1. ویدیوی خود را بسازید بالا ↑

    ویدیوها بهترین راه برای درک احساسات، مشوق‌ها و شخصیت شما و پروژه شما توسط مخاطبان‌تان هستند. تهیه یک ویدیوی خوب، نشان دهنده جدی بودن و کیفیت کار شما بوده و حس اعتماد را در میان مخاطبان شما بر می‌انگیزاند. به همین در پلتفرم‌های جهانی نیز، پروژه‌های تامین مالی جمعی دارای ویدیو احتمال موفقیت ۳۰ تا ۵۰ درصدی بیشتر از سایر پروژه‌ها را دارند.

    همه می‌دانیم که ساخت یک ویدیوی خوب کار آسانی نیست، یا حتی ممکن است برای خیلی از ما قرار گرفتن در جلوی دوربین خیلی سخت باشد، ولی در حین حال هم می‌دانیم که این کار ارزشش را دارد و منافع آن به ریسک آن می‌چربد. کافی است گوشی‌تان را بردارید، و پشت دوربین آن قرار بگیرید و شروع کنید. مطمئن باشید پس از چند بار امتحان کردن و استفاده از چند اپ ویرایش ویدیو، می‌توانید نتیجه خوبی را به دست بیاورید. فراموش نکنید که کمک‌ها و بازخوردهای دوستان‌تان در این خصوص می‌تواند راهگشا باشد.

    نگران کیفیت بالای ویرایش‌ها یا خیلی حرفه‌ای نبودن آنها نباشید، بلکه کافی است حواستان را به موارد زیر معطوف کنید:

    • به مخاطبان‌تان بگویید شما کی هستید؟
    • داستان پشت سر پروژه خود را برای مخاطبان بین کنید. ایده آن از کجا به ذهن شما خطور کرد؟ در چه مرحله‌ای از انجام کار هستید؟ احساس‌تان در مورد آن چیست و ...
    • ممکن است نظر و احساس چند مشتری بالقوه در ویدیو و نگاه به پروژه از دید آنها، خیلی برای از دید مخاطبان شما تاثیرگذار باشد.
    • توضیح در مورد پاداش‌ها و ارزش‌های آنها را فراموش نکنید.
    • برای مخاطبان‌تان شرح دهید که اگر پروژه شما نتواند هزینه مورد نیاز خود را جمع کند،‌ چه چیزی را از دست می‌دهند.
    • و در نهایت تشکر از حامیان و مشارکت‌کنندگان در پروژه خود را فراموش نکنید.

    خیلی از مردم دوست دارند بدانند پول خود را در اختیار چه کسی قرار می‌دهند، برای همین از حضور در جلوی دوربین هراس نداشته باشید و با اشتیاق این کار را انجام دهید. حتما از دیدن نتیجه شگفت‌زده خواهید شد.

    و در نهایت اینکه، از تصاویر، موزیک و ویدیوهایی که متعلق به شما نیستند یا اجازه استفاده از آنها را ندارید، استفاده نکنید. زیر پا گذاشتن کپی‌رایت و حقوق متعلق به صاحبان اثر ممکن است تبعات و جرائم سنگینی را برای شما به دنبال داشته باشد که شخص شما مسوول آن خواهید بود. جهت اطمینان از عدم استفاده از محتواهای دارای کپی‌رایت، یا از محتواهای تولیدی توسط خودتان استفاده کنید، یا از محتواهای منتشر شده در سایت‌هایی که صراحتا اجازه استفاده عمومی را به کاربران می‌دهند.