؟

حوزه دیگری که می تواند در لیست برترین کسب و کارها قرار بگیرد، حوزه نگهداری از حیوانات خانگی است. امروز ایرانی ها علاقه زیادی به نگهداری از حیواناتی مانند سگ و گربه پیدا کرده اند، از این رو می توان تولید محصولاتی در این حوزه مانند همان قلاده یا بند سگ را به عنوان یکی از بهترین کسب و کار تولیدی بدانیم. جالب این است که این نوع محصولات می تواند به عنوان یک کسب و کار تولیدی خانگی نیز مطرح شود و هزینه اولیه زیادی هم برای آن نیاز نیست.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری با سود بالاتر از سود بانکی (با ضمانت نامه بانکی تعهد پرداخت اصل و سود)

راه اندازی شغل تولیدی

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم راه اندازی کسب و کار تولیدی را از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. در واقع می خواستیم به چند سوال مهم پاسخ دهیم. اول این که آیا راه اندازی شغل تولیدی می تواند در شرایط امروز ایران کاری منطقی و درست باشد؟ با در کنار یکدیگر گذاشتن دلایل و مدارک و همچنین بررسی معایب و مزایا به این نتیجه رسیدیم که در صورت انتخاب یک محصول تولیدی درست و هدفمند، این کار می تواند منطقی و کاملا اقتصادی باشد.

سوال دیگر این بود که برای انتخاب یک مسیر تولیدی چه شرایط و فاکتورهایی را باید مورد بررسی قرار داد؟ همانطور که با یک دیگر بررسی کردیم فاکتورهایی از جمله منابع مالی، شرایط اقتصادی کلان و همچنین علاقه و تجربه شخصی می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

در انتها نیز سعی کردیم بهترین حوزه های ایجاد مشاغل تولیدی از نگاه جهانی و داخلی را بشناسیم. در این بررسی مشخص شد که سبک زندگی افراد و نوع تفکر آن ها به سمتی رفته است که مواردی مانند سبک زندگی از اهمیت بالایی در انتخاب کار تولیدی با سود بالا می تواند برخوردار باشد.

سوالات متداول

شاید بتوان محصولاتی در حوزه های آرایشی و بهداشتی را به عنوان سودآور ترین چیز برای تولید در ایران دانست.

با توجه به تغییر سبک زندگی در ایران و توجه افراد به نگهداری از حیوانات خانگی می توان بهترین ایده ها را در این حوزه جست و جو کرد. طراحی و ساخت لباس حیوانات یا دیگر ملزومات مربوط به آن ها هزینه اولیه زیادی نمی خواهد، اما بازار بسیار قوی برای آن وجود دارد.

برای این کار لازم است چند فاکتور مهم در کنار یکدیگر قرار بگیرد. مهمترین فاکتور برای کسب درآمد از یک محصول تولیدی داشتن صبر و حوصله در کنار هدف گذاری دقیق است. این روشی است که می تواند کسب و کار شما را به سود برساند.